2023-06-17, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Pepper
Nej, jag tar inga mediciner alls. Min pappa är 50+ och har det fortfarande bra till med håret. Så jag vet inte riktigt varför det blev så här

Vilken hårväxt hade/har din farfar och morfar?
Citera
2023-06-17, 16:58
Medlem
Redas avatar
Dålig hygien och ständig nattmössa ger håravfall. Så enkelt är det.
Citera
2023-06-17, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
Du har mer rätt än du tror. Alla skadliga ämnen vi får i oss påverkar även håret.

Bör vara ganska grundläggande biologi, men ja. Matvanorna är prio ett för denna individen att undersöka och ta reda på vad man kan göra för att minska intaget av skadliga ämnen. Nummer två är att klura ut vilka ämnen man på individ-nivå bör undvika.
Citera
2023-07-02, 07:08
Medlem
Kamma över så blir allt bra! 😬
Citera
2023-07-02, 13:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
"Accepterat" ?

Precis! Raka skallen om du känner för det, skit i vad andra anser om saken. Känns det rätt för dig så är det "Aschbergfrissa" som gäller! 👍
Citera
2023-07-02, 13:52
Medlem
Citat:
Hej.

Jag fyller 19 i år. Jag har insett att jag tappar håret, mycket. Mitt hårfäste blir högre och högre, samtidigt min panna blir alltmer större och större. Min panna är redan hur stor som helst, vilket förstås gör situationen ännu värre. På baksidan av mitt hår blir mitt hår tunnare. Man kan till och med se min skalle. Detta har resulterat i att jag inte har kunnat gå ut offentligt utan att ha på mig keps/mössa. Och jag har hört en del personer säga att det påskyndar processen att bära en keps. Jag har ingen aning om detta är sant. Hursomhelst, jag är väldigt osäker och jag mår inte bra. Jag är trött på hela skiten och jag vill bara raka bort allt så jag slipper tänka på det. Men så reflekterar jag över min ålder. Jag har inte ens fyllt 20 än. Hur kommer personerna i min omgivning reagera liksom?

Så, vid vilken ålder är det "accepterat" att raka huvudet? Vad tycker ni? Övriga tips?

Du kan få tag på en flickvän ändå. Tror du inte det finns flintskalliga män som lever bra liv? Och omvänt: män med perfekt hårsvall som har dåliga liv? Din osäkerhet är ett större problem än håravfallet. Ja, raka av.

Du är för ängslig över att passa in i normen. Läs vad du själv skriver. Du kommer aldrig bli glad av det. Äg detta istället.
Citera
2023-07-02, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Haha jävla mes, det är naturens gång så ju tidigare du accepterar det desto bättre. Snart kommer du inte ens tänka på det.
Du glömmer att det är en 19-årig grabb.
Citera
2023-07-02, 14:08
Medlem
I de flesta fall så är det den som tappar håret som bryr sig mest. Omgivningen är tämligen obrydd och att folk tappar håret vid tidig ålder är sådant som händer. Äg situationen och raka av håret. Visst, du kommer kanske få leva ett helt liv med renrakad skalle men hellre det än du behöver gå runt och oroa dig för din flint. Tagga ner lite och inse att det inte är någon fara.
Citera
2023-07-03, 06:03
Medlem
OptimismPrimes avatar
Citat:
Hej.

Jag fyller 19 i år. Jag har insett att jag tappar håret, mycket. Mitt hårfäste blir högre och högre, samtidigt min panna blir alltmer större och större. Min panna är redan hur stor som helst, vilket förstås gör situationen ännu värre. På baksidan av mitt hår blir mitt hår tunnare. Man kan till och med se min skalle. Detta har resulterat i att jag inte har kunnat gå ut offentligt utan att ha på mig keps/mössa. Och jag har hört en del personer säga att det påskyndar processen att bära en keps. Jag har ingen aning om detta är sant. Hursomhelst, jag är väldigt osäker och jag mår inte bra. Jag är trött på hela skiten och jag vill bara raka bort allt så jag slipper tänka på det. Men så reflekterar jag över min ålder. Jag har inte ens fyllt 20 än. Hur kommer personerna i min omgivning reagera liksom?

Så, vid vilken ålder är det "accepterat" att raka huvudet? Vad tycker ni? Övriga tips?

Har många polare som rakat sig och de ser bra ut och får gott om ragg. Undvik tjejer som vill ha killar som ser ut som pojkar.
Citera
2023-08-22, 21:06
Medlem
Prova att sluta helt med shampoo enkille gjorde det när han höll på att tappa håret och allt hår kom tillbaks
Citera
2023-08-22, 22:22
Medlem
Vem0ths avatar
En polare blev flintis vid 25, det var några fjun kvar men han drog hyvel på det då det såg illa ut. Han accepterade det och började äga sin skallighet, visserligen var det svårt till en början men idag drar han flintisskämt hela tiden.

Vissa är helt enkelt ämnade för att tidigt bli flintis.
Citera
2026-02-16, 13:23
Medlem
Merwinnas avatar
Det finns väl ingen åldersgräns på det? Var glad att du är kille i alla fall! Jag hade en tjejkompis som tappade håret på gymnasiet, det blev bara några tussar kvar. (Hon fick inte cellgiftsbehandling, det var något annat.) Sedan fick hon en peruk på landstingets bekostnad, men det syntes på lång väg vad den var för något - en syntetisk peruk...

Ett alternativ för dig är kanske att testa toupé under några år, och raka skallen senare? Men då helst av riktigt hår, som jag antar att du måste betala själv. Men det kan vara värt ett extrajobb!
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in