Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-06-14, 10:13
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
"When I am re-elected, I will totally obliterate the deep state. And we know who they are."
/Donald Trump

Detta uttalar Trump i New Jersey där han håller tal inför väljare. Många guld-uttalanden här som ger mycket jubel då åhörarna nu förstår precis vad han talar om i USA. https://twitter.com/JackPosobiec/sta...4998312116224?

Även Tucker Carlson täcker det senaste kring Trump i senaste episoden av "Tucker on Twitter", episod 3 som kan ses här. https://twitter.com/TuckerCarlson/st...47661028081664

Men hur många vet egentligen vilka det är som ingår i djupa staten? Trumps åhörare verkar veta de med, med tanke på jublet. Men här i Sverige är det nog väldigt få som vet, inte för att det spelar någon roll kanske.

Trump står ivägen och därför försöker de nu som vanligt att göra sig av med honom med ful-trick efter ful-trick, men det kommer inte fungera såklart. Syr de in Trump så startar inbördeskriget nog ganska omgående och det vet de. Då lynchas de antagligen allihopa, de som ingår i den djupa staten. Han blir en Jesus-figur.

Men det kanske är så Gud planerar att rädda världen ifrån den djupa staten, genom att offra Trump precis som Jesus, så att alla tillslut vaknar? Vad tror ni?
Senast redigerad av NeoVain 2023-06-14 kl. 10:41.
Citera
2023-06-14, 10:26
Medlem
TheJackets avatar
Gick ju jättebra sist. Muren gick bra med
Citera
2023-06-14, 10:32
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Gick ju jättebra sist. Muren gick bra med

Trump blev aktivt motarbetad av djupa staten och han var bara en man omringad av förrädare och lögnare. Han underskattade dem, men han lyckades ändå få igenom otroligt mycket bra.

Men jag tror du har rätt, att Trump kommer inte lyckas krossa djupa staten även om han blir president igen, därför tror jag kanske Gud har andra planer, nämligen att offra honom som martyr som jag nämnde. Detta kommer tvinga fram en annan lösning som sagt. Bara Gud vet vad som kommer hända, men av historien känner vi hans metoder.
Citera
2023-06-14, 10:43
Medlem
Trump själv är största marionettet för djupa staten vem fan tror snubben att han lurar? Killen har Rotschilds bollar så djupt i munnen på en annan nivå kolla upp det!
Citera
2023-06-14, 10:44
Medlem
Trollet420s avatar
Haha Trump är väl djupa staten personifierad.
Citera
2023-06-14, 11:27
Medlem
triptykens avatar
Du menar ödlemänniskan Trump? Mannen med klippkort till Epsteins ö? Snubben som är rik på ärvda pengar?

Ska inte denna tråd vara i konspirationer btw? Eller räknas det som politik om en från politikerskrået som Trump säger en konspirationsteori?
Citera
2023-06-14, 11:37
Moderator
Ancistruss avatar
Politik: USA --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2023-06-14, 11:59
Medlem
TheGretaResets avatar
Jag har skrivit det innan. Blir han vald kommer han att få ägna hela mandatperioden åt den djupa staten och få väldigt lite gjort. Inget fel i det arbetet, bara att han inte kommer att ha tid för så mycket annat.

Jag skrev även när Trump var president och bytte ut chefen för FBI att det är en helt meningslös rockad då hela organisationen är korrupt.

Sveriges 7 eller 8 sista polischefer har tex fått sparken. Det handlar om systemfel. Du kan byta hur många kuggar du vill i ett systemfel det fungerar ändå inte.
Citera
2023-06-14, 12:05
Medlem
Trolltestets avatar
finns väl en viss risk för att Trump i sin iver att "förgöra djupa staten" bara skapar en ny "djup stat" fast som bara spelar mer som han vill istället. En framtid där rika återigen kan göra vad de vill utan att dömas för något är tydligt i sikte där..
Senast redigerad av Trolltestet 2023-06-14 kl. 12:18.
Citera
2023-06-14, 12:13
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Men hur många vet egentligen vilka det är som ingår i djupa staten? Trumps åhörare verkar veta de med, med tanke på jublet. Men här i Sverige är det nog väldigt få som vet, inte för att det spelar någon roll kanske.

Jag tror inte CIA låter McDonald Proppmätt "scatter the CIA in the wind" som JFK sa att han skulle göra.
Citera
2023-06-14, 12:15
Medlem
Joe Blows avatar
Inför valet 2016 försäkrade Trump vid en debatt att ingen är mer för Israel och dess medborgare än vad han är. I dessa räknas väl också in hans real estate-vänner på Manhattan och annorstädes. Skulle han ändra sig bara lite i denna fråga är han död inom tio minuter.
Citera
2023-06-14, 12:33
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Inför valet 2016 försäkrade Trump vid en debatt att ingen är mer för Israel och dess medborgare än vad han är. I dessa räknas väl också in hans real estate-vänner på Manhattan och annorstädes. Skulle han ändra sig bara lite i denna fråga är han död inom tio minuter.

Han kan dock mena något annat med "Israel" än vad de flesta förstår. Det handlar om den vita rasen egentligen, inte landet som judarna ockuperat. Men tyvärr tror jag inte Trump förstår detta själv, utan han verkar gått all in på att sponsra landet som kallar sig Israel, men det kanske bara är ett spel för gallerierna också.

Utan ett öppet sinne kommer du garanterat aldrig att fatta något hursomhelst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in