Citat:
Ursprungligen postat av
Andymeek
Men för faan, varför ska du/jag som hus ägare betala för något som sätts in i efterhand pga att kommunen bestämmer det. Om kommunen bestämmer att något måste vara på ett vist sätt då SKA DOM BETALA, inte husägaren det vill säga du eller jag som exempel.
DET ÄR PGA FOLK SOM DIG SOM VI NU SITTER I EU SKITEN.
Det är samma som när dom höjde hyran för morsan för att husägaren(lundbergs) bestämde att det var dags för stambyte och renovering av samtliga kök och badrum.
Varför ska kunden betala för det? Dom har inte bett om det?
Det där med pengar och hur det fungerar är inte helt enkelt alla gånger, men det går att lära sig. Nej! Det är inte samma sak. Hyr du ett hus så, ja, då hyr du ett hus och det är alltså inte ditt hus eller lägenhet och huruvida din mamma borde, eller inte betala mer hyra för det är en helt annan tråd och ämne och inget som helst med ämnet i den här tråden att göra.
Du drog igång frågan om kommunalt VA som redan där var lite OT men om man inte greppar att man genom att betala 150 tusen till kommunen, får ett hus som är värt minst (troligtvis mer) det dubbla med kommunalt VA så är man ekonomiskt korkad.
Själv betalade jag 2,4 mille för att gräva och ansluta en fastigheten till VA, men det betalade sig 4 ggr när jag sålde tomterna senare.