2023-11-06, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Vem tror ni blir första av Sheffield, Burnley, Luton och Bournemouth som tar till panikåtgärden att sparka managern?

Luton känns minst troligt, med tanke på att jag tror att styrelsen där hade noll förväntningar på att det skulle bli annat än nedflyttningsstrid. Bournemouth borde också ha tålamod, med tanke på att man gjorde ett strategiskt beslut i våras att spaka O'Neill och ta in Iraola.

Med tanke på hur Burnley och Sheffield United strosade igenom CH förra säsongen tror jag att de hade högre förhoppningar. Särskilt Burnley tänker jag och undrar om Kompany ligger risigt till om det blir en (förväntad) förlust kommande omgång mot Arsenal.

Det är för stor skillnad i spelarmaterial mellan CH och PL, så troligast är väl att Bournemouth sparkar sin.
Citera
2023-11-06, 17:14
Medlem
jontepsgs avatar
Förlåt, men jag svårt att släppa lördagens mål.

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02fTKV4S5nbMSqFeiGzGByyj sHNAZKB18v7QnfqyLCRUzDd217hkYnkpiDqK6SsBE1l&id=100 063574753368&post_id=100063574753368_pfbid02fTKV4S 5nbMSqFeiGzGByyjsHNAZKB18v7QnfqyLCRUzDd217hkYnkpiD qK6SsBE1l

Hur kan någon se den där bilden och påstå att Joelintons armar inte förstör Gabriels chanser att nå bollen?

Nu LOVAR jag att inte skriva om det här mer.
Citera
2023-11-06, 17:43
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Förlåt, men jag svårt att släppa lördagens mål.

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02fTKV4S5nbMSqFeiGzGByyj sHNAZKB18v7QnfqyLCRUzDd217hkYnkpiDqK6SsBE1l&id=100 063574753368&post_id=100063574753368_pfbid02fTKV4S 5nbMSqFeiGzGByyjsHNAZKB18v7QnfqyLCRUzDd217hkYnkpiD qK6SsBE1l

Hur kan någon se den där bilden och påstå att Joelintons armar inte förstör Gabriels chanser att nå bollen?

Nu LOVAR jag att inte skriva om det här mer.

Solklart mål, nuff said!
Citera
2023-11-06, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Solklart mål, nuff said!
”Solklart” är kanske fel ord men det är inget tydligt regelbrott. Arsenalfansen (även fjanten Arteta) är mest besvikna för att de trodde det fanns tre olika grunder att underkänna målet på, men i efterhand har det visat sig att det bara finns en ytterst tveksam grund kvar och det är Joelintons händer i ryggen men det är en bedömningssak som domarna har att hantera flera gånger i varje ligaomgång utan att det blir en massa gnäll.

I det här fallet har man verkligen sett agnarna sållas från vetet bland arsenalfansen. Det har funnits de som inte ser det som en stor sak och så finns det andra som anser sig ha fått sitt liv förstört pga en närmast kosmisk orättvisa.
Citera
2023-11-06, 19:16
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
”Solklart” är kanske fel ord men det är inget tydligt regelbrott. Arsenalfansen (även fjanten Arteta) är mest besvikna för att de trodde det fanns tre olika grunder att underkänna målet på, men i efterhand har det visat sig att det bara finns en ytterst tveksam grund kvar och det är Joelintons händer i ryggen men det är en bedömningssak som domarna har att hantera flera gånger i varje ligaomgång utan att det blir en massa gnäll.

I det här fallet har man verkligen sett agnarna sållas från vetet bland arsenalfansen. Det har funnits de som inte ser det som en stor sak och så finns det andra som anser sig ha fått sitt liv förstört pga en närmast kosmisk orättvisa.

Inget regelbrott att hoppa in med raka armar i en försvararen rygg/nacke. Det var något nytt.
Citera
2023-11-06, 19:31
Medlem
srsbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult

Är väl det som är en del av problemet, det är olika bedömningar även under samma match. Två gånger efter målet fick Newcastles högerback frispark med sig för exakt samma situation när Martinelli är han i ryggen. Blåser man inte för ena gör det inte då för det andra. Då bedömer man ju att det inte är ett regelbrott.

Sen i det stora hela spelar det ingen roll egentligen, man har ju knappt ett skott på mål eller farlig målchans. Inget som säger att Newcastle inte hade satt dit en boll ändå. Bara släppa och gå vidare. Det är inte som Liverpools VAR-haveri mot Tottenham.
Citera
2023-11-06, 20:39
Medlem
Drickbacks avatar
Ingen avundsjuka på City’s kommande 4

Chelsea (B)
Liverpool (H)
Tottenham (H)
Aston Villa (B)
Citera
2023-11-06, 22:19
Medlem
Spelar ingen roll hur kvällens match slutar för nu kommer Tottenham börja rasa. Skada på Van de Ven och Romero avstängd tre matcher.

Det var kul så länge det varade för nu ska Dier lira mittback
Citera
2023-11-06, 22:23
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Spelar ingen roll hur kvällens match slutar för nu kommer Tottenham börja rasa. Skada på Van de Ven och Romero avstängd tre matcher.

Det var kul så länge det varade för nu ska Dier lira mittback
Lägg till Maddison

Edit: nu även av med Udogie i nästa match
Citera
2023-11-06, 23:08
Medlem
Beaver14s avatar
Tror aldrig jag sett en mer galen match än kvällens derby.

Men vet ni vad... Happy Invincible's day!
Citera
2023-11-06, 23:11
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuz
Ikväll tar vi tillbaks serieledningen från olje FC.

Hur gick det nu då mr. wu-military?
Citera
2023-11-06, 23:14
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tror aldrig jag sett en mer galen match än kvällens derby.

Men vet ni vad... Happy Invincible's day!

Folk på facebook, twitter, reddit och flashback försöker få det Invincibles gjorde som inget speciellt. Men som sir Alex säger "they went unbeaten, it's above anything I've ever done with man united".

Folk får håna hur mycket dom vill, dom kommer aldrig få en guldig liten extra fin trofe. 😍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in