2024-04-11, 08:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
När de intervjuade tränaren efter matchen avbröts det av ett vrål; ” knUlLa DOMarN!”

Vilka mähän, det där ser man knappt nånstans på den här nivån
Fantastisk stämning i Karlskoga, halva nöjet är att höra publikens skrik som kryddar programledarnas kommentarer.
Citera
2024-04-11, 19:54
Medlem
Fan vad "segt" det är med slutspel. Det blir ju samma match om och om igen. Jag tycker man borde se över så att man inte bara möter samma lag om och om igen.

Är man engagerad i ett lag, så är det alltid kul att följa sitt lag oavsett. Men som företeelse är det värdelöst.
Citera
2024-04-12, 08:55
Avstängd
Kedoxs avatar
Edit: la i sillytråden istället.
Senast redigerad av Kedox 2024-04-12 kl. 09:08.
Citera
2024-04-12, 11:02
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Fan vad "segt" det är med slutspel. Det blir ju samma match om och om igen. Jag tycker man borde se över så att man inte bara möter samma lag om och om igen.

Är man engagerad i ett lag, så är det alltid kul att följa sitt lag oavsett. Men som företeelse är det värdelöst.

Jag hade velat sett en kvalserie i HA. När grundserien är avslutad så flyttas ettan per automatik upp i SHL. De lag som kommer sist i SHL faller direkt ned i HA och lag 13 i SHL ingår i kvalserien i HA nedan.

Lag 2-6 är klara för kvalserie inklusive vinnarna bland lag 7-9 där man spelar bäst av tre matcher. Det blir sedan en kvalserie med nio lag där ettan i kvalserien också går upp i SHL. Dubbelmöte bland alla nio lag.

Det hade alltså inneburit att Brynäs hade gått upp i SHL nu direkt och en kvalserie hade bestått av
Djurgården
Mora
Björklöven
Södertälje
AIK
Karlskoga
Nybro
Hv71
Senast redigerad av Mittpunkt 2024-04-12 kl. 11:04.
Citera
2024-04-12, 13:37
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jag hade velat sett en kvalserie i HA. När grundserien är avslutad så flyttas ettan per automatik upp i SHL. De lag som kommer sist i SHL faller direkt ned i HA och lag 13 i SHL ingår i kvalserien i HA nedan.

Lag 2-6 är klara för kvalserie inklusive vinnarna bland lag 7-9 där man spelar bäst av tre matcher. Det blir sedan en kvalserie med nio lag där ettan i kvalserien också går upp i SHL. Dubbelmöte bland alla nio lag.

Det hade alltså inneburit att Brynäs hade gått upp i SHL nu direkt och en kvalserie hade bestått av
Djurgården
Mora
Björklöven
Södertälje
AIK
Karlskoga
Nybro
Hv71
Jag hade också gärna sett någon form av kvalserie i HA (igen). Men kanske de två sämsta från SHL tillsammans med de 4 eller 6 bästa från HA. Lite spekulation från min sida, jag har inget upplägg skrivet i sten direkt.

Men någon form av kvalserie hade jag hellre sett, där det skulle kunna bli allt mellan 0 och 2 nya lag i SHL kommande säsong. Jag anser inte att något lag måste åka ur varje år. man ska ha en chans att slåss om sin plats mot de som försöker ta den ifrån en.
Citera
2024-04-12, 22:46
Medlem
Grattis Djurgår'n!

Tycker det är välförtjänt, och tror DIF kan störa i en final mer än Mora.
Citera
2024-04-12, 22:49
Medlem
Mittpunkts avatar
Jävla bra match i övrigt. Jag är djurgårdare och måste säga att vi gör en riktigt riktigt bra match denna omgång. Stänger ned Mora och spelar vårt spel.

Brynäs i final. Nu jävlar. Det blir häftigt
Citera
2024-04-12, 23:15
Medlem
Brynäs vinner 4-0 i matcher.
Citera
2024-04-12, 23:30
Medlem
Djurgården vinner inte mot Brynäs! Deras spel imponerar inte! Både Mora och Karlskoga hade större chans mot Brynäs!
Senast redigerad av Palkranen 2024-04-12 kl. 23:36.
Citera
2024-04-13, 08:13
Avslutad
Mora för är evigt ett farmarlag som stannar på rätt plats efter gårdagens förlust.

Brynäs tar nog hem det.
Citera
2024-04-13, 10:08
Medlem
Bartman777s avatar
Måste säga att målet Mora får bortdömt igår är helt horribelt.
Steen var knappt på målvakten och på det så blev han inputtad mot målet.

I NHL hade det där varit mål alla dagar. Mycket tråkigt, med tanke på hur tight matchen var annars.

Jag tycker domarna överlag varit dåliga i denna matchserie, de missar uppenbara saker och tar för grejer som inte är någonting. Det gäller åt båda håll, men i slutändan drabbade det Mora hårdast.
Citera
2024-04-13, 10:16
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jävla bra match i övrigt. Jag är djurgårdare och måste säga att vi gör en riktigt riktigt bra match denna omgång. Stänger ned Mora och spelar vårt spel.

Brynäs i final. Nu jävlar. Det blir häftigt
Ja det var en enorm skillnad nu i gårdagens match mot den förra. Kunde Karlskoga störa Brynäs så pass som de gjorde ja då kan nog också DIF göra det och i än högre grad kan inte uteslutas. Ja helt klart så om de håller spelet på den nivå som de gjorde igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in