Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Nej det finns ingen juridisk företrädesrätt enligt datum, man går efter vilka som använder och agerar orginalvarumärket mest. I Tyskland Spanien och Frankrike m,m så är det 4a rättighetsinnehavare.
Så jävla ovanligt är det inte.
Janine får försöka spänna musklerna om hon vill.
Janines organisatoriska insats är att hon har skapat ett Instagramkonto till rörelsen, det kan min katt göra i sömnen. Det är lätt att glömma alla som inte vill synas.
Du kände inte ens till FTPF innan det tagits upp i tråden.
EDIT: Om du hade varit insatt så borde du väl känt till att Antons nick på sociala medier är snygganton.
Janine gjorde många andra registreringar, och byggde upp ett antal av våra nationella nätverk, så du visar nu att du kan dåligt vår historia! Janine spelade en väldigt viktig roll när vårt internationella nätverk byggdes upp, så hon har använt sitt varumärke flitigt!
Janine's insatser handlade alltså på intet sätt om bara Instagramkontot. Janine är fullt beredd att ta frågan om sitt varumärke till domstol för avgörande där, hon är stridbar och har många års omfattande internationell erfarenhet.
Jag kände väl till att de unga försökt att bilda en stiftelse, men du glömde att nämna att bildandet blev juridiskt ifrågasatt. Skedde bildandet felaktigt är registreringen ogiltig. Kan vara en viktig anledning till att stiftelsen som bär Gretas namn senare lämnade in en egen registreringsansökan. En viktig upplysning: Stiftelsen som bär Gretas namn godkände EJ de ungas registrering!
Hade annars bara glömt bort förkortningen, lägger ofta inte förkortningar på minnet, då jag tycker att de är mindre intressanta.
Sak samma med nicknames, har ju kommunicerat med Anton, men brydde mig inte alls om att lära hans nickname!
Din inledning är nog rätt värdelös, fråga kunniga jurister inom området, om du har råd med detta! Det har Janine gjort. Sista ordet har dock alltid domstolen.