2023-09-30, 11:30
Medlem
Bartman777s avatar
Hur bra är Brynäs i år egentligen?
Jag såg dom i princip pulverisera Mora igår och jag vill minnas jag såg en tidigare match där de också dominerade fullständigt. Är det bara tillfälligheter just nu, eller kommer de leka hem serien?
Citera
2023-09-30, 12:36
Medlem
Korrupt domare avgör SSKs hemmamatch

Det var en rejäl partisk domare som utvisade två st SSK spelare på rad efter vad de påstår skällsord från SSKs tränare. Västerås fick powerplay med 5 spelare mot 3. Borde domaren få fortsätta i Hockeyallsvenskan? Detta avgjorde matchen fullständigt, till SSKs nackdel.

https://www.youtube.com/watch?v=3NLXeyPe3LM

2-2 målet och 2-3 målet.
Citera
2023-09-30, 14:29
Medlem
many99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag såg dom i princip pulverisera Mora igår och jag vill minnas jag såg en tidigare match där de också dominerade fullständigt. Är det bara tillfälligheter just nu, eller kommer de leka hem serien?

Urstarka säsongsstarten av f.d. div1 gänget. Hur bra är Nybro i år egentligen?
Citera
2023-09-30, 15:33
Medlem
Citat:

Nästan lika bra som Nybro, tabellen ljuger aldrig

Skämt åsido, tror att Brynäs har relativt goda chanser att gå upp i SHL, bra inledning!
Citera
2023-09-30, 17:34
Medlem
Vaaaaa, en domare som med flit dömde mot just ditt lag i en match? Nej nu har jag hört allt.

Nyktra till och förstå att domare kan vara klappkassa utan att det behöver vara fuffens. Menar du på allvar att du tror en HA-domare har spelat på en 2a och dömer därefter? Skulle det verkligen vara en så bedrövlig insats som du påstår så känner jag mig trygg med att ligan, ivrigt påeldad av oberoende journalister, ser till att ansvarig domare inte dömer mer. Vad jag däremot tror kommer hända är: Ingenting, eftersom det inte var någon korrupt domare som dömde igår. På lång sikt kanske SSK lärde sig den hårda vägen att tänka på vad de ropar från båsen.

För övrigt har jag inte sett matchen eller bryr mig om något av de inblandade lagen.
Citera
2023-09-30, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubertat
Det var en rejäl partisk domare som utvisade två st SSK spelare på rad efter vad de påstår skällsord från SSKs tränare. Västerås fick powerplay med 5 spelare mot 3. Borde domaren få fortsätta i Hockeyallsvenskan? Detta avgjorde matchen fullständigt, till SSKs nackdel.

https://www.youtube.com/watch?v=3NLXeyPe3LM

2-2 målet och 2-3 målet.

Du har alltså sett klippen och ändå är du inte synskadad? Första utvisningen är ju solklar? Årets tydligaste tripping. Sen andra utvisningen åker ju Bogren för snack. Hörde du vad han sa eller? Den största missen i den matchen va Blomstrands filmning i slutet av matchen som gjorde att VIK tappa en poäng.
Citera
2023-09-30, 18:57
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag tycker det hade varit bättre om de två nedersta i SHL flyttades direkt ned och de rvå topplagen i allsvenskan upp. Lag 11 och 12 kvalar mot lag 3&4.

Det skulle göra mer rotation mellan de två ligorna och vi skulle få två levande serier.

Dessutom skulle varje match i serielunken bli viktig, vilket skulle ge intresse och mer pengar till svensk hockey.
Ja lite som fotbollen - jag stöder förslaget!
Citera
2023-09-30, 22:16
Medlem
Skönt med 3p ikväll men finns mycket att jobba på. Särskilt i egen zon, i PP och i uppbyggnadsfasen. Många individuella misstag. Men men, inte så oroad ändå. Vet att saker och ting kommer bli bättre och att vi inte skulle plocka poäng av Brynäs eller Björklöven i de två första matcherna visste man om. Vi kommer kunna utmana de till våren.

Hoppa Maione kommer till spel snart men better safe than sorry och att han tar tiden på sig. Är det samma nivå han bjöd på som i KHL så kommer han garanterat vara en av ligans bästa backar.
Citera
2023-10-01, 15:57
Medlem
Leksingens avatar
hockey kl15 på en söndag, gäsp.
Citera
2023-10-01, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen

Vikings kan ta tillbaka serieledning nu vid 18.00. Påminner om Lakers, back in the days. Hockeyfeber i Nybro.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-10-01 kl. 17:58.
Citera
2023-10-01, 18:22
Medlem
Citat:

Tappar Lindbäck formen mer än vanligt eller blir skadad så kan det nog bli jobbigt för Brynäs att vinna ett slutspel. Framåt ser det ju bra ut men jag tycker mig se att det bakåt slarvas en del.
Citera
2023-10-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen

Why not. Helt jävla underbart. Nästan 5k på plats i Umeå, ligan är klart hetare än trötta SHL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in