• 1
  • 2
2023-06-18, 00:04
Medlem
Hur gör ni som blivit äldre..

När man var 10år så träffade men vänner genom lek och skola och idrott

När man var 20år så träffade man vänner för att träffa tjejer och hobbys.

När man var 30år så började man träffa en del vänner mest för att ses och såklart hobbys och krogen om man var singel.

Men när man är 40+ så börjar det bli ibland ännu mer uppenbart att man mest träffade vänner för att ses....Alltså att det eg inte fanns så stor poäng att ses..

Men det kanske är mest killar som inte ser en poäng med att ses enbart för att fika eller bara sitta i köket och skvallra

Så inte märkligt att män blir mer ensamma ju äldre dom blir?

Hur upplever andra äldre killar det ?
Citera
2023-06-18, 00:06
Medlem
Tindraindras avatar
Om man är kvinna så är det alltid lätt att träffa vänner men män är mer distanserade gentemot varandra, bara att beklaga.
Citera
2023-06-18, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindraindra
Om man är kvinna så är det alltid lätt att träffa vänner men män är mer distanserade gentemot varandra, bara att beklaga.

Ja kanske...

Vi har nog svårare att bara ses för att ses.....Ska nog till en aktivitet om det ska ses !
Citera
2023-06-18, 00:56
Medlem
Tror det stämmer som du skriver. Har nog alltid varit lite åt det håller också, att män i högre grad lever ensamma eller inte slö-umgås(fikar osv) så direkt mycket. Jag är själv så. Fika känns totalt waste of time.
Jag fikar knappt på resa eller semester heller.

Finns mycket annat att väga in i livet också. Tror män, generellt sett, snackar mindre skit (förutom på flashback ) vilket väl är vad man gör, när man slö-umgås(bara för att ses)
Män har kanske numera sitt slö-umgås på nätet.
Citera
2023-06-18, 00:59
Medlem
Det beror på vad syftet är. Män kan ha kul om det finns en gemensam nämnare, annars blir de krystat.
Citera
2023-06-18, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Hur gör ni som blivit äldre..
När man var 20år så träffade man vänner för att träffa tjejer och hobbys.

Öh nej? Jag tror dom flesta killar i 20 årsåldern har sitt grabbgäng där man är riktigt tajta och umgås för att man verkligen gillar varandras sällskap.
Citera
2023-06-18, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Öh nej? Jag tror dom flesta killar i 20 årsåldern har sitt grabbgäng där man är riktigt tajta och umgås för att man verkligen gillar varandras sällskap.

Det var väl lite det jag också skrev...

Kanske inte var så tydlig men grabbgänget träffas mest vid hobbys och krogen och träffa tjejer...

Men det förändras över tid och det var det jag menade med inlägget
Citera
2023-06-18, 01:34
Medlem
F.Hansens avatar
Det är ju bra om man kan prata med polarn om lite gamla minnen och höra hur han blivit en total simp innan han trillar av pinnen.
Citera
2023-06-18, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av springfittan
Det beror på vad syftet är. Män kan ha kul om det finns en gemensam nämnare, annars blir de krystat.

Ja alltså jag tror inte det är så vanligt eller ofta att män träffas enbart för att ses och snacka lite skit över en kaffe...

Eller väldigt sällan när dom passerat 40år...

Så när jakten på tjejer och det inte finns någon direkt hobby eller idrott att samlas kring så träffas "vännerna" mindre och mindre
Citera
2023-06-18, 01:35
Medlem
Citat:
Det var väl lite det jag också skrev...

Kanske inte var så tydlig men grabbgänget träffas mest vid hobbys och krogen och träffa tjejer...

Men det förändras över tid och det var det jag menade med inlägget

Nej du verkade skriva att dom enbart ses för hobbys och träffa tjejer, men jag skulle säga att dom flesta nog mest ses bara för att ses. Det är väl det som är hela grejen med att vara ett tajt gäng? Där man är nästan som bröder.
Citera
2023-06-18, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Nej du verkade skriva att dom enbart ses för hobbys och träffa tjejer, men jag skulle säga att dom flesta nog mest ses bara för att ses. Det är väl det som är hela grejen med att vara ett tajt gäng? Där man är nästan som bröder.

Okej , men inlägger handlade inte om 20åringar...

Vad jag eg menade är att grabbgänget är tajtare när man är yngre och hobbys och idrott samt krogen är ofta anledningen till att ses ...Men visst träffas dom även för att ses såklart...!

Men när man blir äldre så blir det ofta mer sällan och om man bara ses för att ses så dör det ofta ut ....
Citera
2023-06-18, 01:39
Medlem
Citat:
Ja alltså jag tror inte det är så vanligt eller ofta att män träffas enbart för att ses och snacka lite skit över en kaffe...

Eller väldigt sällan när dom passerat 40år...

Så när jakten på tjejer och det inte finns någon direkt hobby eller idrott att samlas kring så träffas "vännerna" mindre och mindre

Nä så är det. Det är därför gud uppfann öl och bastu. Även publika sådana. Besök en sådan så ska du få se på fan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in