2023-06-10, 12:50
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/smo...t-saknas-lite/

Boende på ett av Attendos äldreboenden i Göteborgsområdet utlovades smörgåstårta på nationaldagen.

Men det som dök upp var en blek kopia – och dessutom för lite mat.

– Det var ingen sallad till, inga tillbehör, ingenting. Det var bara den där plåten, säger en person ur personalen.

Som vanligt ser jag spåren av invandring. Det är naturligtvis ingen person som anammat svensk kultur som gör en sådan här fatal miss, det förstår väl alla.

Jag vill även slå ett slag för den otroliga mjäkigheten i Sverige. Hur svårt är det för personalen och säga "Hörru, jag tar bilen snabbt och handlar lite garnityr." Som vilken ansenlig man som helst hade gjort? Varför är folk så jävla tafatta?
Citera
2023-06-10, 13:10
Medlem
DerRoteBarons avatar
Jag har svårt att föreställa mig någonting mer passande på Sveriges nationaldag än besvikelse.
Citera
2023-06-10, 13:44
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Jag har svårt att föreställa mig någonting mer passande på Sveriges nationaldag än besvikelse.

Hahah, sant M har ju röstat för ett tvingande invandringsdirektiv från EU nu också. Malmergard är extremt nöjd och extremt stolt har hon sagt över detta beslutet, senast i maj skulle de absolut inte rösta för det.

Konstigt hur känslorna kan svänga så! Fantastiskt egentligen. Verkar vara rena konsten.

Hur gör dom?

Ska även bli kul o se vad SD säger om det här.... invandring skulle ju ner till noll.
Senast redigerad av Domas 2023-06-10 kl. 13:46.
Citera
2023-06-10, 14:27
Medlem
Visst är det en effekt av att Sveriges idiotiska invandringspolitik. Folk får jobba hårdare och hårdare samtidigt som standarden sjunker. Lyckat.

Sedan är det för mig en gåta att Attendo överhuvudtaget får bedriva sin verksamhet, jag vet inte hur många gånger dem varit i blåsväder nu för missförhållanden på sina boenden. Men å andra sidan är Sverige nu ett paradis för dem som vill sko sig på andra och deras lidande 🤮

Minns även att jag såg en av de högre uppsatta i bolaget i tv för länge sen och det skrek verkligen psykopat om gubben. Så att företaget ser ut som det gör förvånar mig inte ett dugg
Citera
2023-06-10, 17:19
Medlem
Men hur i helvete gick detta till egentligen? Det är ju fan definitionen av ett hån. Att gå ut och lova en smörgåstårta till nationaldagen till de äldre på hemmet och på fullaste allvar "tillaga" och servera detta. Kocken skulle ju få sparken direkt.

Hur kan man som "kock" ens tänka tanken på att servera detta till andra?
Hur kan man som "kock" ens tänka tanken på att kalla detta för smörgåstårta?
Hur kan man servera detta och tro att en halv plåt ska räcka till 8 pers?
Har ens "kocken" sett en smörgåstårta någonsin?

Om detta är presenten på nationaldagen till de som slitit som djur och byggt upp det här landet.... vem vill hamna på hemmet då?

Grattis Attendo. Ni har fan lyckats. Igen.
Citera
2023-06-10, 18:33
Medlem
Brutus01s avatar

Rubrik ändrad. "spya" ändrat till vad bilden ser ut att föreställa.

//Moderator
Citera
2023-06-11, 09:51
Medlem
cordelias avatar
Hur har attendo förklarat detta?
Citera
2024-04-06, 07:54
Moderator
Strix m/94s avatar
Politik: Inrikes -> Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet

Strix/Mod