• 1
  • 2
2023-06-16, 19:41
Bannlyst
Hej.

Jag fyller 19 i år. Jag har insett att jag tappar håret, mycket. Mitt hårfäste blir högre och högre, samtidigt min panna blir alltmer större och större. Min panna är redan hur stor som helst, vilket förstås gör situationen ännu värre. På baksidan av mitt hår blir mitt hår tunnare. Man kan till och med se min skalle. Detta har resulterat i att jag inte har kunnat gå ut offentligt utan att ha på mig keps/mössa. Och jag har hört en del personer säga att det påskyndar processen att bära en keps. Jag har ingen aning om detta är sant. Hursomhelst, jag är väldigt osäker och jag mår inte bra. Jag är trött på hela skiten och jag vill bara raka bort allt så jag slipper tänka på det. Men så reflekterar jag över min ålder. Jag har inte ens fyllt 20 än. Hur kommer personerna i min omgivning reagera liksom?

Så, vid vilken ålder är det "accepterat" att raka huvudet? Vad tycker ni? Övriga tips?
Citera
2023-06-16, 19:45
Medlem
OneTaps avatar
ja tycker du ska köra snaggat =) ser sten hårt ut o osar själv säkerhet. ja hade en klass kompis som blev flintis när han va 16. gick tydligen i släkten men han gick på gymmet o lyfte skrot o såg as tuff ut. :P finns även nåt medel man kan sätta på som ska sakta ner processen så de kanske du kan prova
Senast redigerad av OneTap 2023-06-16 kl. 19:47.
Citera
2023-06-16, 19:46
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Pepper
Så, vid vilken ålder är det "accepterat" att raka huvudet? Vad tycker ni? Övriga tips?

"Accepterat" ?
Citera
2023-06-16, 19:51
Medlem
Folk som börjar tappa hår men inte riktigt kan släppa taget och raka sig ser förjävliga ut. Raka dig om du känner att det börjar vara kört, din omgivning vänjer sig inom 2 veckor. Let it go!
Citera
2023-06-16, 19:52
Medlem
Deoxyss avatar
Läkemedel?
Citera
2023-06-16, 19:53
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Snagg är väl accepterat i alla åldrar? Tror jag i alla fall.

Själv är jag välsignad med riktigt kraftig hårväxt på huvudet. Riktigt tjockt hårsvall har jag och farfar hade fortfarande håret kvar vid 90+.
Så jag behöver inte oroa mig för att bli flintis, som tur är.

Kanske är det gener som går tillbaka till Harald Hårfager som är en av mina förfäder.
Citera
Medlem
hockexs avatar
Haha jävla mes, det är naturens gång så ju tidigare du accepterar det desto bättre. Snart kommer du inte ens tänka på det.
Citera
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Det finns Rogaine på apoteket för att stoppa ännu mer håravfall, men jag vet inte hur effektivt det är och det blir rätt dyrt att använda det i längden (slutar du fortsätter håravfallet). Ett annat alternativ är att fortsätta köra på keps, inget fel med det och när det blir värre hade jag rakat av allt, även det på sidorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Själv är jag välsignad med riktigt kraftig hårväxt på huvudet. Riktigt tjockt hårsvall har jag och farfar hade fortfarande håret kvar vid 90+.
Så jag behöver inte oroa mig för att bli flintis, som tur är.

Kanske är det gener som går tillbaka till Harald Hårfager som är en av mina förfäder.

Det slår aldrig fel här på Flashback. Så fort någon är drabbad av något ska det alltid komma in någon jeppe och skryta om hur bra han har det. Jag har också tjockt och bra hår, men det är inget jag behöver gnida in i ansiktet på TS.
Senast redigerad av Holden.Caulfield 2023-06-16 kl. 19:56.
Citera
2023-06-16, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
"Accepterat" ?

Alltså vad jag menar är vid vilken ålder folk inte tittar snett på dig om du är skallig. Jag vet inte hur jag ska förklara, men du förstår vad jag menar
Citera
2023-06-16, 19:57
Medlem
Mingla101s avatar
Det är väl ok i alla åldrar tycker jag.
på 90-talet däremot blev man ofta sedd som rasist om man hade rakat hår. Det verkar inte vara så i dag.
Citera
2023-06-16, 20:01
Medlem
Det du kan testa är väl minoxidil+ru58841 och kanske även Finasterid.
Minoxidil och ru58841 är ganska simpelt, men läs på ordentligt om Finasterid innan du börjar knapra piller.
Denna trippel-stack är ganska omtalad för dess effektivitet.
Citera
2023-06-16, 20:13
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Alltså vad jag menar är vid vilken ålder folk inte tittar snett på dig om du är skallig. Jag vet inte hur jag ska förklara, men du förstår vad jag menar

Nej det sa du inte! Du sa i vilken ålder är det "accepterat" att raka skallen.
Det är väl fan värre att se ut som Magnus Wennerberg på tv4 , då han ser ut som en riktig tönt.
Man kan raka skallen som tonåring utan problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in