2023-11-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Otäck smäll på maxim forte.
Jag, vad gör han? Han måste försöka skydda sig och inte åka såg lågt rakt in i sargen. Det är som han får en blackout redan innan smällen.

Lövens stjärnor Pooley och Schilkey är snudd på osynliga under fem mot fem. ser hopplöst ointresserade ut förutom när det vankas straffar eller pp.
Citera
2023-11-06, 09:11
Medlem
AIK ligger 3a, Djurgården 12a

Det där medlemsmötet diffen har på torsdag hade man ju velat bevittna. Hoppas ledningen anlitat vakter.
Citera
2023-11-06, 09:51
Medlem
Mittpunkts avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/y6B9J2/djurgarden-sparkar-johan-garpenlov

Citat:
Djurgården agerar i krisen.

Huvudtränaren Johan Garpenlöv och assisterande tränaren Marcus Ragnarsson sparkas.

– Jag tackar för min tid i DIF och önskar lycka till i resan mot SHL, säger ”Garpen”.
Citera
2023-11-06, 10:06
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/y6B9J2/djurgarden-sparkar-johan-garpenlov
Konstigt att det tog sån lång tid det som alla väntat på skulle ske. Kommer det finnas någon klubb som vågar sig på honom nu är vad iaf jag undrar
Citera
2023-11-06, 10:34
Medlem
En ljusnande framtid är vår .
Som sagts tidigare så har äntligen Johan Garpenlöv entledigats från HC jobbet hos Djurgården Hockey.
Även assisterande tränaren Marcus Ragnarsson följer med ut i kylan
Citat,
Marcus Ragnarsson är fåordig efter beskedet.
– Klart det är tråkigt, absolut. Vi har inte fått till det riktigt, har inte så många fler kommentarer än så, säger Ragnarsson.

Den media tränade Garpen lägger locket på och vägrar kommentera-fegis.

Citera
2023-11-06, 10:34
Medlem
kordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Konstigt att det tog sån lång tid det som alla väntat på skulle ske. Kommer det finnas någon klubb som vågar sig på honom nu är vad iaf jag undrar

Ny tränare brukar ge vinst i början, men gäller att det fortsätter framöver.

Garpen får nog besöka arbetsförmedlingen, eller nåt damlag
Citera
2023-11-06, 11:06
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
En ljusnande framtid är vår .
Som sagts tidigare så har äntligen Johan Garpenlöv entledigats från HC jobbet hos Djurgården Hockey.
Även assisterande tränaren Marcus Ragnarsson följer med ut i kylan

Det måste va skönt för er...

Som en kraftig förkylning som släpper..
Citera
2023-11-06, 11:07
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korden
Ny tränare brukar ge vinst i början, men gäller att det fortsätter framöver.

Garpen får nog besöka arbetsförmedlingen, eller nåt damlag
Ryktas nu om att det är Säcken DIF är ute efter. Det lär ju vara väldigt kortsiktigt för att överleva denna säsong och ingen långsiktig satsning.

https://hockeynews.se/articles/30975/
"66-årige Hans Särkijärvi har varit coach i Djurgården i flera omgångar och så sent som 2015/2016. De senaste åren har han varit i Hockeyettan-klubben Visby/Roma på Gotland.
Nu är han, enligt uppgifter till Hockeynews, aktuell för att ta över tränarjobbet i Djurgården efter att Johan Garpenlöv fått sparken tidigare i morse"
Citera
2023-11-06, 13:38
Medlem
Annars har ju Perra Johnson ett bra track record gällande att rädda krisande lag. Men Säcken blir naturligt med sin DIF-koppling, förstås.

Måste säga att jag är högst förvånad, Garpen till trots, att det gått så tungt för Djurgården. Såg matcherna mot Almtuna och Nybro, och det går inte komma ifrån att ledande spelare sätter tonen för resten. Klasen, Liss, Glad och Magwood för att nämna några ser ju inte ut att bry sig. Resten av laget hamnar i en lunk då också, om än inte lika tydligt.

Sedan har det varit konstiga kedjekonstellationer tycker jag. Någon med ett bättre hockeyöga hittar vilka som har spetskompetens och prioriterar en förstakedja som visar vägen. Men där har Garpen varit lååångt borta. Känns nästan som att han velat ha 4 jämnbra kedjor istället.
Citera
2023-11-06, 14:49
Medlem
IceEyess avatar
Knappast ett oväntat drag. Garpenlöv kanske borde sadla om till ismaskinsförare eller dylikt istället, för klubbarna lär knappast stå i kö för att signera honom.

Montén är väl för övrigt ledig om man vill ha en ersättare snabbt
Citera
2023-11-06, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Knappast ett oväntat drag. Garpenlöv kanske borde sadla om till ismaskinsförare eller dylikt istället, för klubbarna lär knappast stå i kö för att signera honom.

Montén är väl för övrigt ledig om man vill ha en ersättare snabbt
Monten och garpenlöv förbundskaptener, snacka om bortkastade år för sverige
Citera
2023-11-06, 17:39
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Särkijärvi tar över i Djurgården.
Ingen skräll direkt.

Och Niklas Grossman ska hjälpa till i SSKs bås.
Kanske inget stort tränarmaterial men bra att man använder de man redan har i klubben istället för att sparka folk.
Tror Bogren och Zackrisson gör ett bra jobb, även om det låst sig på plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in