Citat:
Ursprungligen postat av
Doctor.Pepper
Hej.
Jag fyller 19 i år. Jag har insett att jag tappar håret, mycket. Mitt hårfäste blir högre och högre, samtidigt min panna blir alltmer större och större. Min panna är redan hur stor som helst, vilket förstås gör situationen ännu värre. På baksidan av mitt hår blir mitt hår tunnare. Man kan till och med se min skalle. Detta har resulterat i att jag inte har kunnat gå ut offentligt utan att ha på mig keps/mössa. Och jag har hört en del personer säga att det påskyndar processen att bära en keps. Jag har ingen aning om detta är sant. Hursomhelst, jag är väldigt osäker och jag mår inte bra. Jag är trött på hela skiten och jag vill bara raka bort allt så jag slipper tänka på det. Men så reflekterar jag över min ålder. Jag har inte ens fyllt 20 än. Hur kommer personerna i min omgivning reagera liksom?
Så, vid vilken ålder är det "accepterat" att raka huvudet? Vad tycker ni? Övriga tips?
Du kan få tag på en flickvän ändå. Tror du inte det finns flintskalliga män som lever bra liv? Och omvänt: män med perfekt hårsvall som har dåliga liv? Din osäkerhet är ett större problem än håravfallet. Ja, raka av.
Du är för ängslig över att passa in i normen. Läs vad du själv skriver. Du kommer aldrig bli glad av det. Äg detta istället.