2023-10-01, 19:58
Medlem
many99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Why not. Helt jävla underbart. Nästan 5k på plats i Umeå, ligan är klart hetare än trötta SHL.

Umeå laget Björklöven går positivt nu?
Citera
2023-10-02, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av many99
Umeå laget Björklöven går positivt nu?

Ja men de gör de väl allt som oftast och sen faller de i en semifinal. Att slå hockeyettan laget Västervik med ligans sämsta coach är väl ingen bedrift heller. Löven gjorde jobbet som krävdes igår.
Citera
2023-10-03, 19:32
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Södertälje möter båda nykomlingarna hemma i slutet av veckan.
Först ut är Kalmar på fredag och sen Nybro på söndag.
Kan någon beskriva vad som är grejen med Nybros galna start?
Jag har inte sett dom spela ännu men det verkar ju helt galet att dom är obesegrade, även om de bara är efter 4 matcher.
Citera
2023-10-03, 21:58
Medlem
many99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Jag har inte sett dom spela ännu men det verkar ju helt galet att dom är obesegrade, även om de bara är efter 4 matcher.

Nybro är från Småland och kan spela bra hockey stor skillnad på Nybro och Södertälje i nutida hockey.
Citera
2023-10-04, 10:32
Medlem
Citat:

De har mött två skitlag i Tingsryd och Östersund x2. Vinsten borta mot Mora var imponerande, men helvete vad dalmasarna var under isen den matchen. Tingsryd är Tingsryd men Östersund verkar verkligen få slåss för nytt kontrakt i år.

Nybro har en av seriens bästa coacher, om inte den bästa. Samtidigt som man har en del riktigt bra spelare. Man har lyckats värvat bra, värvningen av Tex och Marenis står ut. Jag har också fått uppfattningen från videoklipp från omklädningsrummet att man har ett riktigt härligt go i laget. Inte bara att man gått upp i seriesystemet, utan man verkar ha något spännande och härligt driv helt enkelt. Gillar deras arena och publikstödet är kul att se.

Ikväll möter man mitt AIK. Blir inte förvånad om man lyckas vinna ikväll igen heller mot ett AIK som brukar ha det kämpigt på resande fot. Samtidigt är jag glad att man möter Nybro nu, perfekt läge att slå tillbaka.

Nybro kommer absolut vara bättre än ett skitlag i botten, men skulle inte bli förvånad om deras nybörjardriv tar slut inom kort. Som sagt, man har mött TAIF och Östersund x2. Samtliga 3 matcher hemma också där allt känns så spännande nu, blir en annan sak när man ska sätta sig på bussen och åka land och rike runt. Då kommer baksmällan.
Citera
2023-10-04, 10:33
Medlem
Ska man göra någon slags jämförelse så tycker jag MoDos start i SHL är mycket mer imponerande med deras trupp. Nybros start är inte så imponerande när man bryter ned den. Man har inte mött ett enda topplag än, då räknar jag Mora till ett mittenlag som jag sa i mitt tips inför säsongen.
Citera
2023-10-04, 10:52
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ska man göra någon slags jämförelse så tycker jag MoDos start i SHL är mycket mer imponerande med deras trupp. Nybros start är inte så imponerande när man bryter ned den. Man har inte mött ett enda topplag än, då räknar jag Mora till ett mittenlag som jag sa i mitt tips inför säsongen.
Enda ”topplaget” Modo mött såhär långt är väl SAIK, som de torskade mot. Vunnit stort mot bottenlagen HV och LHC och med liten marginal mot frågetecknet Rögle (just nu plats 11). Åkte på däng mot Leksand som i sin tur åkte på däng med 5-0 mot FBK. En match mer spelad. Jag är i alla fall inte imponerad.
Citera
2023-10-04, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Enda ”topplaget” Modo mött såhär långt är väl SAIK, som de torskade mot. Vunnit stort mot bottenlagen HV och LHC och med liten marginal mot frågetecknet Rögle (just nu plats 11). Åkte på däng mot Leksand som i sin tur åkte på däng med 5-0 mot FBK. En match mer spelad. Jag är i alla fall inte imponerad.

