• 1
  • 2
2023-10-09, 01:11
Medlem
Legionariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pap01
Först ut beklagar jag din situation och dessvärre har du en tuff resa framför dig.

Tack, och tack för det utförliga svaret.

Som det verkar nu har grannen åtminstone en varning på sig, då störningarna upphörde under ca en månad, men började sedan i Fredags igen, då polis åter igen fick tillkallas till platsen och hyresvärden/störningsjour också blev kontaktade. Då störningarna igen nu påbörjats så kommer jag och resten dra det vidare, jag vet av tidigare kontakt med nämnden och hyreslägenheter att det kan ta tid innan personerna åker ut, så det är, iallafall jag, beredd på. Detta är dock första gången jag själv kontaktar dem i ett ärende direkt.

Jag tror inte att lägenheten är en soclägenhet, möjligt att personen som hyr den får socialbidrag eller liknande. Värden verkar åtminstone försöka komma åt problemet, då jag hörde rykten om att dessa personer skulle åka ut för ett tag sedan, men inget hände. Värden verkar dock inte ta detta problem någorlunda seriöst, då det pågått under en längre tid innan jag flyttade in, trotts att grannar har klagat till värden och störningsjour samt behövt tillkalla polis.

Miljöförvaltningen kommer då också kontaktas, såg att det nämndes när jag gjorde efterforskningar på detta själv.

Godtar miljöförvaltningen/hyresnämnden bilder på fysisk bevisning i form av störningsloggar? Eller bör detta inkomma skannat eller på annat sätt med resten av bevisningen?

Såg likväl att Hyresgästföreningen har en blankett om hyresnedsättning, bör man använda sig av detta, eller skall man köra på det själv och helt enkelt skriva ned att man anser en hyresreducering är rättfärdigad?
Senast redigerad av Legionarii 2023-10-09 kl. 01:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in