2023-06-11, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
du kommer att fatta när du får egna barn
Du menar att du finansierar dina barns "ha dyra kläder" beteende.

Vi som är uppväxta i förorten är vana att ordna pengar själv. Det finns många sätt att lösa stålar. Har finansierat min egna plånbok sen jag var 12. Jag är uppväxt i ett riktigt skit-ghetto.
Citera
2023-06-11, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
AK5 eller AK47 är inget man har i bakfickan direkt
Den är stulen från svenska försvaret enligt AB.
Citera
2023-06-11, 14:56
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1912gammal
Detta är ett bevis på att fb har blivit en grogrund för ryska trollfabriker och nazister. Med 20 skott avlossade från en galning med ett maskingevär kommer oskyldiga garanterat att träffas.

Verkar nu bekräftat det de flesta av oss misstänkte; de två tonåringarna (varav 15-åringen dog) var måltavlorna, medlemmar i kriminella gäng. De andra som skadades var oskyldiga civila.
Citera
2023-06-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Svensk kalle enligt AB.

Den svenska Automatkarbin 5 är inte en Automatkarbin Kalasjnikov, det är olika märken. Därav är det inte en "kalle".
Citera
2023-06-11, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 118-crew
Den svenska Automatkarbin 5 är inte en Automatkarbin Kalashnikov, det är olika märken. Därav är det inte en "kalle".
Det vet jag mycket väl. Men i folkmun är det en kalle.
Citera
Medlem
Hur får man tag på ett militärt vapen?
Vilka är det som kommer dessutom hos polisen register? Varför har man inte stenkoll bevakning på såna som förekommer hos polisens register!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Hur kan en 15-åring ha "fina" kläder om inte föräldrarna är stenrika? Det går inte ihop. Nånting finansierade lyxlivet. Sonen går runt i nya märkeskläder hela tiden och föräldrar och släktingar låtsas som det regnar.
Vet du många föräldrar är skuldsatta med Klarna för ungarna ska ha allt, har flera arbetskamrater som kör med Klarna..
Citera
Medlem
Wiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Vet du hur skadad han är?

Ingen av vännerna vet hur skadad han är. Vilket betyder i denna era att han av en eller annan anledning inte sagt något till någon!

Vet inget mer än att de är kända som ”småbus”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Läkare.

Sen spelar dom ofta ⚽️ i ex landslaget som hobby.

Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Vad som är märkligt är väl att det är 3 olika brottsplatser, känns ju ändå som att alla utom ev kvinnan som jag tror blev skjuten vid tunnelbanan. ( såg ut som en kvinna liggande på skorna)

Kan inte Farsta men ser ut som platserna är inom 250m. Tror två påträffades vid tunnelbanan. Den andra 15åringen tror jag ska ha varit närmare lilla bas pizzeria? Vet inte heller om skyttarna körde samtidigt som de sköt för då kan det bidra till de olika platserna.
Citera
2023-06-11, 14:59
Medlem
Wajis avatar
Alltid oskyldiga fotbollskillar som blir dödade. Är helt söker på att den döda BO är måltavland pga grov kriminalitet. Sena att det alltid är Mena folk måste PK media ha en förkärlek för.

Sanningen lär snart komma fram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Det vet jag mycket väl. Men i folkmun är det en kalle.

I folkmun är även brottsoffret en fin, läkarstuderande fotbollstalang.
Citera
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vendetta87
Kusinen talar ju perfekt svenska så tror ändå att föräldrarna inte var fattiga heller. Måste varit undersköterska eller kanske annan samhälls verksamhet

Inte direkt ghetto babbar
Kusinen är även en politisk aktivist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in