2023-06-11, 01:01
Medlem
DagensETCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Juridiskt har han inte gjort fel.
Det har jag skrivit flera gånger.
Jag undrar då vad du anser om eget ansvar och huruvida man är ansvarig för sina handlingar eller ej?

Det var inget svar på min fråga. Eller menar du att ”Juridiskt har han inte gjort fel.” är din personliga åsikt om Ehrenbergs agerande? Vet du ens vad en personlig åsikt är?
Citera
2023-06-11, 01:01
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Det finns en lång tråd om Ebba Busch och hennes husaffär i Uppsala. ETC var ettriga som fan när de skrev om det. Busch själv gjorde inget fel i affären, tvärtom försökte hon trots motstånd göra saker rätt. Men vad gör ETC? De bryr sig inte en sekund om hur deras gubbes mentala tillstånd ser ut.

Vänstermänniskor är mänsklighetens cancer.

Ehrenberg har varit döende i cancer, i 13 år nu.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...oende-i-cancer
Senast redigerad av skoputs 2023-06-11 kl. 01:07.
Citera
2023-06-11, 01:03
Medlem
LemPicas avatar
Väldigt komiskt att en högervriden drar upp medmänsklighet, empati och förståelse för andras situation.
Mycket skall man läsa innan ögonen trillar ur.

Juridiken är kristallklar, moral är högst subjektiv.
Det är därför det är så bra att juridiken är just kristallklar.

Citat:
Ursprungligen postat av DagensETC
Det är alltid bara delvis en juridisk fråga, det ör aldrig enbart en juridisk fråga. Ingenting är strikt juridiskt utan att vara mycket annat samtidigt.

Du stirrar dig blind på juridiken och missar allt det andra, mycket viktigare. T.ex. en sådan sak som medmänsklighet, empati och förståelse för andras situation.

Om man ofrivilligt blir arvtagare från en förvirrad och dement gubbe så ser man till att det har gått rätt till så att man inte får några arga arvslösa släktingar på sig som skär huvudet av en om man tar arvet och låtsas som ingenting? Det är av ren självbevarelsedrift om man önskar överleva till nästa månads-skifte, som man vidtar lite försiktighetsåtgärder. Det är inte en juridisk fråga, det är mer en överlevnadsfråga.
Citera
2023-06-11, 01:05
Medlem
LemPicas avatar
Du svarade inte på min fråga.
Är man ansvarig för sina handlingar eller ej?

Citat:
Det var inget svar på min fråga. Eller menar du att ”Juridiskt har han inte gjort fel.” är din personliga åsikt om Ehrenbergs agerande? Vet du ens vad en personlig åsikt är?
Citera
2023-06-11, 01:11
Medlem
DagensETCs avatar
Citat:
Juridiken är kristallklar, moral är högst subjektiv.
Det är därför det är så bra att juridiken är just kristallklar.

Juridiken måste vara kristallklar eftersom annars hade psykopaterna kunnat roffa åt sig ännu mer av andras arv - det är en förutsättning för att sådana här fall ska höra till undantagen och inte vara vardagsmat.

Det är p.g.a. att juridiken är glasklar som det blir extra tydligt när psykopater som Ehrenberg är framme och härjar. Det är som sagt tur för Ehrenberg att det inte var mina vänner eller släktingar han lurade av livsbesparingarna. Då hade det oundvikligt blivit hämnd av icke-juridisk karaktär. ”Titta på vad Ebba gjorde då!”-Smilfinkarna på ETC hade fått sitt också. Så otroligt sjuka människor det där är.
Citera
2023-06-11, 01:14
Medlem
DagensETCs avatar
Citat:
Du svarade inte på min fråga.
Är man ansvarig för sina handlingar eller ej?

Ja, Ehrenberg ansvarar så klart för vad han gör mot familjen som blir av med sitt arv - och den familjmedlem som hämnas genom att misshandla Ehrenberg får väl naturligtvis ansvara för det? Dvs. om personen åker fast för misshandeln, jag skulle ju aldrig skvallra för snuten om jag bevittnade att ett psykfall som Ehrenberg blir sönderslagen i någon mörk gatugränd. Jag hade glatt tittat åt ett annat håll.
Senast redigerad av DagensETC 2023-06-11 kl. 01:16.
Citera
2023-06-11, 01:16
Medlem
LemPicas avatar
Om du inser att juridiken är glasklar borde du även inse att ETC inte begått något fel och inte heller gubben.
Dom enda som verkar ha gjort fel här är "barnen".

