• 1
  • 2
2023-06-15, 17:37
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Kan detta bidra till att hålla barn borta från kriminalitet?

Spana även in batikhäxan i klippet som (möjligtvis) har färgat och permanentat håret för att se ut som en blatte..
Citat:
Pricilla delar ut mellanmål där barn riskerar att rekryteras på Bäckby

För att öka vuxennärvaron på Bäckby under sommaren sjösätter föreningen Mamma United projektet ”Trygga Bäckby”, ett initiativ där mammor delar ut mellanmål till barn på platser där det finns risk att unga rekryteras av kriminella.

– Många barn, men också föräldrar, kommer hit och uppskattar att vi finns här, säger mamman Pricilla Ofori-Mensah.

Trygga Bäckby har pågått sedan i höstas och har nu förlängts över sommaren med anledning av att risken för att unga ska rekryteras till kriminella gäng har ökat.

– Vi fick veta att flera personer släppts från sina fängelsestraff och det har skapat en oro i området. Vi behövde öka vuxennärvaron, säger Anja Nordenfelt som är Mamma Uniteds grundare.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...r-pa-mellanmal
Citera
2023-06-15, 17:44
Medlem
SnutteFia03s avatar
Ställer mig tveksam till att det skulle fungera faktiskt, men det är ju bra att det finns något slags engagemang till att vilja förändra utvecklingen.
Citera
2023-06-15, 17:50
Medlem
triptykens avatar
Random tanke här är att polisen har lagt fram liknande metoder som några av sina förslag.

Visst ni gillar det inte, men vuxennärvaro överlag och specielt från lokala vuxna är en av dom mest effektiva metoderna att förhindra brottsutveckling och bredda vuxenkontakten bland barn som risker att hamna på sne.

Måste erkänna att jag litar mer på snuten än FB vars bästa förslag som alla gillade var han som ville starta ett porrfängelse där han fick smiska 12-åringar... känns att ni inte är på bollen direkt
Citera
2023-06-15, 17:50
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Ställer mig tveksam till att det skulle fungera faktiskt, men det är ju bra att det finns något slags engagemang till att vilja förändra utvecklingen.

Typ så.

Hela problemer har uppstått för att babbar låter sina ungar ränna ute vind för våg. Föräldrarna och deras kultur/uppfostringsmetoder (eller avsaknad av metod) är hela grunden i problemet.
Citera
2023-06-15, 17:51
Medlem
Lev vidare med myten att folk lever flott på socialbidrag. Sanningen är att de flesta nekas och självklart är det då genom barn och ungdomar det till slut upptäcks.

Man kan ha åsikter om detta men sanningen är att era pengar inte går till soc.
Citera
2023-06-15, 17:54
Medlem
zombie-nations avatar
Hon gör ett bra jobb. Vuxennärvaro är viktigt. För både barn och ungdomar, av olika anledningar.

Varför hacka på en människa som gör en bra insats?
Citera
2023-06-15, 18:01
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Vad hemskt. Det är så mycket bättre att sprida negativitet på flashback. Det borde lösa alla världens problem.
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hon gör ett bra jobb. Vuxennärvaro är viktigt. För både barn och ungdomar, av olika anledningar.

Varför hacka på en människa som gör en bra insats?
Jag har inget emot att de ger barnen saft och bulle, men det är ju inte säkert att det hjälper.
Citera
2023-06-15, 18:03
Medlem
jonte500s avatar
Jättehärligt initiativ, "negermamman" i klippet verkar vara en fin människa. Men jag tror inte att det kommer fungera.
Citera
2023-06-15, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Jag har inget emot att de ger barnen saft och bulle, men det är ju inte säkert att det hjälper.
Nä men det kan ju omöjligt skada att testa?
Citera
2023-06-15, 18:05
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Jättehärligt initiativ, "negermamman" i klippet verkar vara en fin människa. Men jag tror inte att det kommer fungera.
Ungefär så.
Citera
2023-06-15, 18:07
Medlem
jesussugers avatar
Haha tror dom på tomten med?
Citera
2023-06-15, 18:11
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert

Jag ingår i ett sådant initiativ med. Det känns bättre än att inte göra något. Dessutom har vi mammor med så, vi kan ta snack med dem vad svenskar menar med att ta hand om sina barn.

Barnen älskar oss och min kompis har blivit mamma till bygdens barn. Gulligt. Om det kan rädda några ungar så är det värt det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in