Citat:
Ursprungligen postat av
Noccofocus
Polisen har fel, men ha i åtanke att det är polisen som behandlar vapenlicens. Dom kommer neka dig licens för det så långt dom kan. Och innan du har fått licens på bössan så har du lagt ner 100 000kr på advokatkostnader för att vinna målet i domstolen.
Polisen agerar på egen bevåg när det gäller vapenlicens. Dom skiter fullständigt i naturvårdsverkets lagar.
Det var några år sedan en person gjorde det när han ville ha jaktlicens på en bössa med vikbar kolv. Kan inte hitta artikeln just nu. Men mins i det stora hela i intervju att han fick lägga ner sådant belopp på advokatkostnader för att vinna det.
Instämmer helt. Polisen agerar "aktivistiskt" och följer inte lagar och reglers andemening. Målet du tänker på är nu avgjort och han vann tillslut. Det tog dock sex år om jag inte minns helt fel.
Det är så otroligt fult att försöka få jaktvapen sammanblandade med skjutningarna. Det är nästintill uteslutande olika "Kalashnikov kloner" som används vid kriminella skjutningar. Att påstå att det kommer bli fler masskjutningar "som i USA" bara för att vapen med vikbar kolv och pistolgrepp tillåts är otroligt lågt, fult och smutsigt. Att SVT går på det och gärna brer på förvånar mig inte.
Vill någon nu göra en masskjutning så är det ju bara att köpa en Browning BAR mk 3 så är saken biff. Det går redan idag alltså. Det har gått en herrans massa år och ännu har inget skjutning ägt rum...
Däremot skjuts det nästintill dagligen med ILLEGALA "Kalashnikovs"...
Men till grundfrågan, jakt med AR15 "kloner". Kolla på Robsoft forum, där finns det nån tråd där din fråga tas upp. Tråden är lång och spretig och ingen vet hur det kommer bli. Personligen är jag skeptisk.