Jo absolut men, nu ska vi inte glida ifrån ämnet Hockeyallsvenskan för mycket (mitt fel), spelmässigt tycker jag MoDo imponerat för ett lag som tippats i botten och som enligt många "experter" inte har en trupp för att undvika kval. Det har däremot Nybro (truppen för att undvika negativt kval - alltså).

Min poäng var väl mer att det har haussats väldigt mycket om Nybros start och jag förstår inte riktigt det när man mött två riktigt dåliga lag, alltså riktigt dåliga. Imponerande insats borta mot Mora absolut. Men Nybro har inte mött ett top 6 lag ännu. Det första testet kommer väl ikväll mot AIK. Sen kommer det ännu jobbigare tester mot SSK, DIF, Löven och Brynäs. Nybro har en bra trupp som nykomling och det är inte så konstigt att de gått rent hittills, dock överraskande att de slog Mora borta som sagt.
Citera
2023-10-04, 12:50
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av many99
Nybro är från Småland och kan spela bra hockey stor skillnad på Nybro och Södertälje i nutida hockey.
Är dom bra för att dom är ifrån Småland?
Citat:
De har mött två skitlag i Tingsryd och Östersund x2. Vinsten borta mot Mora var imponerande, men helvete vad dalmasarna var under isen den matchen. Tingsryd är Tingsryd men Östersund verkar verkligen få slåss för nytt kontrakt i år.

Nybro har en av seriens bästa coacher, om inte den bästa. Samtidigt som man har en del riktigt bra spelare. Man har lyckats värvat bra, värvningen av Tex och Marenis står ut. Jag har också fått uppfattningen från videoklipp från omklädningsrummet att man har ett riktigt härligt go i laget. Inte bara att man gått upp i seriesystemet, utan man verkar ha något spännande och härligt driv helt enkelt. Gillar deras arena och publikstödet är kul att se.

Ikväll möter man mitt AIK. Blir inte förvånad om man lyckas vinna ikväll igen heller mot ett AIK som brukar ha det kämpigt på resande fot. Samtidigt är jag glad att man möter Nybro nu, perfekt läge att slå tillbaka.

Nybro kommer absolut vara bättre än ett skitlag i botten, men skulle inte bli förvånad om deras nybörjardriv tar slut inom kort. Som sagt, man har mött TAIF och Östersund x2. Samtliga 3 matcher hemma också där allt känns så spännande nu, blir en annan sak när man ska sätta sig på bussen och åka land och rike runt. Då kommer baksmällan.
Tack då har jag lite bättre koll.
Får se hur dom är på söndag mot Södertälje. SSK ska ju vinna en sån match, speciellt hemma.
Citera
2023-10-04, 15:03
Medlem
IceEyess avatar
Citat:

Nybros inledning är inte överdrivet sensationell. Nykomlingar brukar kunna överraska i början, men efter ett par matcher så brukar verkligheten oftast hinna ikapp. Fast det innebär såklart inte att nykomlingar per automatik är förankrade i botten när serien summeras.
Citera
2023-10-04, 20:27
Medlem
many99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Nybros inledning är inte överdrivet sensationell. Nykomlingar brukar kunna överraska i början, men efter ett par matcher så brukar verkligheten oftast hinna ikapp. Fast det innebär såklart inte att nykomlingar per automatik är förankrade i botten när serien summeras.

Man ska aldrig säga aldrig om nykomlingen Nybro eller andra oväntade lag går upp.

Ingen förväntade f.d. topplagen Västerås eller Karlskoga går upp?
Citera
2023-10-04, 21:26
Medlem
perry2s avatar
Bofors Bobcats...HiHi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in