2023-07-16, 00:58
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Fabinho skulle få 700 000 £ i veckan. Det blir ca. 480 miljoner kronor om året, för att sparke bôll.

Jag hade skrivit på illa kvickt.
Ska han verkligen få så mycket? 200 borde räcka för att locka över honom.
Citera
2023-07-16, 01:00
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartvittskane
du påstår det här (FB) Allt om engelsk fotboll 23/24
Det var väl ingen som påstod att just han hade sagt något heller? Märkligt beteende att ta åt sig om man inte känner sig träffad
Citera
2023-07-16, 01:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Ska han verkligen få så mycket? 200 borde räcka för att locka över honom.

Guardian skrev det. Själv vet jag inte.
Citera
2023-07-16, 01:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartvittskane
du påstår det här (FB) Allt om engelsk fotboll 23/24
Ja, jag skrev att jag tror vi kommer att ha det starkaste mittfältet i hela EPL kommande säsong, ngt som jag står för. Men var/när ska jag ha hävdat att vi kommer att få ”världens bästa mittfält”, eller att vi kommer ”leka hem PL nästa säsong”..? Det är bara rent BS.

Vårat nuvarande mittfält, inklusive Declan Rice, gjorde tillsammans 57 mål förra säsongen.. vilket mittfält till ett annat PL-lag kan ta och matcha den statistiken?
Citera
2023-07-16, 01:05
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Njaae, tror man kan ta ligatiteln även utan en renodlad DM. Det beror på hur man spelar och hur bra dom anfaller.. Ersättas behövs inte, men han kommer aldrig komma upp i samma nivå igen..

Visst är det så, men det är också massa orutinerade spelare som aldrig har vunnit eller visat att dom klarar av press. Dom skulle behöva värva typ Zlatan bara för att vara med i truppen och på träningar, så dom lär sig.. Möjligt att det kan gå utan någon större "ledare" som har erfarenhet men när hände det senast?

Just nu är det mycket som händer och City har knappt börjat värva så svårt att säga nu vilka som ser starkast ut.

Skönt att det går att slänga in lite pikar i inlägg till dig och att du ändå kan ha en normal diskussion! Ber om ursäkt om du får ta för många "smällar" på grund utav andra fan till Arsenal, men respekt till din kunskap!

Går gör det kanske, men jag tror inte det kommer hända utan minst en rejäl defensiv värvning. Kanske om dom värvar typ Gvardiol eller någon annan mittbacksjätte som kan ta lite av ansvaret från van Dijk?

Jadu, Leicester antar jag? Och dom hade ju inte en mittfältare som precis vunnit en europeisk titel t.ex. Sen har dom Jorginho som har vunnit allt man kan vinna, Jesus och Zinko är vana PL-mästare, Ø är ändå fostrad i Real Madrid. Samtidigt har dom flera unga spelare som visar stor mognad för sina åldrar, Saliba och Saka t.ex.

Nä city alltid favoriter, med eller utan Gvardiol. Skulle däremot både Walker och Bernardo försvinna, ja då skulle nog även city börja se lite mänskliga ut.

Haha tack så mycket. När jag började skriva här så förstod jag inte vad folk hade emot mig/Arsenal, men efter lite forskning förstår jag hatet - även om jag tycker ni ibland överdriver lite väl med er negativitet mot Arsenal. Du är en rolig prick!
Citera
2023-07-16, 01:09
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Precis, och det är just detta som jag har poängterat flera ggr härinne under de sista 2-3 åren. Liverpools ”ras” var helt väntat för alla neutrala med en viss fotbollskunskap, de har/hade ett åldrande gäng och de förnyade inte deras lag i den grad som de borde ha gjort. Dock så blev jag hånad av Liverpool-kåren när jag tog och poängterade detta, och fick förklarat för mig att covid-titeln var bara starten på en 10 årig lång period med Liverpool-dominans

I dag så är Liverpool förtiden, medans Arsenal är framtiden.
Jag poängterade flera gånger för dig att ni inte skulle vinna 22/23 du förstod inte det alla andra såg men till slut fick du se sanningen i vitögat. Mäktiga kunskaper du besitter….

Hmm 21/22 vann man 2 inhemska cuper, finalförlust i CL och 1 p efter City 93-92 p. Ja vilket ras det var den säsongen.
Varför ska man hylla ditt Arsenal när du ”spottar” på andra? Ja förutom när de går till er för då helt plötsligt är det värda sin vikt i guld.

Vilken placering har nu Rice? 13,10,16,6,7,14.
Men beröm ska han ha för att han vunnit mer i ett mediokert lag än vad Arsenal har gjort under sista 3 åren.

Citat av Rice ”Last season was an outstanding season, blowing pretty much every team out of the water with the exception of Manchester City."
Han glömde visst bort andra halvlek borta mot Liverpool. Just den matchen Arteta säger att den påverkade dom resten av säsongen, oj vilket ängagäng som har Anfield som hemmaplan..

