Citat:
Ursprungligen postat av
SLIP
Realtv har varit med firande live under sista 6 timmarna. Från kortage till Catedral de la Almudena via 10tusentals på Cibeles och nu ett fullsatt Bernabeu. Du tror inte dom flesta idag är från Madrid?
Själv började jag följa Real i slutet av 90talet och hade konstigt nu Helguera som favorit på den tiden och jag tror största misstaget då var att sälja Makelele. Hade man behållt honom hade man troligen haft framgånger tidigare än man hade.
Sen kan du lägga till Morientes till din lista
Riktige Ronaldo vann inte en enda Champions. Kepa har två. Fotbollen är inte rättvis. Men killer har verkligen freeloadat sig till dessa bakom Mendy/Cortouis/Lunin. Dyraste målvakten genom tiderna. Skulle egentligen starta men var så dålig att Carlo valde Ukrainaren när Cortouis var skadad.
Hierro en annan. Varit inne på det tidigare. Gamla Real hade en skön mix av Galacticos och egna/nationella stjärnor. Gillade det mer även om jag respekterar att dom byggt detta otroligt bra.
Ja människorna på Madrids gator är 99% Madridfolk. Men det är samtidigt en småbit av hela supporterkakan Madrid som global makt har och anpassar sig efter.