2023-06-23, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
När implosionen inträffade, flög allas kroppsdelar i alla riktningar eller blev de mer en mosad gegga som flöt ut?
Ja , så har det gått till antar jag.
Vad för fisk kommer därifrån - jag menar i våra frysdiskar i mataffärerna ?
Känns helt plötsligt som så här - Nja vi äter nog inte den fisken längre.
Citera
2023-06-23, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Titan är ett metalliskt grundämne mem dra gärna dina slutsatser som du vill om de är relevanta

Ubåten hette Titan
Citera
2023-06-23, 22:37
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
De hann väl knappt fatta vad som hände.

Det är vad jag tror också. Om ubåten var byggd i stål skulle de höra hur stålet började deformeras av trycket på utsidan för att slutligen kollapsa, och haft tid på sig till att tänka "helvete!". Kolfiber deformeras ej under påfrestningar men spricker i stället på en tusendels sekund, varför jag tror "överraskningen" kom relativt oväntat för passagerarna på ubåten. De hade definitivt inte tid att hinna tänka någonting.
Citera
2023-06-23, 22:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidasII
Ubåten hette Titan
Ja?
Citera
2023-06-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-kraft89
Och kolfibret som ett gigantiskt hammarslag på knäckebröd typ..
Precis.
Citera
2023-06-23, 22:39
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Det är vad jag tror också. Om ubåten var byggd i stål skulle de höra hur stålet började deformeras av trycket på utsidan för att slutligen kollapsa, och haft tid på sig till att tänka "helvete!". Kolfiber deformeras ej under påfrestningar men spricker i stället på en tusendels sekund, varför jag tror "överraskningen" kom relativt oväntat för passagerarna på ubåten. De hade definitivt inte tid att hinna tänka någonting.

Så mycket nytt att lära sig.

Jag, som inte vet något om vattenfartsteknik.
Citera
2023-06-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ja?

Ubåten Titan var i huvudsak inte tillverkad av titan eller metall.
Eller så trollar du bara.
Citera
2023-06-23, 22:41
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ja , så har det gått till antar jag.
Vad för fisk kommer därifrån - jag menar i våra frysdiskar i mataffärerna ?
Känns helt plötsligt som så här - Nja vi äter nog inte den fisken längre.

Bekymra dig inte över det. Titans fem passagerare kan inte påvisas i vattnet ens med de mest känsliga instrumenten, det är så nära en absolut förintelse man kan komma.
Citera
2023-06-23, 22:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidasII
Ubåten Titan var i huvudsak inte tillverkad av titan eller metall.
Eller så trollar du bara.
Jag förstår bara inte fascinationen med namnet? Grundämne och en stor måne?
Citera
2023-06-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Se gärna om "Das Boot". Scenen när de dyker djupt och journalisten blir litet svettig när det börjar knäppa i nitarna och sekonden säger -Das Wasserdrück, med ett flin, beskriver vad som händer när man börjar tänja på gränserna för en ubåt med stålskrov.
Citera
2023-06-23, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Bekymra dig inte över det. Titans fem passagerare kan inte påvisas i vattnet ens med de mest känsliga instrumenten, det är så nära en absolut förintelse man kan komma.
Njaaa fast jag googlade snabbt , detta blev resultatet - Atlantlax , underbar öring , samt atlantisk makrill, röding, hälleflundra, sik, hajar och lodda är alla i korten. För en förändring i takt finns hummer , krabba och räkor på menyn.

Jag köper inget av detta på minst ett år framåt.
Naturligtvis enormt stor condulens för de omkomna - men jag vill inte äta av dem ..
Citera
2023-06-23, 22:49
Medlem
Citat:
Jag förstår bara inte fascinationen med namnet? Grundämne och en stor måne?

Titan= A person or thing of very great strength, intellect, or importance
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in