• 5
  • 6
2024-08-21, 23:14
Medlem
Tack, värdefull info
Ja lutar mot Hallon
49kr ska dom ha, 600kr helår
I dagsläget är den billigast fixa fria samtal tror jag.Hojta till du känner till billigare alternativ. Som sagt kontant tankning som gäller

Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Jo, verkar ju nästan vara billigaste sättet att fixa fria samtal idag. OM man inte behöver nästan någon surf alls på telefonen då...
Kan däremot tillägga att de kör Tre´s nät och min flickvän har ett längre tag haft operatörer som ligger i Tre´s nät, först just Hallon och numera Chili. Hon tappar täckning om man är ute i mindre bebyggda trakter / skogen. Men det kanske inte är något större problemet om man mest håller sig i sin storstads-förort.
Citera
2024-08-21, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwel
Tack, värdefull info
Ja lutar mot Hallon
49kr ska dom ha, 600kr helår
I dagsläget är den billigast fixa fria samtal tror jag.Hojta till du känner till billigare alternativ. Som sagt kontant tankning som gäller
KONTANTER tar de ju iofs inte. Visserligen "kontantkort"..., men du får regga dig på nätet och fylla på med kort och mobilt bankid och hela den moderna skiten...
Comviq Amigos Allo 85 kr är nog fortfarande det billigaste med fria samtal (nå ja, en gräns på 20 000 minuter i praktiken...) som du kan fylla på med becknar-stålarna i handen på den lokala matvarubutiken.
Citera
2025-01-01, 21:45
Medlem
Fortfarande dött lopp ?

Citat:
KONTANTER tar de ju iofs inte. Visserligen "kontantkort"..., men du får regga dig på nätet och fylla på med kort och mobilt bankid och hela den moderna skiten...
Comviq Amigos Allo 85 kr är nog fortfarande det billigaste med fria samtal (nå ja, en gräns på 20 000 minuter i praktiken...) som du kan fylla på med becknar-stålarna i handen på den lokala matvarubutiken.
Citera
2025-01-02, 12:05
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Fortfarande dött lopp ?

Mellan vilka då?
Citera
2025-01-03, 02:29
Medlem
Citat:
Fortfarande dött lopp ?
Ja, jo..., något nytt fantastiskt "kryphål" har ju inte uppkommit. Vad som passar en bäst i övrigt är ju en smaksak. Du KAN ju ge dig in i en galopp av att hoppa på introduktionserbjudanden här och där och portera numret en gång i kvartalet, typ... För mig passar det fortfarande bäst att kunna fylla på (i praktiken fria) samtal och sms för 85 spänn / 30 dagar framåt när jag känner för det via närmsta butik... Andra gör säkert andra val.
Citera
2025-02-13, 00:02
Medlem
Citat:
Ja, jo..., något nytt fantastiskt "kryphål" har ju inte uppkommit. Vad som passar en bäst i övrigt är ju en smaksak. Du KAN ju ge dig in i en galopp av att hoppa på introduktionserbjudanden här och där och portera numret en gång i kvartalet, typ... För mig passar det fortfarande bäst att kunna fylla på (i praktiken fria) samtal och sms för 85 spänn / 30 dagar framåt när jag känner för det via närmsta butik... Andra gör säkert andra val.

Nu 89 utan förvarning
Någon nytt på fronten ?
Citera
2025-02-16, 05:03
Medlem
Citat:
Nu 89 utan förvarning
Någon nytt på fronten ?
Det var väl en högst blygsam och inflationsrelaterad höjning ändå! Inget att orda om.
Nej, tror aldrig det kommer något liknande igen heller. Det vore ju faktiskt direkt korkat och oekonomiskt av ett telekom-bolag att ha dylika kryphål... Jag undrar fortfarande hur det hela öht uppkom hos Comviq från första början.
Citera
2025-04-20, 02:44
Medlem
Citat:
Det var väl en högst blygsam och inflationsrelaterad höjning ändå! Inget att orda om.
Nej, tror aldrig det kommer något liknande igen heller. Det vore ju faktiskt direkt korkat och oekonomiskt av ett telekom-bolag att ha dylika kryphål... Jag undrar fortfarande hur det hela öht uppkom hos Comviq från första början.

Byt till Hallon 49kr. Funkar klockrent. Ingen anledning ha kvar Comviq
Citera
2025-04-20, 09:01
Medlem
atjautigss avatar
Citat:

Jo, om man åker utanför Sverige så slocknar hallon kontant
Citera
2025-04-23, 06:40
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Jo, om man åker utanför Sverige så slocknar hallon kontant
Man kan även tillägga att Tre's nät (som Hallon går i) tappar täckningen om man är lite för långt ifrån huvudbebyggelsen här ute på vischan... I a f i mina trakter.

F ö sitter jag fortfarande i sitsen att jag inte har BankId på datorn eller i telefonen..., så jag betalar på kiosken när jag vill ha påfyllning. Och DÄR kan man däremot ironiskt nog INTE köpa någon Hallon-påfyllning istället! Då är man hänvisad till internet...
Sedan är det som redan nämnts ett antal gånger i tråden så att skillnaden i pris är så fjuttigt att det var skit samma om det kostar några tior mer i månaden för att ha Comviq och fylla på "manuellt".
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in