2023-06-16, 19:32
Medlem
Hur gör folk för att få upp solskydd i form av rullgardin/lameller/plissépersienner till en inglasad balkong utan att borra?

Det är rätt svårt att hitta någon som verkat löst detta problem online och som verkat nöjd. Har läst att det finns företag som säljer persienner med fästen som ska kunna få upp utan borrning, men det är svårt att se recensioner från folk som faktiskt köpt dessa.

Duschstång skulle inte funka, då det är inglasat på båda sidorna. Just nu lutar det mot att köpa in dubbelhäftande monteringstejp.
Citera
2023-06-16, 19:34
Bannlyst
Jag anlita företagen för de här ändmål.

Det inte enkelt göra ensam
Citera
2023-06-16, 20:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protestrop
Hur gör folk för att få upp solskydd i form av rullgardin/lameller/plissépersienner till en inglasad balkong utan att borra?

Det är rätt svårt att hitta någon som verkat löst detta problem online och som verkat nöjd. Har läst att det finns företag som säljer persienner med fästen som ska kunna få upp utan borrning, men det är svårt att se recensioner från folk som faktiskt köpt dessa.

Duschstång skulle inte funka, då det är inglasat på båda sidorna. Just nu lutar det mot att köpa in dubbelhäftande monteringstejp.

Det finns rullgardiner som monteras med sugproppar.

Varför funkar inte duschstång? Du måste ju ha någon form av profil eller karm som glaset sitter i som det går att klämma en fjäderbelastad duschstång mot.
Citera
2023-06-16, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av protestrop

Kan inte din hyresvärd fixa det ?
Citera
2023-06-16, 23:40
Medlem
ArgusOnes avatar
Min inglasning kom med krokar i taket så jag kan använda gardinstång.
Citera
2023-06-18, 00:19
Medlem
anal.frykhors avatar
Installer spegelfilm, billigt, hyffsat enkelt att montera, tar bort ca 70% av värmeinstrålningen.
Citera
2023-06-18, 06:21
Medlem
Beroende på variant av inglasning så finns olika alternativ. I mitt eget fall så kunde man välja till ”persienner” som fästs med clips direkt på varje glassektion (öppningsbart) och som sen kan dras upp/ned som man behagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in