Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Ingen olycka - långt därifrån! Detta kunde och borde ha förhindrats genom att inga ungar springer fritt och utan tillsyn. Vad fan är det med alla som alltid påstår att detta är olyckor, hur många av dessa händelser som ändå sker på ett år, bara i Sverige? "Jamen ungar är så snabba och det sker på en sekund", kommer nu någon säga - ja, se då för faan till att ungarna inte springer lösa där farliga fordon finns! Hur djävla svårt skall det vara?! Detta är slarv, lättja och "borderline" åtalbart...
Frietzel 2.0 grattis till utmärkelsen. Naturligtvis ska vi ha barnen i källaren fastkedjade, men vänt, vad händer om det börjar brinna? Just det, man kan aldrig förutse alla händelser i livet.
Utifrån ditt resonemang skulle jag nog vilja påstå att diagnosen hittar vi hos dig, asperger skulle jag gissa på. Tråkigt för dig, men det finns många som lever ett ganska bra liv med dylika diagnoser så ge inte upp hoppet.
Utifrån ditt korkade resonemang skulle det inte finnas barn någonstans. Oavsett miljö så kan det hända saker på en sekund, fullständigt omöjligt att värja sig mot detta.
Tänk om det är så att den som skulle passat barnet ifråga här svimmade av och barnet springer efter hjälp och blir då överkörd, menar du då att det alltid ska finnas en backup som kan ta hand om barnet, är det då ingen olycka utan slarv i dina ögon? Innan vi vet vad som hände här tycker jag att du ska sluta skriva i tråden.