2023-11-13, 11:13
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Och efter incidenten med den grönklädde mannen och hennes rantande på scenen så följde Greta med ut på gatorna i Amsterdam och gormade:

"A-Anti-Anticapitalista!!"

https://t.me/TommyRobinsonNews/53028

The Gateway Pundit har också en artikel om händelserna: https://www.thegatewaypundit.com/202...-rally-commie/

Intressant att Greta kallas för konspirationsteoretiker i TGP-länken. Trodde inte att vägen från "gudinna" med verkligt skickliga tal och vackra händer till en sunkig "konspirationsteoretiker" kunde avverkas på så pass kort tid.
Citera
2023-11-13, 11:23
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Intressant att Greta kallas för konspirationsteoretiker i TGP-länken. Trodde inte att vägen från "gudinna" med verkligt skickliga tal och vackra händer till en sunkig "konspirationsteoretiker" kunde avverkas på så pass kort tid.

Jag läser TGP bara för att de har så många roliga kommentarer. Och när det gäller vår "klimat-gudinna" så är det inga vackra kommentarer.

Från kommentarsfältet:

"They just change batteries and turn the rabbit loose"

"This thing is possessed. It's a matter of time until she self-destructs."

"Can't she find a nice little pink haired he/him to play veterinarian with?"

Och min favorit: "It's a bird! It's a plane! No! It's Pippi Wrongstocking!"

Hon gräver sitt hål allt djupare.

Finns det på någon av de svenska nyhetssidorna om denna demonstration? Det verkar sannerligen vara sparsmakat. Före pandemin hade de haft det på löpet i flera dagar, men nu är det som svenska media inte bryr sig nämnvärt.
Citera
2023-11-13, 11:29
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Jag läser TGP bara för att de har så många roliga kommentarer. Och när det gäller vår "klimat-gudinna" så är det inga vackra kommentarer.

Från kommentarsfältet:

"They just change batteries and turn the rabbit loose"

"This thing is possessed. It's a matter of time until she self-destructs."

"Can't she find a nice little pink haired he/him to play veterinarian with?"

Och min favorit: "It's a bird! It's a plane! No! It's Pippi Wrongstocking!"

Hon gräver sitt hål allt djupare.

Finns det på någon av de svenska nyhetssidorna om denna demonstration? Det verkar sannerligen vara sparsmakat. Före pandemin hade de haft det på löpet i flera dagar, men nu är det som svenska media inte bryr sig nämnvärt.

Vi har ju goodiebags på Lyko som är viktigare än Greta på löpsedeln. :-) Och det är just det som - enligt inspiratoeren - är en av Gretas farhågor, att media glömmer henne. Inte att media glömmer klimatet eller miljön, utan just "Henne" med stort "H" och en aura av självupptagenhet.
Citera
2023-11-13, 13:12
Medlem
Greta är så himla häftig! Sjukt starkt att orka fortsätta göra sin grej när alla medelålders män vill trycka ner henne.
Citera
2023-11-13, 13:24
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Märkligt att hon är så engagerad i Palestina-frågan. Jag har väldigt svårt att tro att hon är väl inläst på konflikten, med alla rötter och nyanser pre 1948.

Hon som tidigare alltid sagt "lyssna på forskarna". Här verkar hon agera utifrån nån slags vänsterextrem magkänsla. Men inte mig emot, hon tar bort legitimiteten för sin rörelse, som alltid varit destruktiv.
Hon och FFF visade solidaritet för Ukraina och Afghanistan också, då gnälldes det mindre ifrån extremhögern.
Citera
2023-11-13, 13:36
Medlem
lunarluddes avatar
Såg nyligen två dokumentärer om sekter på 1960-1980 talet och dom påminner starkt om dessa klimataktivister. Tycker Bhagwansekten hade mer inom pannbenet än dessa individer

Jag förstår verkligen inte hur dom tänker, dom sitter på motorvägar i Sverige när dom största problemen är i U länderna, tex inden som tippar sopbilar med skräp i haven. Hon borde åka dit och sätta sig framför sopbilarna, då kan hon få lite respekt från mig.
Citera
2023-11-13, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Dina råd är troligast ovidkommande, eftersom de ignoreras fullt ut - som synes av dina bittra kommentarer.
Jag är inte alls bitter, trots alla problem har vi glädjande kraftigt höjt det allmänna medvetandet om miljö- och klimatproblemen.

