• 1
  • 2
2023-06-12, 14:48
Medlem
var kommer det groteska modet med absurt stora rumpor ifrån?
på badrstranden är det string och i staden är det leggings
eller typ tighta cykelbyxor eller vad det kallas nu förtiden som ska framhäva groteskt stora rumpor med celluliter hos tjejer och kvinnor
nu är jag hetero, man och gillar det till viss del men det är också ganska äckligt och orproperneligt
och även, har kvinnor tjejer ingen självrespekt längre?
varför klär många så utmanande och
objektivierande?

och på gymmet ska det squattas av tjejerna för att rumpan ska bli stor

var kommer det här modet från? är det porren?
vad ska det signlalera?
Senast redigerad av Nils9 2023-06-12 kl. 14:50.
Citera
2023-06-12, 14:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Knappast från porren? Porr görs ju för att folk diggar det. Finns inga folk som gillar stora rumpor. Nu ska det kollas på porr! och man kommer liksom vilja se stora rumpor och en massa fett. Nej tack till det!
Citera
2023-06-12, 14:53
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
var kommer det groteska modet med absurt stora rumpor ifrån?
på badrstranden är det string och i staden är det leggings
eller typ tighta cykelbyxor eller vad det kallas nu förtiden som ska framhäva groteskt stora rumpor med celluliter hos tjejer och kvinnor
nu är jag hetero, man och gillar det till viss del men det är också ganska äckligt och orproperneligt
och även, har kvinnor tjejer ingen självrespekt längre?
varför klär många så utmanande och
objektivierande?

och på gymmet ska det squattas av tjejerna för att rumpan ska bli stor

var kommer det här modet från? är det porren?
vad ska det signlalera?

Är väl från familjen Kardashian, oklart varför de är kända men de är som någon sorts familjen Wahlgren fast i USA.
Citera
2023-06-12, 14:54
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Knappast från porren? Porr görs ju för att folk diggar det. Finns inga folk som gillar stora rumpor. Nu ska det kollas på porr! och man kommer liksom vilja se stora rumpor och en massa fett. Nej tack till det!
Finns rätt många som gillar det jo.
Citera
2023-06-12, 15:00
Medlem
halaltarzans avatar
Är väl ett försök till en normalisering så att folk med stora arslen inte ska behöva ha komplex.....
Citera
2023-06-12, 15:08
Medlem
Dziwnes avatar
Brasilien.

Varför tror ni det heter 'Brazilian Butt-lift''?
Citera
2023-06-12, 15:08
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Hello Africa (https://www.youtube.com/watch?v=A3I8BISQfWc) Dr Alban.

Sedan möjligt mer från vissa länder där.

Försökte bara vara lite rolig när jag skrev "Hello Africa", men kvinnorna i länkade videon har ju inga stora. Och det var inte min tanke.

Men jag tror modet kommer från Afrika, och lite ovetenskapligt som det övriga, från Somalia, Etiopien, Kenya, Kongo...
Jag försöker vara seriös när jag tror det härstammar från den amerikanska ghettokulturen, som i Ladys video Twerk; https://www.youtube.com/watch?v=riqLnlBbgLk Jag anser mig rätt normal men jag tycker videon är fascinerande, man kan liksom inte sluta titta, samma som på kvinnor med absurda rumpor.
Citera
2023-06-12, 15:09
Medlem
Belters avatar
Det är inte alla som gillar tjejer som ser ut som 14-åriga pojkar. Jag har ingen dragning åt det hållet i alla fall.
Citera
2023-06-12, 15:11
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag försöker vara seriös när jag tror det härstammar från den amerikanska ghettokulturen, som i Ladys video Twerk; https://www.youtube.com/watch?v=riqLnlBbgLk Jag anser mig rätt normal men jag tycker videon är fascinerande, man kan liksom inte sluta titta, samma som på kvinnor med absurda rumpor.
Var inte heller oseriös, mer okunnig.

Men jag ser det hos kvinnor från de länder jag nämner. De är säkert inspirerade från några de anser är stora (inte bara stora rumpor).
Citera
2023-06-12, 15:35
Medlem
MrMadoffs avatar
Bästa som hänt mänskligheten ju. Sluta klaga!
Citera
2023-06-12, 15:36
Bannlyst
Brasilien. De är mer köttiga där och har karnevaler där och carne betyder kött på spanska som chili con carne t ex. (chili med kött) och det kommer ju därifrån. Så nu har folk här i nordeuropa gått efter brasilianska ideal och blivit mer köttiga och gymmar fram gigantiska rövar som de vill att alla ska se.

Då vet brasilianska män att det är som deras egna kvinnor i Brasilien och då känner de sig mer hemma här. De blir självsäkra då när de ser sina harem av köttkossor och föser ut andra kvinnor och män ur sitt erövrade territorium.
Citera
2023-06-12, 15:39
Medlem
Enbart andra kulturer/länder som glorifierar det.

Svenskar har aldrig jagat enorma rövar, generellt.

Det du ser i Sverige nu är importerat DNA som är väldigt annorlunda än Nordisk DNA.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in