Flashback bygger pepparkakshus!
2023-06-18, 02:48
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypnotice
Ni kunde gå därifrån.
Pizzagubben hade knappast hållt fast er och det hade nog tagit snuten 3h att dyka upp för att nån gormar över en långsam pizza.
Personer som är påverkade och stökar är vardag i restaurangbranschen.
Så nej du snacka dig inte ur nått, du noja och betala för ingenting.
Ingen mat, portade från haket och 1000spänn fattigare.
e du trög? ja snacka mig visst ur de. klart vi bara inte kunde gått för polisen hade kunna dykt upp vilken minut som helst o dessutom finns de på kamera övervakning möjligen. o pizza gubben hade nog följt efter oss om vi hade försökt fly. han va verkligen as förbannad ända tills ja lyckas lugna ner han. kände mig typ som Dr Phil :P o vi va 5 pers så dom andra swisha mig 200 spänn per skalle efteråt så de kosta bara 200 spänn. inte 1000. o ja betalar hellre än o bli tagen av polisen för narkotika brott...
Citera
2023-06-18, 03:08
Medlem
Jag brukar mest snacka mig in.

När det gäller poliser har jag en känsla av att det är bättre att göra tvärtom och stå för vad man gjort, i stället för att försöka prata sig ur, om det är ganska uppenbart och sen ha lite glimten i ögat och vädja om att det inte ska rapporteras.

Det är ju två bollar man ska ha i luften och hantera samtidigt. Polismannens ego och själva regelöverträdelsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Newfaq
Så istället för att bara gå därifrån så fick du betala 1000 spänn. Snyggt snackat.

Haha.
Citera
2023-06-18, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
e du trög? ja snacka mig visst ur de. klart vi bara inte kunde gått för polisen hade kunna dykt upp vilken minut som helst o dessutom finns de på kamera övervakning möjligen. o pizza gubben hade nog följt efter oss om vi hade försökt fly. han va verkligen as förbannad ända tills ja lyckas lugna ner han. kände mig typ som Dr Phil :P o vi va 5 pers så dom andra swisha mig 200 spänn per skalle efteråt så de kosta bara 200 spänn. inte 1000. o ja betalar hellre än o bli tagen av polisen för narkotika brott...

Paranoia deluxe.
Så du tror pizzabagaren hade försökt kubba ifatt 5 påverkade personer.
Och att svensk polis dyker upp på 1min för nått som inte är olagligt.
Va ska han göra med den övervakningen, din polare va knappast den första eller sista gästen som inte kan bete sig.
Ni behövde bara gå. Ingen snut hade kommit och ingen bryr sig om fylletjafs.
Citera
2023-06-18, 04:22
Medlem
pn222jws avatar
Jag hade sönder en WC toalett på krogen, en servitör kommer efter mig och frågar vad jag gjort - jag svarade "släpp, jag är rädd, det var någon underlig därinne" och sprang ut.
Citera
2023-06-18, 04:23
Medlem
Att bli rånad av en pizzabagare på 1000 spänn för att man hamnar i gräl med honom är ju inget vidare utfall, inget jag skulle skryta över i allafall inte ens en pizza fick ni....gå ut därifrån bara liksom.

Möjligen hade du haft lite svårt att få med dina kompisar men av texten tycks det som att dom lugnade ned sig när du röt åt dem, kanske det var bedriften, pizza dåren blev du dock rånad av.

Själv har jag lyckats ta mig ur ett rånförsök för många år sedan, var skitsur, verkligen kokande efter ett gräl med tjejen några minuter tidigare och och efter några väl valda ord ur min mun medan jag spelade iskall utåt insåg de två gentlemännen att det var bäst att inte bevära mig så att säga. Så jag gick helt enkelt i väg.