Det har hänt att Greta följt mina råd och vi har haft rätt många intressanta och vänliga stunder och samtal tillsammans.

Många gånger har vi dock helt riktigt haft olika uppfattningar om bästa vägen till målet, men olika perspektiv behövs för att bygga ett stabilt hus tillsammans!
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-11-13 kl. 14:50.
Citera
2023-11-13, 14:40
Medlem
Lumbagos avatar
I Tyskland har gårdagens händelse i Amsterdam uppmärksammats.
Nyhetskanalen Welt hade till o med Gretas Palestina-vurmande som förstanyhet vid dagens morgonsändningar.

Nyhetsklippet finns inlagt i denna artikel:
https://www.welt.de/politik/ausland/...stinenser.html

Skall bli intressant att se, hur Greta kommer att mottas i Tyskland i fortsättningen.
Det kan vara så, att Greta håller på att göra sig omöjlig.

I tidningsartiklar uttrycker Luisa Neubauer att hon är besviken på Greta. Dels så antar jag, att de tidigare varit överens om att hålla Israel / Palestina-konflikten utanför "Fridays for Future".
Och dels så är nog Luisa smart nog att förstå, olämpligheten i att reta upp Tysklands judar.
För några veckor sedan krävde ledaren för det judiska centralrådet, att den tyska delen av "Fridays for Future" skulle byta namn. För att markera avstånd.
Citera
2023-11-13, 14:58
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
I Tyskland har gårdagens händelse i Amsterdam uppmärksammats.
Nyhetskanalen Welt hade till o med Gretas Palestina-vurmande som förstanyhet vid dagens morgonsändningar.

Nyhetsklippet finns inlagt i denna artikel:
https://www.welt.de/politik/ausland/...stinenser.html

Skall bli intressant att se, hur Greta kommer att mottas i Tyskland i fortsättningen.
Det kan vara så, att Greta håller på att göra sig omöjlig.

I tidningsartiklar uttrycker Luisa Neubauer att hon är besviken på Greta. Dels så antar jag, att de tidigare varit överens om att hålla Israel / Palestina-konflikten utanför "Fridays for Future".
Och dels så är nog Luisa smart nog att förstå, olämpligheten i att reta upp Tysklands judar.
För några veckor sedan krävde ledaren för det judiska centralrådet, att den tyska delen av "Fridays for Future" skulle byta namn. För att markera avstånd.
Tyska FFF har alltid haft en independentstatus. Luisa har enligt mig alltid agerat som en opportunist med ambitioner att klättra inom makten.
Skvaller är att Luisa kommer tvingas bort ifrån FFF Tyskland, annat skvaller är att Luisa med utomstående infiltrerat stöd försöker bryta sönder FFF Tyskland pch starta en ny rörelse, men då kommer hon tappa hela Global South.
Luisa tror jag är av judisk bakgrund så hon är ganska partiskt förvirrad i sina ställningstaganden

Greta håller fast vid Klimat och social rättvisekonceptet precis som hela miljö och klimatrörelsen är inne på. Allt hänger ihop. Den infon är lätt att hitta, och ungdomar förstår detta i allt högre grad.

Greta vacklar inte och det är det som är viktigt. Hon låter inte islamofober, globalister de med pengar m,m påverka henne. Trots att man försöker gå all in nu via alla deras påverkanskampanjer att sabotera för henne.
Kanske en av de farligaste unga kvinnorna just nu enligt dessa.
Hoppas att Greta ökar säkerheten betydligt i nuläget.
Senast redigerad av Giant Squid 2023-11-13 kl. 15:14.
Citera
2023-11-13, 16:14
Medlem
https://www.svd.se/a/eJnjg4/fridays-...g-i-gazakriget

"Beskyllningar om judehat och glorifiering av Hamas. Greta Thunbergs hållning i Gazakriget har i Tyskland utlöst en het debatt om klimatrörelsens framtid. Två tredjedelar av tyskarna är nu djupt kritiska mot Fridays for future."

