Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-17, 20:22
  #1
Medlem
Denna verksamhet är big business. De livnär sig på att ta emot kriminella odågor. De har funnits i decennier. Jag hörde talas om dem första gången på 80-talet i samband med att Pa*olo Ro*berto gick omkring med hästsvans och fotade in pannben höger och vänster i någon skitfilm/nyhetsinslag what ever.

Nu ser jag Fry*shuset igen på TV som är emot alla hårda straff med sina kvasianalyser.

Frågan är vad har Frys*huset och likande affärsverksamheter lyckats med under alla dessa år? Sverige är värre än någonsin vad gäller brottslighet.

Behövs Fry*shuset och likande verksamheter?
__________________
Senast redigerad av HandgnuggarOligark 2023-06-17 kl. 20:26.
Citera
2023-06-17, 20:28
  #2
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Min favorit är "Ex-kriminella fick lära sig bidragsfuska hos Fryshuset"

https://www.sydsvenskan.se/2023-03-0...ngen-i-korthet
Citera
2023-06-17, 20:40
  #3
Medlem
Tomtekukars avatar
Fryshuset är förknippat med ett antal skandaler, bidragsfusk men har även visat sig ha fungerat som ett nav för gängkriminella. Det har skrivits mycket om det men inte i statskontrollerad media.
Citera
2023-06-17, 20:55
  #4
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Denna verksamhet är big business.
I den mån en ideell rörelse som inte kan gå med vinst är big business. Du babblar.
Citera
2023-06-17, 22:56
  #5
Medlem
razizovs avatar
Fryshusets affärsidé är ju att samla in utstötta, knasiga, socialklass 3 och blanda det med nyanlända och massa hopplösa fall från orten att gå i gymnasiet, många har givetvis diagnoser och svårt att veta om de är kille, tjej eller katt. Det går ju 24:åringar i 1 ring, som sista instans innan de lämnas vid för våg för att klara sig själv, som gatans barn och nattens avskum.

Ett experiment är vad Fryshuset är, väl inslingrat i PK och Woke. Socialdemokrater anses nog vara högerextrema.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback