2023-06-12, 14:12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
TS är rätt ute, men det är inte bara skjutvapen, det är knivar, knytnävar och annat också.

Hittade man inte några av de 10-15.000 pansarskott man gav till Ukraina i svenska förorterna? De hade alltså redan kommit på drift i Ukraina och hittat hem att kunna användas mot Sverige/svenskar.

Inget straff kommer vara för hårt för det våra politiker har gjort mot svenska folket. De är nog medvetna om det och därför kommer de aldrig lösa problemen. Det krävs att någon alldeles exceptionell person träder fram och samlar folket eller att polis/militär tillsammans tar av landet. De allra högst upp är politiskt tillsatta så det handlar om folk på positioner lite längre ner som måste steppa upp. Det är ingen lite sak man ber dem och de har allt att riskera. Förhoppningsvis finns det en övergripande agenda från militären i alla västländer att förr eller senare sätta ner foten. Finns militär i USA, Frankrike, Tyskland, Norge osv som yttrat sig i den riktningen. Jag har själv talat med militärpoliser från ett sydeuropeiskt land och de hade inte mycket till övers för araber och negrer och de talade helt öppet med mig om det.
2023-06-12, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceStick
Om man sitter i kyrkan eller väntar på bussen, eller kanske går till mataffären, står i mataffären eller gör vad fan som helst så riskerar man att bli skjuten, kanske till och med av militära vapen. 45-åringen i Farsta som blev skjuten i magen(?) igår, DOG. Eftersom det inte kommer ta slut på skyttar så undrar jag hur man bäst förhåller sig till detta nya samhälle. Det går inte att beväpna sig för då hamnar man i fängelse, och struntar man i risken så blir man säkert skjuten först ändå, eller så räddar man dagen för att sedan åka i fängelse. Som den där kärringen som lämnade in en 500-lapp och fick böta 13800:-. Sverige är ju i totalt förfall. Jag tycker synd om er som nyligen skaffat barn. Ni är fullständigt körda. Vilken dag som helst så kommer ni eller era barn att bli skjutna, sedan så var allt som ni kämpat för förgäves. Ni lever på belånad tid. Sverige är förlorat, en skuta som sjunker. Jag har tagit mitt ansvar och lämnat Sverige, men ni då? Om era barn mot förmodan blir äldre än 10 så kommer ungen ändå att få kontaminerat knark av en neger, bli gruppvåldtagen till döds av afghaner eller ta sitt liv för att skolan, vården och arbetsmarknaden inte fungerar. Sverige är ett minfält.

Det var ju några år sen som en flickvän till en känd kriminell blev avrättad i Malmö. Hon hade en litet barn i famnen när nån klev fram och satte ett skott i huvudet på henne.
Där gick min gräns iallafall.
Det är dags att ta tag i det här, nu.
2023-06-12, 14:17
Medlem
”Grattis Sverige, Boko haram finns nu i Köping”

Ja ditt klappträ och många varnade för det, andra agerade på det och resultatet det vi nu, folk VILL ha det så. För mycket investerat.
2023-06-12, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Kärringen du refererar till försökte stjäla 500 kr och lämnade tillbaka pengarna först efter att polisen ringde och berättade att de hade henne på film. Men ja, hon är ett exempel på den tveksamma moralen i Sverige i 2023.

Hahaha är det så? Så jävla typiskt svensken att ha en tveksam moral och vända kappan efter vinden, tills det drabbar de själva. Vänta bara tills vi har home invasions, rån, utpressning m.m. Det måste bara drabba de rika först, innan något händer i detta land.

Om 30 år kommer vi vara en fullt utvecklad polisstat, där vi har polis överallt och kollar dina fickor likt nazityskland på 40 talet.
Vi har gated communties, där de rika skyddas med stängsel runt om större områden, förslagsvis Danderyd, Lidingö m.m.
Vi har skjutningar runt hörnen med militära vapen. Vill inte ens drömma om hur våldet kommer eskalera efter kriget i Ukraina, när överflödiga vapen skeppas rakt in i svenska förorter.

Såhär blir det när ingen tar ansvar. Som politiker kommer du undan med allt.
2023-06-12, 14:48
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det var ju några år sen som en flickvän till en känd kriminell blev avrättad i Malmö. Hon hade en litet barn i famnen när nån klev fram och satte ett skott i huvudet på henne.
Där gick min gräns iallafall.
Det är dags att ta tag i det här, nu.

