2024-07-16, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwel
Case closed??? Ingen idé ha kvar Comviq då
Tja..., som tråden som sagt från början handlade om så är det väl relativt svårt att få fria samtal och sms billigare än 85 spänn i månaden. Passar mig personligen också rätt bra att man kan köpa påfyllningen lite när som det passar en på affär´n.
Citera
2024-07-16, 14:13
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Tja..., som tråden som sagt från början handlade om så är det väl relativt svårt att få fria samtal och sms billigare än 85 spänn i månaden. Passar mig personligen också rätt bra att man kan köpa påfyllningen lite när som det passar en på affär´n.
Hallon ser ut att ta 49kr för samma mängd https://www.hallon.se/kontantkort
Citera
2024-07-16, 21:17
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Skulle ni kunna utveckla det hela lite grann? Vilka kombinationer som testats alltså. Om det t ex bara är de lägsta påfyllningarna (45 och 85 spänn) som spärrats skulle det ju fortfarande vara värt med de högre påfyllningarna på ett par hundra om det funkade.

Standard + Allo 85 --- inget extra
Standard + Fastpris 145 --- inget extra
Citera
2024-07-20, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Hallon ser ut att ta 49kr för samma mängd https://www.hallon.se/kontantkort
Aha, se där! Dock vill jag minnas att kruxet med Hallon var att man måste fylla på via nätet med BankId och grejer. För mig passar det bättre med att köpa påfyllning på affär´n.
Citera
2024-07-20, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Standard + Allo 85 --- inget extra
Standard + Fastpris 145 --- inget extra
Aj fan... Då ser det ju jävligt mörkt ut på den fronten. Tack ändå för testrapporter.
Citera
2024-07-31, 02:59
Medlem
Citat:
3. SURFEN omvandlas däremot direkt till ett års giltighetstid (som den även gjorde förra gången)! Kan möjligen vara ett tips för någon som behöver ett rent surfkort med runt 10 billiga Gb i månaden. Men vet dock inte med 100% säkerhet att "Fast pris"-påfyllningens surf kvarstår även efter ett halvår. Glömde kolla surfsaldot på kortet från förra "Amigos Allo"-påfyllningen innan jag fyllde på den här gången...

Citat:
Ursprungligen postat av stamfader
Glömde svara på detta igår, i mitt tidigare svar.

Det fetade:
Den gör den bara om man fyller på med nytt "Fastpris". Om man låter kortet återgår till "Bas" så försvinner den sparade surfen.
I somras testade jag nämligen detta.
Jag utgick, som vanligt, från Bas. tankade Standard100 och någon sekund senare AmigosAllo185, då blev det ett halvårs giltighetstid med 5BG surf. Detta halvår gick ut i slutet av december 2023, då var det drygt 2GB kvar av de 5GB, men de nollställdes när kortet återgick till "Bas".

Citat:
Aj då. Då sket sig ju min plan... Ska försöka dubbelkolla det när mitt går ut i sommar, men jag tar och siktar på att det inte är någon idé att försöka spara någon surf till i höst då da...
Kanske inte någon större mening nu när upplägget har skitit sig i övrigt..., men jag fick faktiskt behålla min kvarvarande surf när giltighetstiden på samtalen och sms:en gick ut nu i sommar! Som det ju faktiskt också stod i "informationen" från Comviq när man fyllde på att surfen (och kortet i ö) SKULLE vara giltigt ett år framåt.
Citera
2024-08-01, 16:59
Medlem
Vad är plan b?
Citera
2024-08-05, 22:43
Medlem
Citat:
Vad är plan b?
Tja, i mitt fall nog det den här tråden började i. Alltså Amigos Allo. frank_pe tipsade ju t ex här ovan om Hallons minsta möjliga kontantkorts-alternativ på 49 kr. Vi är ju trots allt nere på småpengar för att "ha telefon"... De summorna per månad blir ingen ruinerad av.
Citera
2024-08-06, 00:04
Medlem
Citat:
Tja, i mitt fall nog det den här tråden började i. Alltså Amigos Allo. frank_pe tipsade ju t ex här ovan om Hallons minsta möjliga kontantkorts-alternativ på 49 kr. Vi är ju trots allt nere på småpengar för att "ha telefon"... De summorna per månad blir ingen ruinerad av.

Tjena, njöt av lyxen tanka Amigos allo + standard 100 och luren ”fixad” ett år framåt De va goda tider de. Synd Comviq täppte igen hålet. Böka tankning varje månad är big no no
Vad tror du om Vimla om inte fler tips smyger upp hos Comviq? Tror finns fler billiga ”genvägar” hos Comviq än vimla, gäller bara hitta dom
Citera
2024-08-06, 00:12
Medlem
Citat:
Tjena, njöt av lyxen tanka Amigos allo + standard 100 och luren ”fixad” ett år framåt De va goda tider de. Synd Comviq täppte igen hålet. Böka tankning varje månad är big no no
Vad tror du om Vimla om inte fler tips smyger upp hos Comviq? Tror finns fler billiga ”genvägar” hos Comviq än vimla, gäller bara hitta dom
Det är nog bara att bita i det sura äpplet. Har aldrig hört talats om något annat kryphål liknande det Comviq hade.
Vimla vet jag inte om det är något vettigt. Har hört mest negativt faktiskt...
Citera
2024-08-20, 19:41
Medlem
Har svårt bita i det sura äpplet
Vill helst förbetala tankningen ett år i förväg billig möjligast. Slipper tänka på pengar dras hela tiden. Har baciller skräck för autogiro, efaktura och allt vad dom heter
Vad tror du om Hallon?

[/b]
Citat:
Det är nog bara att bita i det sura äpplet. Har aldrig hört talats om något annat kryphål liknande det Comviq hade.
Vimla vet jag inte om det är något vettigt. Har hört mest negativt faktiskt...
Citera
2024-08-21, 01:32
Medlem
Citat:
Vad tror du om Hallon?
Jo, verkar ju nästan vara billigaste sättet att fixa fria samtal idag. OM man inte behöver nästan någon surf alls på telefonen då...
Kan däremot tillägga att de kör Tre´s nät och min flickvän har ett längre tag haft operatörer som ligger i Tre´s nät, först just Hallon och numera Chili. Hon tappar täckning om man är ute i mindre bebyggda trakter / skogen. Men det kanske inte är något större problemet om man mest håller sig i sin storstads-förort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in