2023-06-16, 05:37
Medlem
R5As avatar
Säg att du är ukrainare på ICA så bjuder de säkert på matkassen.
Citera
2023-06-16, 05:42
Medlem
Conams avatar
Nåt är lurt, jobbar 6 Tim enkel resa hemifrån, klarar sig på 200 spänn till lönen kommer! Nja TS får nog beskriva mer detaljerat sitt bekymmer och gärna skriva framåt slutet av månaden hur det gick!
Finns oanade möjligheter att dra ihop en tvåhundring men bara denne som vet förutsättningarna och då får man finna sig i att bli lite hånad.
Citera
2023-06-16, 05:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whenthelightsgoout
Haha smslån är djävulens påfund, jag brukar sköta ekonomin men som sagt, denna månaden krisar det
En vecka kvar till lön.. leta pant ger bra utdelning beroende på stad lycka till
Citera
2023-06-16, 06:25
Medlem
SveaPanelen där kan du svara på enkäter och få in liten pengar.
Jag brukar vara med på några enkäter för fördriva tiden och det ger några hundralappar….
Visst mkt frågor men du behöver bar svara randon va du känner för och inte ärligt
Citera
2023-06-16, 06:59
Medlem
Har du inget metallskrot liggandes som du kan sälja på skroten?
Gamla kablar?,kopparn ger bra betalt!
Citera
2023-06-16, 07:04
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
SMS-lån

SMS lån? Det är sådana idioter som hamnar i Lyxfällan
Citera
2023-06-16, 07:23
Medlem
Citat:
Hej!

Jag är i en krissituation och behöver snabbt få in 200 kr, har försökt sälja saker på tradera/Facebook men inget napp, har inte heller någon jag kan låna av.

Vad är era bästa tips för att snabbt få in lite cash?
Ta ett privatlån på minsta summan. Du får pengarna samma dag. Du har 14 dagars ångersrätt, så när lönen kommer in nästa vecka kan du bara ångra dig och betala tillbaka enkelt.

ps. Till nästa gång skaffa ett kreditkort, alltid bra i sådana situationer.
Citera
2023-06-16, 07:33
Medlem
Citat:
Haha smslån är djävulens påfund, jag brukar sköta ekonomin men som sagt, denna månaden krisar det

Om man någonsin i livet inte kan hosta fram 200 kr sköter man inte sin ekonomi, punkt.
Citera
2023-06-16, 08:09
Medlem
Om du bor på landet så har du säkert grannar som behöver hjälp. Förklara situationen och fråga om de vill ha gräset klippt, bilen tvättad eller roddbåten målad. 200 spänn borde du fixa snabbt.

Annars är de bästa alternativen de som redan nämnts i tråden: Skaffa kontokort med låg kredit (i första hand på din egen bank annars typ Coop eller Ica), handla med Klarna eller liknande samt sälj grejer på Facebook Marketplace.

Om du nu helt saknar buffert och dessutom inte har ett socialt skyddsnät så är det otroligt viktigt att du redan vid nästa lön börjar spara en buffert. Redan om ett år bör du ha typ tre månadslöner på banken.

Hur snabbt du kan spara beror såklart på dina förutsättningar, men du måste verkligen prioritera att skaffa en buffert snarast!
Citera
2023-06-16, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Har du inget metallskrot liggandes som du kan sälja på skroten?
Gamla kablar?,kopparn ger bra betalt!

Får kolla runt i garaget om jag kan samla ihop lite skrot
Citera
2023-06-16, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMaximalVinst
En vecka kvar till lön.. leta pant ger bra utdelning beroende på stad lycka till

Tackar
Citera
2023-06-16, 09:05
Medlem
JustZlatans avatar
Gratis mat finns i naturen, speciellt nu på sommaren.

https://www.naturskyddsforeningen.se...h-at-vild-mat/
https://tidningensyre.se/2020/14-apr...atis-och-gott/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in