Citat:
Juridiken måste vara kristallklar eftersom annars hade psykopaterna kunnat roffa åt sig ännu mer av andras arv - det är en förutsättning för att sådana här fall ska höra till undantagen och inte vara vardagsmat.

Det är p.g.a. att juridiken är glasklar som det blir extra tydligt när psykopater som Ehrenberg är framme och härjar. Det är som sagt tur för Ehrenberg att det inte var mina vänner eller släktingar han lurade av livsbesparingarna. Då hade det oundvikligt blivit hämnd av icke-juridisk karaktär. ”Titta på vad Ebba gjorde då!”-Smilfinkarna på ETC hade fått sitt också. Så otroligt sjuka människor det där är.
Citera
2023-06-11, 01:18
Medlem
LemPicas avatar
Då inser du även att "barnen" också har ansvar för sina handlingar?
Dom valde alltså att inte se till att papprena var i sin ordning vid moderns död och nu får dom då ta ansvar för detta.

Citat:
Ja, Ehrenberg ansvarar så klart för vad han gör mot familjen som blir av med sitt arv - och den familjmedlem som hämnas genom att misshandla Ehrenberg får väl naturligtvis ansvara för det? Dvs. om personen åker fast för misshandeln, jag skulle ju aldrig skvallra för snuten om jag bevittnade att ett psykfall som Ehrenberg blir sönderslagen i någon mörk gatugränd. Jag hade glatt tittat åt ett annat håll.
Citera
2023-06-11, 01:21
Medlem
DagensETCs avatar
Citat:
Om du inser att juridiken är glasklar borde du även inse att ETC inte begått något fel och inte heller gubben.
Dom enda som verkar ha gjort fel här är "barnen".

Jag inser att Ehrenberg begår mängder av fel när han låter barnen förbli arvslösa. Jag är mest frågande till varför du inte inser det? Men egentligen är jag inte så intresserad av att ställa den frågan till dig eftersom jag bara får undvikande svar från dig. På tal om undvikande svar så är psykopater, dvs. många ETC-medarbetare, expert på just det.

Något som undvikande svar inte biter på är en person som precis blivit bestulen på 4 miljoner som står med kniven i hand och väntar utanför dörren på den som har bestulit honom på 4 miljoner.
Senast redigerad av DagensETC 2023-06-11 kl. 01:32.
Citera
2023-06-11, 01:26
Medlem
DagensETCs avatar
Citat:
Då inser du även att "barnen" också har ansvar för sina handlingar?
Dom valde alltså att inte se till att papprena var i sin ordning vid moderns död och nu får dom då ta ansvar för detta.

Jag är medveten om att jag inte kan kräva av barnen att de ska döda Ehrenberg, som hämnd, men jag skulle inte döma dem för om de gjorde det. Jag skulle tycka att de gjorde rätt. Jag håller inte barnen ansvariga för om de vill hantera problempersonen Ehrenberg den juridiska vägen - trots kunskap om att det aldrig kommer leda till något annat än eviga juridiska processer - utan låter det vara upp till dem. Men om jag hade kunnat nå ut till barnen på något sätt så skulle min rådgivning vara att hämnas på sätt helt utanför juridik. Gärna många vapen inblandade, det är det enda som biter på psykopater.
Citera
2023-06-11, 01:34
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Det är du som kommer dragande med moraliskt fel och det är inte det "barnen" försöker påskina.
Moral är en åsiktsfråga, juridik är inte det.
Hoppas dom lärt sej av sitt misstag i alla fall.
Lärt sig till nästa gång menar du?
Citera
2023-06-11, 01:39
Medlem
Det är synd om husfamiljen. Först gav gubben bort fastigheten, och nu utnyttjas de hänsynslöst i pysslingens hatkampanj. Suck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in