Kanske inte så smart i efterhand att spela tuffing men i det läget kändes det verkligen som att inget spelade någon roll ändå.
Senast redigerad av alanlissa87 2023-06-18 kl. 04:35.
Citera
2023-06-18, 04:31
Medlem
Sitter på nattkneget och kan dela med mig av en intressant situation som hände för 20 år sen som kunde slutat sämre.
Har alltid varit expert på att försätta mig i kniviga situationer.
Men mer ofta än sällan brukar jag komma ur sitsen med nästippen ovanför vattenytan.
Denna sits passar bra in på TS rubrik.
Var i tidiga 20 års åldern och hade varit ute och dratt en bläcka med polarna som vanligt en fredag kväll.
Detta var i Malmö och vi runda av kvällen med burgare på stippes.
På den tiden så hade dom olagliga spelautomater överallt, så även på stippes (dom var inte olagliga så länge man inte kunde växla in krediten man spelat ihop) vilket man givetvis gjorde.
Mina vänner drog hem efter käket och jag var på väg hem till mitt ragg som väntade där hemma men jag fastnade vid spelautomaten medans jag fundera på om jag skulle ta taxi eller gå en lång bit hem till henne efter.
Hade flyt och vann typ 2000kr(kommer inte ihåg exakt summa) som var mycket för mig på den tiden.
Fick det i mindre sedlar som jag snurrade till en bunte och hade i handen när jag stod vid maskinen.
Kan lägga till att jag vart ganska berusad.
När jag står vid spelmaskinen så dyker det upp en snubbe brevid mig som börjar snacka lite allmänt och frågar om jag behöver skjuts.
Perfekt tänker jag, jag ska mot slottstaden sa jag och han erbjöd sig att köra mig dit för 50 spänn.
Sagt och gjort så pinna jag med denna arab ut till hans bil där det sitter ytterligare tre araber i bilen.
En satt i passagerar sätet och två där bak varav den ena hoppar ur bilen och håller upp dörren för mig.
Jag vet vad ni tänker nu, röd flagg deluxe jepp men jag var ung, dum och orädd.
Hoppade in i baksätet och hamnade således mellan två pers.
Killen jag snacka med inne på burgarhaket hoppade in och började köra.
Vi hann inte två kvarter innan jag fatta att det vart nått på gång då han körde i motsatt riktning mot destinationen jag gav.
Så jag börja fundera på hur fan jag skulle ta mig ur det här. Fattade att dom skulle råna mig på cashrullen jag hade bla.
Vi kom en bit, svårt att uppskatta tiden men vi var nu ungefär vid södervärn då bad dom som satt jämte mig i baksätet att tömma mina fickor.
Som sagt aldrig att jag skulle ge upp min mobil och pengarullen någonsin.
Då sa jag med lugn röst att antingen så släpper ni av mig här eller så får ni döda mig, eller att jag dödar er för ni får skit av mig.
Ni har ingen aning om vem ni jiddrar med sa jag.
(Då jag har/hade många polare med slaviskt påbrå så kan jag några enstaka ord och meningar)
Araberna blev tysta och såg förvånade ut, jag märkte att det var inte det dom förväntade sig så jag körde all in på det ryska spåret och sa att min fassa hette Igor och hade stort inflytande på den undre värden i Malmö.
Sen drog jag upp min mobil och låtsades ringa och börja snacka nån jävla hittepå ryska, alltså inte ett jävla ord rätt men det fattade ju inte araberna. La på luren och satt bara tyst då jävlar börja dom skrika på varandra.
Vi stannade utanför sjukhuset, passagerar araben och dom två brevid mig skulle hoppa ur bilen varav föraren insisterade på att jag skulle sitta kvar så han kunde köra mig dit vi kom överens om från början.
Fattade att dom gick på min bluff så jag satt kvar och föraren körde mig till mitt ragg, han bad även om ursäkt när vi kommit fram plus att jag inte gav han en spänn för den färden.
Mycket text men hela denna situation tog nog inte mer än 30 min.
Citera
2023-06-18, 05:12
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coheed123
Sitter på nattkneget och kan dela med mig av en intressant situation som hände för 20 år sen som kunde slutat sämre.
Har alltid varit expert på att försätta mig i kniviga situationer.
Men mer ofta än sällan brukar jag komma ur sitsen med nästippen ovanför vattenytan.
Denna sits passar bra in på TS rubrik.
Var i tidiga 20 års åldern och hade varit ute och dratt en bläcka med polarna som vanligt en fredag kväll.
Detta var i Malmö och vi runda av kvällen med burgare på stippes.
På den tiden så hade dom olagliga spelautomater överallt, så även på stippes (dom var inte olagliga så länge man inte kunde växla in krediten man spelat ihop) vilket man givetvis gjorde.
Mina vänner drog hem efter käket och jag var på väg hem till mitt ragg som väntade där hemma men jag fastnade vid spelautomaten medans jag fundera på om jag skulle ta taxi eller gå en lång bit hem till henne efter.
Hade flyt och vann typ 2000kr(kommer inte ihåg exakt summa) som var mycket för mig på den tiden.
Fick det i mindre sedlar som jag snurrade till en bunte och hade i handen när jag stod vid maskinen.
Kan lägga till att jag vart ganska berusad.
När jag står vid spelmaskinen så dyker det upp en snubbe brevid mig som börjar snacka lite allmänt och frågar om jag behöver skjuts.
Perfekt tänker jag, jag ska mot slottstaden sa jag och han erbjöd sig att köra mig dit för 50 spänn.
Sagt och gjort så pinna jag med denna arab ut till hans bil där det sitter ytterligare tre araber i bilen.
En satt i passagerar sätet och två där bak varav den ena hoppar ur bilen och håller upp dörren för mig.
Jag vet vad ni tänker nu, röd flagg deluxe jepp men jag var ung, dum och orädd.
Hoppade in i baksätet och hamnade således mellan två pers.
Killen jag snacka med inne på burgarhaket hoppade in och började köra.
Vi hann inte två kvarter innan jag fatta att det vart nått på gång då han körde i motsatt riktning mot destinationen jag gav.
Så jag börja fundera på hur fan jag skulle ta mig ur det här. Fattade att dom skulle råna mig på cashrullen jag hade bla.
Vi kom en bit, svårt att uppskatta tiden men vi var nu ungefär vid södervärn då bad dom som satt jämte mig i baksätet att tömma mina fickor.
Som sagt aldrig att jag skulle ge upp min mobil och pengarullen någonsin.
Då sa jag med lugn röst att antingen så släpper ni av mig här eller så får ni döda mig, eller att jag dödar er för ni får skit av mig.
Ni har ingen aning om vem ni jiddrar med sa jag.
(Då jag har/hade många polare med slaviskt påbrå så kan jag några enstaka ord och meningar)
Araberna blev tysta och såg förvånade ut, jag märkte att det var inte det dom förväntade sig så jag körde all in på det ryska spåret och sa att min fassa hette Igor och hade stort inflytande på den undre värden i Malmö.
Sen drog jag upp min mobil och låtsades ringa och börja snacka nån jävla hittepå ryska, alltså inte ett jävla ord rätt men det fattade ju inte araberna. La på luren och satt bara tyst då jävlar börja dom skrika på varandra.
Vi stannade utanför sjukhuset, passagerar araben och dom två brevid mig skulle hoppa ur bilen varav föraren insisterade på att jag skulle sitta kvar så han kunde köra mig dit vi kom överens om från början.
Fattade att dom gick på min bluff så jag satt kvar och föraren körde mig till mitt ragg, han bad även om ursäkt när vi kommit fram plus att jag inte gav han en spänn för den färden.
Mycket text men hela denna situation tog nog inte mer än 30 min.
Tusen gånger bättre än mongoinlägget ts drog.
Citera
2023-06-18, 05:17
Medlem
XEXXE69s avatar
Att komma in i USA.
Tokljög med smeknamn istället för mitt riktiga och de hittade inget på mig.
Tight.
Citera
2023-06-18, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Tusen gånger bättre än mongoinlägget ts drog.