Nog dags att sjösätta lobbyn, behöver lugn och ro
Senast redigerad av Drickback 2023-07-16 kl. 01:13.
Citera
2023-07-16, 01:10
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Fabinho skulle få 700 000 £ i veckan. Det blir ca. 480 miljoner kronor om året, för att sparke bôll.

Jag hade skrivit på illa kvickt.

Samma som Henderson alltså. Jag förstår verkligen att dom går dit, det är sinnessjuka pengar för 2-3 år av sina liv. Men Henderson som jobbat väldigt mycket för homosexuella vid sidan av sin karriär förstör ju helt och hållet allt det jobbet för pengarnas skull. Undrar om vi får se några fler politiska uttalanden från honom i framtiden. 😁
Citera
2023-07-16, 01:26
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Går gör det kanske, men jag tror inte det kommer hända utan minst en rejäl defensiv värvning. Kanske om dom värvar typ Gvardiol eller någon annan mittbacksjätte som kan ta lite av ansvaret från van Dijk?

Jadu, Leicester antar jag? Och dom hade ju inte en mittfältare som precis vunnit en europeisk titel t.ex. Sen har dom Jorginho som har vunnit allt man kan vinna, Jesus och Zinko är vana PL-mästare, Ø är ändå fostrad i Real Madrid. Samtidigt har dom flera unga spelare som visar stor mognad för sina åldrar, Saliba och Saka t.ex.

Nä city alltid favoriter, med eller utan Gvardiol. Skulle däremot både Walker och Bernardo försvinna, ja då skulle nog även city börja se lite mänskliga ut.

Haha tack så mycket. När jag började skriva här så förstod jag inte vad folk hade emot mig/Arsenal, men efter lite forskning förstår jag hatet - även om jag tycker ni ibland överdriver lite väl med er negativitet mot Arsenal. Du är en rolig prick!
Det beror ju helt på hur dom vill spela nästa säsong, jag vill tro att offensiv fotboll fortfarande kan vinna Hade ju varit nästan lika sjukt som att City värvar honom!

Ja, alltså Arsenal kan lätt göra en Leicester var 80:e år eller något Nog för att West Ham är bäst i Europa men Rice bidrog knappt till titeln Jorg glömde jag helt bort, Jesus och Zink känns inte riktigt som ledare utan följare. Visst dom har erfarenhet, men alla som har spelat i City har det isåfall. Ödegaard tränade ju enbart med Real och visst kan han ha snappat upp lite men ser inte honom som en kapten alls.. Jag kanske missbedömer honom, men känslan är att han fick bindeln för att han var lagets stjärna typ. Säger inte att det är omöjligt att Arsenal får ihop det, tycker bara att det saknas något.

"Alltid" Senaste fem åren typ Det läskiga är ju att Pep är lite som Sir Alex och kan få alla att se ut som världsstjärnor när dom inte är det, lämnar Walker och Bernardo så kommer bara två andra ta deras plats eller så har han hittat på ett system där man inte behöver den typen av spelare.. Efter tre raka och trippeln, så kan jag inte ha dom som ensam favorit, mycket talar emot ytterligare en.

Det är ju inte enbart riktat emot Arsenal, stämningen ändras lite när en viss användare kommer in och drygar Diskuterar gärna fotboll och jag kan ändra uppfattning om jag inser att jag har fel, men jag kan inte klara av någon som går in med att solen är blå och vägrar ändra sig..
Senast redigerad av Free12 2023-07-16 kl. 01:30.
Citera
2023-07-16, 01:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Jag poängterade flera gånger för dig att ni inte skulle vinna 22/23 du förstod inte det alla andra såg men till slut fick du se sanningen i vitögat. Mäktiga kunskaper du besitter….

Hmm 21/22 vann man 2 inhemska cuper, finalförlust i CL och 1 p efter City 93-92 p. Ja vilket ras det var den säsongen.
Varför ska man hylla ditt Arsenal när du ”spottar” på andra? Ja förutom när de går till er för då helt plötsligt är det värda sin vikt i guld.

Vilken placering har nu Rice? 13,10,16,6,7,14.
Men beröm ska han ha för att han vunnit mer i ett mediokert lag än vad Arsenal har gjort under sista 3 åren.

Citat av Rice ”Last season was an outstanding season, blowing pretty much every team out of the water with the exception of Manchester City."
Han glömde visst bort andra halvlek borta mot Liverpool. Just den matchen Arteta säger att den påverkade dom resten av säsongen, oj vilket ängagäng som har Anfield som hemmaplan..

Nog dags att sjösätta lobbyn, behöver lugn och ro
Enligt dig, så ledde vi ligan i oktober enbart p g a att vi ”hade inte stött på starkt motstånd än”.. så jag hade allt varit väldigt försiktig med att snacka ner andras fotbollskunskaper om jag var i din sko.

