• 1
  • 2
2023-06-10, 08:59
Medlem
Otaliga gånger har jag läst på Flashback hur det är helt normalt att alla män oavsett ålder män attraheras av unga (fertila), vackra (genetiskt sunda) kvinnor. Och visst är det så, det stärks av evolutionsbiologisk forskning.

Precis som evolutionsbiologisk forskning tydligt visar att kvinnor av samma anledning
i sin tur attraheras av välformade (genetiskt sunda) resursstarka män för att försäkra att avkomman överlever och växer upp till en välmående individ..

Intressant dock att man ofta hör här på forumet hur normalt det är att män dras till unga kvinnor.

Men när kvinnor av samma evolutionsbiologiska skäl väljer resursstarka män är de golddiggers, ytliga och knappt bättre än horor.

Varför är det så?
Citera
2023-06-10, 09:02
Medlem
De flesta ser väl inte bara ner på golddiggers utan även gubbsjuklingar?
Citera
2023-06-10, 09:04
Medlem
Läser du på familjeliv är det precis tvärtom.
Där hyllas dekadenta kvinnor medan män ska tryckas ner.
Citera
2023-06-10, 09:15
Medlem
Stenballes avatar
Kan ju ha att göra med att vissa grupper av människor är gravt överrepresenterade här.
Det finns ju ingen statistik kring det, men jag skulle tro att över 90% är män, och dessa män är inte precis representativa för män i Sverige...
Citera
2023-06-10, 09:33
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 40milesfromthesun
Otaliga gånger har jag läst på Flashback hur det är helt normalt att alla män oavsett ålder män attraheras av unga (fertila), vackra (genetiskt sunda) kvinnor. Och visst är det så, det stärks av evolutionsbiologisk forskning.

Precis som evolutionsbiologisk forskning tydligt visar att kvinnor av samma anledning
i sin tur attraheras av välformade (genetiskt sunda) resursstarka män för att försäkra att avkomman överlever och växer upp till en välmående individ..

Intressant dock att man ofta hör här på forumet hur normalt det är att män dras till unga kvinnor.

Men när kvinnor av samma evolutionsbiologiska skäl väljer resursstarka män är de golddiggers, ytliga och knappt bättre än horor.

Varför är det så?

Bara för att du läser att något är normalt på Flashback betyder det inte att det är normalt på riktigt. Flashback är inte ett forum där alla normala människor samlas och diskuterar normala saker.
Citera
2023-06-10, 09:37
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:

Varför är det så?

Så att kvinnor stjäl pengar från män, är inte värre än att män tittar på och ler åt unga vackra kvinnor?

Är du inte riktigt klok?

Horor är ju åtminstone tydliga med att de är ute efter pengar, det kan man respektera dom för.

Vanliga kvinnor däremot döljer och ljuger om att de är ute efter mäns pengar genom att låtsas"älska" honom, det är inte något man kan respektera såvida man inte är en kvinna som hatar män (vilket tyvärr så gott som alla kvinnor gör).
Senast redigerad av SexgalenZombie 2023-06-10 kl. 09:39.
Citera
2023-06-10, 09:39
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Märkliga resonemang. Golddiggande är naturligtvis en form av prostitution så vet inte vad man får ut av att förneka det. Sen kommer alltid män att tycka att unga kvinnor är snyggast och det är ju bara för att vi har ögon så det är inget val män har. Sen sådär generellt ser vi ner på båda saker, en 60 årig man som kommer dragandes med någon 19 årig bimbo tycker vi ju är tämligen cringe.
Citera
2023-06-10, 09:48
Medlem
halaltarzans avatar
Tror att det kan ligga en viss avundsjuka här faktiskt.

För vem skulle inte vilja vara en A-snubbe som har ett antal s.k. golddiggers att gå igenom för att se om det är någon som duger att gifta sig med. Golddiggers som i princip alltid är snygga, slanka och ställer upp på allt i bingen för att sälja in sig själva så att säga.
Citera
2023-06-10, 09:59
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Därför att gå efter någons resurser istället för utseende är ett mer horaktigt beteende. Sen är ju inte gubbsjuka normalt, det hånas ju också och knappast ett accepterat beteende.
Citera
2023-06-10, 10:01
Medlem
Geomeisters avatar
Håller med ENTRUMPENTRUMP.

Tror de flesta ser rätt skumt på 70-åriga gubbar som har ihop det med 19-åriga tjejer. Samtidigt som man kan undra vad en 19-årig tjej ser i 70-åriga gubbar.

Det handlar mycket om status, makt och pengar bakom allt. Tror extremt få 19-åringar finner vanliga 70-åriga attraktiva. Samtidigt tycker jag en 70-årig bör mognat på sig tillräckligt för att se utöver det fysiska. Vad har en 19-årig och 70-årig gemensamt?

Jag är själv medelålders Jag har knappt något gemensamt med en 19-årig idag. Kulturella saker som är helt självklara för mig kan vara frågetecken för de och tvärtom. Sannolikt är det mycket värre gällande en 70-årig och 19-åring.

Är du en äldre ensam man som inte haft relation på länge och helt plötsligt dyker en ung snygg tjej upp som är helt intresserad. Hur många säger nej?

Är du en yngre kvinna som får tillfälle att leva ett lyxigt liv baserat på vara en relation. Säger du nej?

Även om det finns mycket tveksamheter bakom beslut som tas så finns det självklara fördelar. En del av mig tycker det är märkligt, men jag förstår varför. Därför tycker jag inte det är någon större skillnad.
Citera
2023-06-10, 10:46
Medlem
Golddiggers utnyttjr ju bara andra till sin egen fördel.
Otroligt falska och manipulativa, helt enkelt dåliga människor.

Gubbsjuka är ju inget konstigt, dom är ju kåta som dom alltid varit innan dom blev gubbe.

Sexdriften hos en man försvinner oftast inte.
Även när jag är 70 kommer jag hällre vilja knulla en 18 åring än en fet, skrypplig kärring i min egen ålder.

Om män fick välja så skulle de allra flesta ha fri tillgång till sex med yngre kvinnor i 15-30 års åldern.
Ålderdom hos kvinnor signalerar att denne inte är fertil längre och blir då automatiskt inte lika attraktiv.
MEn en 60 årig gubbe kan fortfarande ha egenskaper som är attraktiva för yngre kvinnor och ha social status.
Vi snackar pengar, makt, och så.

Det finns oftast en naturlig förklaring till att människor är som dom är.
Citera
2023-06-10, 11:20
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Otaliga gånger har jag läst på Flashback hur det är helt normalt att alla män oavsett ålder män attraheras av unga (fertila), vackra (genetiskt sunda) kvinnor.

Om en man intresserar sig för yngre kvinnor där det givet åldersskillnaden finns en realistisk chans att få till en relation (t.ex. en 5-7 år yngre person) så betraktas ju detta som normalt, just eftersom normen i samhället är att mannen är några år äldre än sin partner.

Men om gubbar går runt och intresserar sig för ca 30 år yngre kvinnor så betraktas det som rätt sunkigt, jo. Även bland andra män.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in