2023-06-11, 00:10
Bannlyst
Kan detta stämma? Fy fan vad äckliga dom är.

Käkade Scans högrevsburgare, stekte skiten på panna. Hur är tanken att dom ska bli och hur ska dom tillagas ens? Kanske gör jag fel?

Smaken är ju fan skit, konsistensen är fucked up. Kanske är det för att dom legat länge eller vad beror det på? Ska dom grillas, kryddas extra eller va?

Ska testa denna nästa gång, vanliga hamburgare alltså, men tror dom lär bli lika äckliga.

https://www.coop.se/handla/varor/kott-fagel-chark/notkott/fars-burgare/hamburgare-4-pack-7300156573780

Idag gjorde jag dessa.

https://www.scan.se/contentassets/60ed946ec83843ddb10e5c34f6246778/496180-utvald-hogrevshamburgare_ovan2.png?preset=scan-1:1

Stekte först 2 puckarna på högsta värmen, typ 4 min på vaje sida, sen 2 andra puckarna stekte jag 2 min på varje sida, dom blev lite mjukare, men fortfarande äckligt och inte bra smak eller konsistens. Åt dom bara med ost på för att testa kvalitén.

Vad tycker ni om dessa färdiga kyl-burgare? Ska dom grillar eller stekas? Spelar det ens nån roll då dom ändå smakar skit?

Dom är ju lite tjockare, är det gourmetburgare? Kanske ska dom alltså grillas för att uppleva bästa smakupplevelse?
Senast redigerad av KeepSwedenSwedish 2023-06-11 kl. 00:12.
Citera
2023-06-11, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KeepSwedenSwedish
Kan detta stämma? Fy fan vad äckliga dom är.

Käkade Scans högrevsburgare, stekte skiten på panna. Hur är tanken att dom ska bli och hur ska dom tillagas ens? Kanske gör jag fel?

Smaken är ju fan skit, konsistensen är fucked up. Kanske är det för att dom legat länge eller vad beror det på? Ska dom grillas, kryddas extra eller va?

Ska testa denna nästa gång, vanliga hamburgare alltså, men tror dom lär bli lika äckliga.

https://www.coop.se/handla/varor/kott-fagel-chark/notkott/fars-burgare/hamburgare-4-pack-7300156573780

Idag gjorde jag dessa.

https://www.scan.se/contentassets/60ed946ec83843ddb10e5c34f6246778/496180-utvald-hogrevshamburgare_ovan2.png?preset=scan-1:1

Stekte först 2 puckarna på högsta värmen, typ 4 min på vaje sida, sen 2 andra puckarna stekte jag 2 min på varje sida, dom blev lite mjukare, men fortfarande äckligt och inte bra smak eller konsistens. Åt dom bara med ost på för att testa kvalitén.

Vad tycker ni om dessa färdiga kyl-burgare? Ska dom grillar eller stekas? Spelar det ens nån roll då dom ändå smakar skit?

Dom är ju lite tjockare, är det gourmetburgare? Kanske ska dom alltså grillas för att uppleva bästa smakupplevelse?

Jösses.

Prova laga dom när du är drogfri och nykter nästa gång.
Finns inget enklare än laga dessa färdiga biffar.

Den utvalda med Högrev,bringa och Entrecotekappa är bland dom bästa färdiga
du kan köpa.
Riktig delikatess.

Hör av dig imorgon kväll här igen. Drick mycket vatten nu och sov.
Citera
2023-06-11, 00:23
Avslutad
Tycker de blir jättebra. Kan rekommendera Garants. Jag brukar dock grilla dem.
Citera
2023-06-11, 00:47
Medlem
Scans nya (frysta)högrevsburgare smakar skit, så tycker även flera av kompisarna.
Citera
2023-06-11, 00:53
Medlem
Kottkompotts avatar
Köper alltid billigaste möjliga storpack från lidl eller ica, och jag tycker att de definitivt står sig mycket bra mot burgarna för 200 spänn styck på Apa.
Men det beror mycket på kryddningen.

Släng bara på salt och okristliga mängder chilipulver och vitlökskrydda så blir det finemang med lite vilka burgare som helst.

Men kryddar man dåligt, då är det självklar att det mest smakar dött djur av det.
Senast redigerad av Kottkompott 2023-06-11 kl. 01:13.
Citera
2023-06-11, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tooonytiigerr
Jösses.

Prova laga dom när du är drogfri och nykter nästa gång.
Finns inget enklare än laga dessa färdiga biffar.

Den utvalda med Högrev,bringa och Entrecotekappa är bland dom bästa färdiga
du kan köpa.
Riktig delikatess.

Hör av dig imorgon kväll här igen. Drick mycket vatten nu och sov.
Ska man grilla eller steka? Hur gör du? Varför blev det äckligt då?

Vilken utvalda? Den jag länkade eller?
Citera
2023-06-11, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Tycker de blir jättebra. Kan rekommendera Garants. Jag brukar dock grilla dem.
Kanske ska man grilla dessa alltså? Eftersom dom är så tjocka kanske det behövs kraftigare tag?
Citera
2023-06-11, 00:58
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Scans nya (frysta)högrevsburgare smakar skit, så tycker även flera av kompisarna.
Lär sig hantera en grill sopa! Det är de godaste om man tillsätter papper och salt. 99% kött går inte att misslyckas med förutom du och dina polare då.
Citera
2023-06-11, 01:00
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Kanske ska man grilla dessa alltså? Eftersom dom är så tjocka kanske det behövs kraftigare tag?
Problemet många gör är att fega med temperaturen. Färs ska stekas eller grillas i hög temperatur. Då behåller man köttsaften och där med smakerna. Salt och peppra rikligt så blir det super.

Sätter man en låg värme blir de torra och smakar segt.
Citera
2023-06-11, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Problemet många gör är att fega med temperaturen. Färs ska stekas eller grillas i hög temperatur. Då behåller man köttsaften och där med smakerna. Salt och peppra rikligt så blir det super.

Sätter man en låg värme blir de torra och smakar segt.
Jag använde en kokplatta, en sån där portabel du vet med strömkontakt.

https://productimages.biltema.com/v1/Image/product/xlarge/2000042179/1

Den hade 5 som högsta varv, men det kanske är som en 9 på vanlig spis kanske, för den blev riktigt varm. La den på max, men det blev inte gott. Hur länge ska de göras på varje sida om de steks?
Citera
2023-06-11, 01:08
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Jag använde en kokplatta, en sån där portabel du vet med strömkontakt.

https://productimages.biltema.com/v1/Image/product/xlarge/2000042179/1

Den hade 5 som högsta varv, men det kanske är som en 9 på vanlig spis kanske, för den blev riktigt varm. La den på max, men det blev inte gott. Hur länge ska de göras på varje sida om de steks?
När köttsaften rinner ut från båda sidorna är det klart. Gäller allt kött i princip!
Citera
2023-06-11, 01:11
Bannlyst
Pannan ska vara ca 230grader varm.

Rekommenderar smasha.

När köttsaften bubblar lite på råa sidan så vänder du och kör lite kortare tid än första sidan.
Mycket enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in