2023-06-23, 19:48
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Men läs inlägget jag svarade på....
Här kan du läsa vad fan du svarade på: (FB) Turistubåt på väg mot Titanic försvunnen (2023-06-19) Vrakdelar funna, inga överlevande (2023-06-22)
Citera
2023-06-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Här kan du läsa vad fan du svarade på: (FB) Turistubåt på väg mot Titanic försvunnen (2023-06-19) Vrakdelar funna, inga överlevande (2023-06-22)

Nej, jag svarade på om man kan motverka trycket ifrån utsidan genom att öka trycket i från insidan.
Citera
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Men läs inlägget jag svarade på....

Han undrade om man kan öka trycket på luften i ubåten för att motverka trycket ifrån utsidan, och ja, det kan man, men då får man ju alla nackdelar med det också...

En ubåt är ju normalt konstruerad för att man just ska slippa det, men nu kom frågan upp och jag svarade på det.

Edit:

Du verkar inte ens ha läst hela mitt inlägget som jag svarade på först, är du nykter?
Vad är det jag inte har läst?
Citera
Medlem
Citat:
Men menar du på fullaste allvar att trycket i en ubåt är detsamma som utanför? Vem, tramsar? Fattar du verkligen inte?

Jag tog upp dykarklocka för att en sådan fungerar på precis samma sätt.

Ta och tänkt till en gång till innan du postar dina inlägg för att inte sedan behöva sitta och redigera dessa i efterhand här !!
Citera
2023-06-23, 19:50
Medlem
goofers avatar
Den här plastubåten som byggts av amatörer i ett garage är den byggd enkom för att ta turister ner i djupen?

Eller hade den en kommersiell (ej turister) uppgift först?

Man tycker ju att dessa lyxturister borde kolla om det är säkert att resa med ubåten innan.

Man tycket ju självbevarelsedriften skall säga ifrån i det här fallet med en hobbybyggd båt som skall ner på 3800 meter.
Citera
2023-06-23, 19:52
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Nej, jag svarade på om man kan motverka trycket ifrån utsidan genom att öka trycket i från insidan.
Hur tänker du att trycket på utsidan påverkar trycket på insidan? Om det inte sker implosion?
Citera
2023-06-23, 19:52
Medlem
Citat:
Vad är det jag inte har läst?

Inlägget jag svarade på ifrån massonite (du råkade tydligen åka med i det i lägger, oklart varför)hej
Citera
2023-06-23, 19:53
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rommeskracken
Ta och tänkt till en gång till innan du postar dina inlägg för att inte sedan behöva sitta och redigera dessa i efterhand här !!
Vad har jag sagt som är fel?
Citera
2023-06-23, 19:53
Avslutad
Min slutsats är då att
Titan saknade ett något lätt övertryck inne i ubåten , är jag rätt ute då ?
Citera
2023-06-23, 19:54
Medlem
Citat:
Hur tänker du att trycket på utsidan påverkar trycket på insidan? Om det inte sker implosion?

Är du korkad?

Har du samma tryck på insidan som utsidan blir det ingen implusion. Vilket var frågan ifrån början.

Nä, nu får du ge dig, det blir bara trams.
Citera
2023-06-23, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Den här plastubåten som byggts av amatörer i ett garage är den byggd enkom för att ta turister ner i djupen?

Eller hade den en kommersiell (ej turister) uppgift först?

Man tycker ju att dessa lyxturister borde kolla om det är säkert att resa med ubåten innan.

Man tycket ju självbevarelsedriften skall säga ifrån i det här fallet med en hobbybyggd båt som skall ner på 3800 meter.

Så är det för de flesta normala människor men detta är inte normala människor
De har tappa greppet om verkligheten men alla pengarna de har!
Det behöver aldrig bry sig om den!
Money Talks!
Citera
2023-06-23, 19:55
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Min slutsats är då att
Titan saknade ett något lätt övertryck inne i ubåten , är jag rätt ute då ?
Snarare undertryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in