• 1
  • 2
2023-06-14, 20:15
Medlem
TheComebackKids avatar
Ja - som topic lyder, varför kräver inte etniska svenskar status som minoritetsfolk på platser (kommuner som Botkyrka, Malmö m fl) med krav på att särskild hänsyn tas till t ex svenska som minoritetsspråk?

Vi är ju t o m ett "ursprungsfolk" i samma mening som samerna!

Såhär uttrycker sig FHM (tillsammans med MPF och MSB det Orwell skulle kallat "sanningsministerierna");
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...a-minoriteter/

Bör inte svensken ha status som både ursprungsfolk och minoritetsfolk i många ffa förortskommuner där de faktiskt är i minoritet. Nyttan? Ja, först skulle det ju påvisa den absurda migrationspolitik som bedrivits i drygt tre decennier. Dessutom skulle främlingarna få svårare att som nu leva som parasiter på värdfolket. Där de som inte är stammisar hos Soc har Forzekringenkazzan som "arbetsgivare". Inte fan skulle samerna acceptera om tusentals svenskar åkte upp och bara satte sig med tom blick och öppen mun och flinade åt deras flit!?

Vad sägs? Vad tycker ni svenskar som redan är minoriteter i "er" stadsdel eller kommun?
Citera
2023-06-14, 20:21
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Jag tror inte att man bestämmer vilka som klassas som minoritetsbefolkning på kommunal nivå. Jag kan ha fel, men visst vore det lustigt om jag var minoritet i Göteborg men inte i Norsjö?
Citera
2023-06-14, 20:36
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Jag tror inte att man bestämmer vilka som klassas som minoritetsbefolkning på kommunal nivå. Jag kan ha fel, men visst vore det lustigt om jag var minoritet i Göteborg men inte i Norsjö?

Då måste vi ändra på det! Vi lever ju i en demokrati herregud!

När muhammedanerna är i majoritet blir det inget small talk och fikande kommittéer - då är det "konvertera eller dö" som gäller.
Citera
2023-06-14, 20:45
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheComebackKid
När muhammedanerna är i majoritet blir det inget small talk och fikande kommittéer - då är det "konvertera eller dö" som gäller.
Det tror jag inte på. Vilket som är detta bara svammel ju.
Citera
2023-06-14, 21:05
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Det tror jag inte på. Vilket som är detta bara svammel ju.

Jag hoppas såklart du har rätt, men fruktar att du har fel. Hela tiden sker en ökad fundamentalism inom islam som nästan verkar deterministisk. Du skulle sett minerna hos 4 av de 5 med iranskt ursprung på mitt förra jobb veckorna efter Bin Laden nailats... och då talar vi om "upplysta akademiker"...
Citera
2023-06-15, 02:47
Medlem
Citat:
Jag hoppas såklart du har rätt, men fruktar att du har fel. Hela tiden sker en ökad fundamentalism inom islam som nästan verkar deterministisk. Du skulle sett minerna hos 4 av de 5 med iranskt ursprung på mitt förra jobb veckorna efter Bin Laden nailats... och då talar vi om "upplysta akademiker"...

Det kommer säkert komma en grym diktator som håller fundamentalisterna kort, sen blir det krig för att störta denne diktator för att återinföra demokrati, sen tar Islamisterna över och allt börjar om.
Citera
2023-06-15, 07:11
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ja - som topic lyder, varför kräver inte etniska svenskar status som minoritetsfolk på platser (kommuner som Botkyrka, Malmö m fl) med krav på att särskild hänsyn tas till t ex svenska som minoritetsspråk?