Rätt omfattande reportage om vad som nu händer med Greta i SvD, så nu börjar även svensk press att vakna!

För min del tror jag att Luisa har renare motiv än vad en viss bläckfisk tror. Hon säger att F4F Germany behöver nu söka nya samarbetspartners. Luisa är även politiskt aktiv, men det har även Carola nu valt att bli. Demonstrationer kan väcka folk, men besluten tas i riksdagen!

Du borde tänka på att F4F Germany har mer än något annat av våra nationella nätverk stått för vår interna finansiering. Även ett ideellt nätverk är mycket beroende av ekonomiska bidrag för att kunna verka, vilket Greta är väl medveten om. Resor, boende, reklam samt tryck och så vidare kostar faktiskt en hel del!

Vi har redan verkligt svåra ekonomiska problem mycket på grund av att evakueringarna av våra aktivister i livsfara är så dyra.

Sedan har F4F Israel även sina vänner i våra nationella nätverk i tredje världen, så Greta kan inte alls räkna med att alla våra nationella nätverk i fattigare länder i syd stannar kvar, om vi i värsta fall nu skulle splittras.

Enligt media är nu två av tre tyskar motståndare till Fridays for future, så Greta får se upp noga så hon inte nu förlorar slaget om hearts och minds i Tyskland. Förtroende tar lång tid att få och kan förloras snabbt!

Vad gäller Gretas säkerhet får hon svårt att skydda sig, om aktiva inom F4F vill angripa henne. Flera ledare har skadats eller dödats av sina egna livvakter. Är liksom Greta själv helt emot våld.
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-11-13 kl. 16:27.
Citera
2023-11-13, 16:23
Medlem
Amors avatar
Egentligen är hon en relativt vanlig svensk tjej med en diagnos. Finns tusentals som henne, naiva världsförbättrare med hjärtat till vänster.

På ett sätt är inte skulden hennes att det har blivit som det blivit. Tvärtom är hon en produkt av cyniska ideologer som lyfte fram henne som "helgon" och "helig dåre", vem som helst hade tappat fotfästet i hennes situation.

Hoppas faktiskt inte högern lyfter fram nåt liknande barn för att känslomässigt propagera för våra frågor. Hoppas vi kan se det sjuka i det även om det kommer att smeka vårt ideologiska ego.
Citera
2023-11-13, 16:26
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
https://www.svd.se/a/eJnjg4/fridays-...g-i-gazakriget

Rätt omfattande reportage om vad som nu händer med Greta i SvD, så nu börjar även svensk press att vakna!

För min del tror jag att Luisa har renare motiv än vad en viss bläckfisk tror. Hon säger att F4F Germany behöver nu söka nya samarbetspartners.

Du borde tänka på att F4F Germany har mer än något annat av våra nationella nätverk stått för vår interna finansiering. Även ett ideellt nätverk är mycket beroende av ekonomiska bidrag för att kunna verka, vilket Greta är väl medveten om. Resor, boende, reklam samt tryck ocih så vidare kostar faktiskt en hel del!

Vi har redan verkligt svåra ekonomiska problem mycket på grund av att evakueringarna av våra aktivister i livsfara är så dyra.

Sedan har F4F Israel även sina vänner i våra nationella nätverk i tredje världen, så Greta kan inte alls räkna med att alla våra nationella nätverk i fattigare länder i syd stannar kvar, om vi i värsta fall nu skulle splittras.

Enligt media är nu två av tre tyskar motståndare till Fridays for future, så Greta får se upp noga så hon inte nu förlorar slaget om hearts och minds i Tyskland. Förtroende tar lång tid att få och kan förloras snabbt!
Du kanske kan följa med Luisa på hennes nästa äventyr. Gamla stalkergubbar som inte är insatta i kärnfrågor är de säkert intresserade utav,. Du kan skriva om när Luisa håller tal inom Israeliska intresseorganisationer ist,.
Femtekolonnare. Alla snabbt växande organisationer behöver en utrensning med jämna mellanrum.
Det är inga äkta FFFare som vill skada henne utan wannabee infiltratörer/inspiratoerer, , globalistagenter och stalkers,hoppas att hon ökar säkerheten dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in