Ahh tack. Har en hel drös av liknande scenario. Uppskattat.
Citera
2023-06-18, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
tja. va e den sjukaste sitsen du lyckas snacka dig ut ifrån?

för min del så måste de varit för ett tag sen när ja hängde med några kompisar. vi alla hade druckit rätt ordentligt o nån hade fått tag på mephedrone som han o en annan provade o vi andra rökte ordentligt med braj. somliga va helt bort blåsta när vi fick idén o dra ner till pizzerian o käka. först va pizza gubben jätte trevlig så vi beställde utan problem o satte oss o vänta.

problemen uppstod när vi fick vänta as länge på pizzan o några blev förbannade för de tog sån tid. sen helt plötsligt flög en av polarna upp o gick fram till köket o börja skälla på pizza gubben som inte heller va helt mentalt stabil för han börja gapa tillbaka o de urartar till VM i skrik match o droppen va nog när min kompis knuffade till pizza gubben o då skriker han att han ska ringa polisen :P

ja nyktra till direkt o samma sekund som han tar fram sin mobil så skriker ja först håll käften till mina kompisar så högt ja kan. eka typ i hela pizzerian :P o sen lugnt får ja ögon kontakt med pizza bagarn o säger "vi löser de här". fick nån sorts psykolog kraft i rösten för efter de så blev de lite lugnare o pizza gubben nöjde sig med en swish på 1000 kr i slut ändan så var de bra med de. visserligen blev vi portade på livs tid men ja e fett stolt att ja lyckades avleda han så inte polisen kom dit o vi blev haffade för narkotika brott o olaga hot :P

har ni nåt?

Du gjorde helt rätt.

Pizza bagaren kompenserad, polarna ostraffade och detta tack vare dig, bra där!

Kommer alltid att finnas folk som skulle känna att de “blivit rånade” över en struntsumma i sammanhanget, och skriar ut sin ångest över de förlorade slantarna som om de vore deras egna pengar de känt att de måste betala när de svinat ner sig.
Citera
2023-06-18, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Tappat bort visa och inresekort (som man måste visa upp vid utresa) i Indonesien. Mutade mig på planet med en fet sedelrulle rupier, säkert 200 spänn.

Var med om liknande när jag snackade mig på en Norwegian flight till Spanien utan pass och utgånget ID-kort.
Citera
2023-06-18, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XEXXE69
Att komma in i USA.
Tokljög med smeknamn istället för mitt riktiga och de hittade inget på mig.
Tight.

Japp de bara ljuga. Men behöver inte ljuga om namnet då de inte har tillgång till några svenska register, om du inte gjort bort dig i USA eller är internationellt efterlyst förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in