2023-06-23, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Snarare undertryck.
Aha , ok - tack då förstår jag.

Undra varför de inte tänkt på denna enkla lilla detalj ?
Citera
2023-06-23, 20:00
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Är du korkad?

Har du samma tryck på insidan som utsidan blir det ingen implusion. Vilket var frågan ifrån början.

Nä, nu får du ge dig, det blir bara trams.
Trycket i båten är inte detsamma som trycket utanför. Tänker du att man i en ubåt har ett tryck motsvarande djupet?

Jag tror att det blev en implosion.
Citera
2023-06-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rommeskracken
Kanske finns en anledning till man måste skriva under och godkänna sin död innan?

Kanske? - eh ja. Men det jag skrev var om det nu blir ett slut på ubåtsturismen ned till Titanic. Menar du att det är lockande för att det är typ livsfarligt?
Citera
2023-06-23, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Min slutsats är då att
Titan saknade ett något lätt övertryck inne i ubåten , är jag rätt ute då ?
Nja, framförallt saknade Titan 50-åriga vita män som kikade på säkerheten.
Citera
2023-06-23, 20:07
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Nu undrar man ju. Kommer Tom Hanks spela den excentriske kaptenen och kommer James Cameron regissera filmen? Får jag gissa så kommer den pakistaniske herren spelas av Oscar isaac eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, det kommer aldrig att bli någon film av det här. Inte tillräckligt mycket dramaturgi - och såklart inget lyckligt slut alls, i något avseende.

Citat:
Ursprungligen postat av cern
Självklart så kommer Hollywood med brist på fantasi göra film av det och dra på några extra kilon drama.

Det kommer vara ett fullspäckat Ubåts-äventyr i jakten på den mystiske och legendariska pärlan Titanic med samma dramatiska slut.

Det finns annars redan filmen Lyft Titanic (Raise the Titanic, 1980). Handlar om att man vill bärga vraket av Titanic. En miniubåt förolyckas i filmen på samma sätt som denna turist-ubåten gjort nu.
Citera
2023-06-23, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Kanske? - eh ja. Men det jag skrev var om det nu blir ett slut på ubåtsturismen ned till Titanic. Menar du att det är lockande för att det är typ livsfarligt?

Men vad fan är detta för ett Forum??
Är det ett forum med folk som skall misstolka all man skriver här ??
Nej !! Detta är slutet för turism till TITANIC !!
PUNK SLUT !
FATTA NI DÅ DETTA HÄR eller kan detta misstolkas på något sätt??
Citera
2023-06-23, 20:09
Medlem
Jag tänker: varför sätta människor i en extrem miljö, som t.ex i en konstruktion med 1 bar inuti och 400 bar utanför.. De kan väl göra _allting_ de vill med en robot som är styrd remote ?

Vad är anledningen att skicka ner en människa, om vi bortser från dennes egoism ?
Citera
2023-06-23, 20:10
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rommeskracken
BLABLABLABLA........ varför rapar du det vi försöker säga dig hela tiden??
Vad säger jag som är fel?
Citat:
Ursprungligen postat av waxwex
Jag tänker: varför sätta människor i en extrem miljö, som t.ex i en konstruktion med 1 bar inuti och 400 bar utanför.. De kan väl göra _allting_ de vill med en robot som är styrd remote ?

Vad är anledningen att skicka ner en människa, om vi bortser från dennes egoism ?
Lite spännande att vara där.

Jag tror det handlade om en implossion.
Senast redigerad av Stormpiskare 2023-06-23 kl. 20:12.
Citera
2023-06-23, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Implosion är motsatsen till explosion, ett tomrum som plötsligt dras samman på grund av omgivande tryck eller andra ihopdragande krafter.

Alltså om farkosten tryckts ihop borde den ligga på botten och inte vara utspritt i delar.
Wikipedia beskriver en implosion av ett katodstrålerör i en TV:
"Trots att en implosion är en inåtströmning av materia så kan exempelvis glasbitar kastas iväg i något som ser ut som en explosion."
När implosionen sker är det inte så att det som "sprack" i periferin stannar i mitten det är en våldsam kraft som utvecklas och delarna far i väg i motsatt riktning mot om det varit en explosion. Lika illa att var i närheten av det där katodstråleröret när det imploderar som om det exploderat.
Citera
2023-06-23, 20:16
Medlem
Citat:

De kan skryta om att ha varit där, det de ser genom det lilla trycksäkra glaset upplyst av strålkastare syns i stort lika bra med dagens kamerateknik.
Citera
2023-06-23, 20:20
Medlem
different_trips avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
De kan skryta om att ha varit där, det de ser genom det lilla trycksäkra glaset upplyst av strålkastare syns i stort lika bra med dagens kamerateknik.

Har människor glömt hur det är ett UPPLEVA något istället för att se det på film?

Att se Titanic från 50m med sina egna öron kommer smälla satans mycket högre än någon jävla film för fan.

Tror du det är likadant att gå på en konsert som att lyssna på albumet i soffan?
Citera
2023-06-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vad säger jag som är fel?Lite spännande att vara där.

Jag tror det handlade om en implossion.

Visst, spännande att va där. Men en fallskärmshoppare hoppar för adrenalinkicken. James Cameron och andra verksr åka ner i havet för att skriva in sig i historieböckerna. Egon.

Jag menar inget illa om de omkomna, jag bara menar förbjud skiten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in