• 1
  • 2
2006-07-27, 22:16
Medlem
riegerts avatar
Var i Sverige finns den bsta gulvaskningen. Jag menar allts med vaskpanna o.sv
Citera
2006-07-27, 22:25
Medlem
High Chaparral
Annars Legoland i Danmark har jag fr mig man kan gra det ocks.

Annars ingen aning
Citera
2006-08-08, 21:20
Medlem
Siktirs avatar
Teknikens hus i Lule
Citera
2006-08-08, 21:29
Medlem
Westridges avatar
Hos han den dr Guldstrm (han heter s) i Smland ngonstans. Dr finns det en camping vid bcken som man fr vaska i. Farsan och syrran har vari dr och plockat med sig ngra korn hem.

Annars fr du kpa dig geologiska kartor och leta efter stllen med svartsand. Det brukar vara den bsta frutsttningen fr att hitta guld.
Citera
2006-09-03, 22:35
Medlem
tepss avatar
I vissa delar av Emn.
Citera
2006-09-08, 12:04
Medlem
Testa i Bergslagen. Dr finns mycket mineral s ven guld borde det finnas en del av. Sedan nr du har hittat en bra bck s kan du skicka koordinaterna till mig...
Citera
2008-10-09, 05:17
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Nu nr man i princip utlyser en stor depression och guldpriset ganska snabbt klttrar uppt kan det vara vrt att ta sig en funderare om man skulle prva p guldvaskning som hobby. Ponera nu att man hittar en bck eller flodbdd med mycket svartsand samt dessutom har tillgng till vaskningsmaskin och utrustning fr att gra substrat, vad r d en realistisk mngd guld man kan dra ihop genomsnittligen per dag?
Citera
2008-10-10, 18:48
Medlem
Aluminiums avatar
Det hr kan ju vara coolt, Lr ju inte hitta ett dyft men trevligt nd, r som med fiske, Fr aldrig en fiskjvel men det r kul o komma ut, grilla och umgs. Vilken 08'a man r

Ska nog ta mig en runda i guldvasknings branschen!
Citera
2008-10-11, 11:13
Bannlyst
Man skyltar ju inte med vart det finns guld direkt hehe. Ut och leta istllet! En bra investering om man ska leta guld r silver spjutet (metalldetektorn) Vaska gr man oftast bara fr att kolla mineral innehllet i olika urberg. Guld finns verallt i Sverige det gller bara att hitta det vilket r enklare sagt n gjort

//Kristall
Citera
2008-10-11, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riegert
Var i Sverige finns den bsta gulvaskningen. Jag menar allts med vaskpanna o.sv

Problemet i sverige r att det mesta guld som finns hr r bundet i berggrunden, i finland ska det dremot finnas i det fria. Har ntt och gra med inlands isen,, s skulle jag ut och leta guld s skulle jag kolla vad som gller fr att vaska i norra finland! men visst kan du ha tur i sverige ocks men sanolikheten r mindre,,,,
Citera
2008-10-11, 14:33
Medlem
nazipoliss avatar
anvnd en vaskpanna http://www.guldstrom.se/photo/equip/liten_vaskpanna.jpg

nr man sedan har hittat ett stlle som har guld s skall man nog frska bygga upp en vaskstation...
Citera
2010-08-29, 10:58
Bannlyst
Gammal trd jag vet men borde allts vattnet rinna frn urberg direkt eller kan det va urberg under? Jag vet mnga tnkbara stllen o det r bergigt dr jag bor, med mnga ringbckar o sandig jord.
Detta skulle verkligen nn gra en faq om fr jag r riktigt sugen p att vaska innan lgjakten startar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in