Det svenska språket har redan denna särställning i Sveriges samtliga kommuner. Ska svenskar klassas som ett framtida minoritetsfolk så måste tvärtom svenskan avskaffas som obligatoriskt utbildningsspråk, annars får man gott räkna med att svenskarna kommer bli den framtida mestizbefolkningen. Man skulle dock kunna göra som norrmannen Ivar Aasen och återskapa en mer arkaisk svenska och kräfva att den svenskan erkänns som ett officiellt minoritetsspråk (idag är det väl runt 10% av norrmännen som använder sig av denna version av norska), fast jag tror inte att "konservativa patrioter" är särskilt intresserade av det. För konservativa patrioter är det viktigare att utstråla en aura av intellektuell överlägsenhet som Roger Scruton och liksom känna sig som "lite finare, lite bättre" och att man "står över packet" utan att någon ambition om att bevara något av värde.
Senast redigerad av Charles-Lynton 2023-06-15 kl. 07:22.
Citera
2023-06-15, 22:34
Medlem
TheComebackKids avatar
Här skriver samerna om BRÅ som ska utreda "hatbrott mot samer" (måste ju vara ett jätteproblem!!!);

https://www.sametinget.se/177864

"Hatbrott" mot svenskar sker ju dagligen??? Skulle inte den problematiken uppmärksammas mer i riket om svenskarna erkändes som det minoritetsfolk det är i de kommuner/stadsdelar där så är fallet?
Citera
2023-06-16, 18:21
Medlem
Citat:

Vi är ju t o m ett "ursprungsfolk" i samma mening som samerna!

Såhär uttrycker sig FHM (tillsammans med MPF och MSB det Orwell skulle kallat "sanningsministerierna");
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...a-minoriteter/

Bör inte svensken ha status som både ursprungsfolk och minoritetsfolk i många ffa förortskommuner där de faktiskt är i minoritet. Nyttan? Ja, först skulle det ju påvisa den absurda migrationspolitik som bedrivits i drygt tre decennier. Dessutom skulle främlingarna få svårare att som nu leva som parasiter på värdfolket. Där de som inte är stammisar hos Soc har Forzekringenkazzan som "arbetsgivare". Inte fan skulle samerna acceptera om tusentals svenskar åkte upp och bara satte sig med tom blick och öppen mun och flinade åt deras flit!?

Vad sägs? Vad tycker ni svenskar som redan är minoriteter i "er" stadsdel eller kommun?

Vi är väl inte där ännu, men på sikt är det svårt att se hur FN skulle kunna neka.
Sverige kommer vara ett av de första, om inte det första, Västland som kommer att ha sin ursprungsbefolkning i minoritet, det borde betyda någon slags statusskifte. Problemet är väl att minoritetsfolksklassificeringen bygger på att vara i minoritet mot ett majoritetsfolk och så kommer inte Sverige bli. Ingen majoritet, bara minoriteter under långlång tid framåt.

Eller så trixar man till det med medborgarskap så att afrikaner och araber blir "svenskar". Vi får se.
Citera
2023-06-16, 18:58
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
varför kräver inte etniska svenskar status som minoritetsfolk

För att jag aldrig någonsin kommer kommer att acceptera uppfattningen om, att vi svenskar överhuvudtaget skulle vara en minoritet i vårt eget land.

Blotta tanken om något sådant borde vara tillräckligt för att du skulle osäkra din revolver.

Frågan som inställer sig är förstås, varför du ens leker med sådana mardrömmar...
Senast redigerad av JedemDerSeine 2023-06-16 kl. 19:09.
Citera
2023-06-16, 19:11
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
För att jag aldrig någonsin kommer kommer att acceptera uppfattningen om, att vi svenskar överhuvudtaget skulle vara en minoritet i vårt eget land.

Blotta tanken om något sådant borde vara tillräckligt för att du skulle osäkra din revolver.

Frågan som inställer sig förstås är, varför du ens leker med sådana mardrömmar...

De "mardrömmarna" är sanna inom 30 år, fråga varenda demograf.

Förhoppningsvis kan Sd hejda (i praktiken stoppa) inflödet.

Dessutom krävs det rejält höjda födelsetal bland svenskar för att förhindra "mardrömmen".
Citera
2023-06-16, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine

Frågan som inställer sig är förstås, varför du ens leker med sådana mardrömmar...

Demografi är i grunden en naturkraft, dina känslor spelar ingen som helst roll i sammanhanget. Precis som det känns fel att dränkas av en tsunami har du rätt att känna att detta är fel, men det hjälper inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in