Jaja, hon njöt säkert av att han var macho och hade makt på gatan samt av hans pengar han fått från kriminell verksamhet. Va fan skulle hon hänga ihop med en gängkriminell för? Har noll sympati. Barnet däremot, det är 100% oskyldigt. Rädda det.

Finns många andra offer som jag har sympati med än de som själva är kriminella eller de som väljer att umgås med kriminella.

Att döda någon som håller ett barn i famnen är däremot bland det vidrigaste man kan göra. Därvidlag kan jag hålla med dig.
2023-06-12, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jaja, hon njöt säkert av att han var macho och hade makt på gatan samt av hans pengar han fått från kriminell verksamhet. Va fan skulle hon hänga ihop med en gängkriminell för? Har noll sympati. Barnet däremot, det är 100% oskyldigt. Rädda det.

Finns många andra offer som jag har sympati med än de som själva är kriminella eller de som väljer att umgås med kriminella.

Att döda någon som håller ett barn i famnen är däremot bland det vidrigaste man kan göra. Därvidlag kan jag hålla med dig.

Jag pratar inte om sympati, utan om att det (kriminaliteten och råheten) har gått för långt.
2023-06-12, 15:30
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag pratar inte om sympati, utan om att det (kriminaliteten och råheten) har gått för långt.

Alright. Missförstod. Sorry.
2023-06-12, 15:33
Medlem
Människor är komiska varelser, vi låter känslorna styra varje händelse och ropar "varg" direkt efter en uppmärksammad händelse inträffar. Efter Drottninggatan skrek samhället att ISIS kommer, det är över för Sverige. Vid Rysslands invasion skrek folk "ryssen kommer!". När utländska medier publicerade artiklar och ambassader varnade sina medborgare att vara uppmärksamma i Sverige skrek folk "terrorn är här!". Ingenting efter dessa händelser har skett. Ja ja, det dog 200 personer av skjutvapen ifjol - Majoriteten var självsanering. Väldigt sällan som den oskyldiga delen av samhället drabbas rent fysiskt. Jag är mer orolig att möta dåliga förare på våra bilvägar, än att möta en gängkriminell.

Slappna av.
2023-06-12, 15:35
Medlem
Så länge det finns 100 svenskar kvar kommer svensken bestå.

Vi behöver inte vara i ett förfall. Det är inte svårt att styra upp saker rent politiskt.

Det är bara det att politikerna har en egen agenda som de inte delar med folket.
2023-06-12, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Människor är komiska varelser, vi låter känslorna styra varje händelse och ropar "varg" direkt efter en uppmärksammad händelse inträffar. Efter Drottninggatan skrek samhället att ISIS kommer, det är över för Sverige. Vid Rysslands invasion skrek folk "ryssen kommer!". När utländska medier publicerade artiklar och ambassader varnade sina medborgare att vara uppmärksamma i Sverige skrek folk "terrorn är här!". Ingenting efter dessa händelser har skett. Ja ja, det dog 200 personer av skjutvapen ifjol - Majoriteten var självsanering. Väldigt sällan som den oskyldiga delen av samhället drabbas rent fysiskt. Jag är mer orolig att möta dåliga förare på våra bilvägar, än att möta en gängkriminell.

Slappna av.

Tror du att de kriminella gängen kommer hålla sig till att ge sig på andra gäng?

Om man inte sätter stopp för en dålig utveckling så kommer den att spåra ur till typ, Sydamerika eller nåt liknande.
2023-06-12, 15:45
Medlem
Utveckligen i framförallt Stockholm är skrämmande. Det känns dock som att TS glömmer bort alla som bor på mindre orter eller landsbyden. Om man känner sig orolig är det bara att flytta utanför storstäderna. Här är livet helt normalt.
2023-06-12, 16:16
Medlem
Julskinkatos avatar
Skillnaden mellan Sverige och andra jämförbara länder är varken mängder droger, tillgången till vapen utan naturligtvis den enorma massinvandring vi har sedan 30-40 år från MENA, blandat med en sossenaivt/Reinfeldtskt korrupt rättsskipning.

Nu kör sossarna och deras stödparti pedofilcentern en kampanj för "avpolitisera frågan om våldet", när det är deras egen politik som lett fram till detta.!? Och även gjorde att dom förlorade valet. Klart att dom vill "avpolitisera frågan" haha så patetiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in