Citat:
Ursprungligen postat av
Enders.Aldebrink
Södertälje möter båda nykomlingarna hemma i slutet av veckan.
Först ut är Kalmar på fredag och sen Nybro på söndag.
Kan någon beskriva vad som är grejen med Nybros galna start?
Jag har inte sett dom spela ännu men det verkar ju helt galet att dom är obesegrade, även om de bara är efter 4 matcher.
De har mött två skitlag i Tingsryd och Östersund x2. Vinsten borta mot Mora var imponerande, men helvete vad dalmasarna var under isen den matchen. Tingsryd är Tingsryd men Östersund verkar verkligen få slåss för nytt kontrakt i år.
Nybro har en av seriens bästa coacher, om inte den bästa. Samtidigt som man har en del riktigt bra spelare. Man har lyckats värvat bra, värvningen av Tex och Marenis står ut. Jag har också fått uppfattningen från videoklipp från omklädningsrummet att man har ett riktigt härligt go i laget. Inte bara att man gått upp i seriesystemet, utan man verkar ha något spännande och härligt driv helt enkelt. Gillar deras arena och publikstödet är kul att se.
Ikväll möter man mitt AIK. Blir inte förvånad om man lyckas vinna ikväll igen heller mot ett AIK som brukar ha det kämpigt på resande fot. Samtidigt är jag glad att man möter Nybro nu, perfekt läge att slå tillbaka.
Nybro kommer absolut vara bättre än ett skitlag i botten, men skulle inte bli förvånad om deras nybörjardriv tar slut inom kort. Som sagt, man har mött TAIF och Östersund x2. Samtliga 3 matcher hemma också där allt känns så spännande nu, blir en annan sak när man ska sätta sig på bussen och åka land och rike runt. Då kommer baksmällan.