OK. Men enligt klanen så skulle Liverpool skapa historia vid att vinna ”The Quadruple”, hur gick det igen? Och jag är inget annat än bara rak o ärlig, att du är lättkränkt och anser att jag ”spottar” på andra lag osv när jag förklarar sanningen är ej mitt bekymmer.

Så så, resten av tjatet får vi ta en annan gång. Nu är det natten
Citera
2023-07-16, 01:44
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Det beror ju helt på hur dom vill spela nästa säsong, jag vill tro att offensiv fotboll fortfarande kan vinna Hade ju varit nästan lika sjukt som att City värvar honom!

Ja, alltså Arsenal kan lätt göra en Leicester var 80:e år eller något Nog för att West Ham är bäst i Europa men Rice bidrog knappt till titeln Jorg glömde jag helt bort, Jesus och Zink känns inte riktigt som ledare utan följare. Visst dom har erfarenhet, men alla som har spelat i City har det isåfall. Ödegaard tränade ju enbart med Real och visst kan han ha snappat upp lite men ser inte honom som en kapten alls.. Jag kanske missbedömer honom, men känslan är att han fick bindeln för att han var lagets stjärna typ. Säger inte att det är omöjligt att Arsenal får ihop det, tycker bara att det saknas något.

"Alltid" Senaste fem åren typ Det läskiga är ju att Pep är lite som Sir Alex och kan få alla att se ut som världsstjärnor när dom inte är det, lämnar Walker och Bernardo så kommer bara två andra ta deras plats eller så har han hittat på ett system där man inte behöver den typen av spelare.. Efter tre raka och trippeln, så kan jag inte ha dom som ensam favorit, mycket talar emot ytterligare en.

Det är ju inte enbart riktat emot Arsenal, stämningen ändras lite när en viss användare kommer in och drygar

Jo man vill ju gärna tro det. Men med tanke på alla pengar som finns i PL idag så har nästan alla lag kvalitetsspelare, då behöver topplagen vara perfekta även defensivt. Men det vore dock jävligt häftigt om dom vann ligan med rekordmånga mål både framåt och bakåt 😁

Tycker Jesus och Zinko visade direkt förra säsongen att dom är ledare, både på och utanför planen. Arteta nämnde ju att Ødegaard är en tyst kapten som istället för att skrika på medspelarna så leder han dom genom sin egna insats på planen. Många som jobbat med Ø pratar om hans proffesionella inställning, tror det var den som gav honom bindeln. Flera spelare som anlänt till Arsenal senaste säsongerna påstår att gemenskapen är unik, kanske kan det kollektiva vara tillräckligt för att inte behöva ha en Zlatan eller Ronaldo som leder laget? Sen så vet vi ju hur mycket Arteta kan höras från sidlinjen, så en "roy keane-kapten" hörs ändå inte när Arteta är på skrikhumör 😉😁

Haha ja, alltid står för senaste åren såklart. Walker går nog att ersätta utan problem men Bernardo är en väldigt speciell spelare, jag skulle säga att han är nästan omöjlig att ersätta för City. En sån dold pusselbit som tillsammans med Gundogan har varit otroligt viktiga för senaste årens titlar.

Jo visst är det så, det gör tyvärr att man inte alltid orkar svara eller skriva i tråden då diskussioner ofta förstörs av att folk är irriterade.
Citera
2023-07-16, 02:00
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Enligt dig, så ledde vi ligan i oktober enbart p g a att vi ”hade inte stött på starkt motstånd än”.. så jag hade allt varit väldigt försiktig med att snacka ner andras fotbollskunskaper om jag var i din sko.

OK. Men enligt klanen så skulle Liverpool skapa historia vid att vinna ”The Quadruple”, hur gick det igen? Och jag är inget annat än bara rak o ärlig, att du är lättkränkt och anser att jag ”spottar” på andra lag osv när jag förklarar sanningen är ej mitt bekymmer.

Så så, resten av tjatet får vi ta en annan gång. Nu är det natten
Sant ju lika sant att City hackade rejält och ni skulle inte palla trycket var lika sant.

Vilket lag har varit närmre en 4:a

Sanning är att ni bara blev 2:a trots du skrev ni skulle vinna. Hur går den ekvationen ihop? Jo du hade grovt fel och vi andra rätt.. ja du har erkänt ditt fel men gör det varje gång gör dina citat försvinner liksom inte.

Precis som vanligt utelämnar du svar, skarvar så det passar dig. Fortsätt så så ska jag lobba för 6 mån…

Hade du förstått hur du skriver hade du ändrat dina bokstäver och skrivsätt. T.o.m när fakta finns på bordet förnekar du dina skrifter.

Ta nu till dig av det dina lagfans skriver till dig, de vill inte drabbas av din hybris. Vi gör vad vi kan för att hålla de utanför diskussionen men lätt är det inte.
Citera
2023-07-16, 02:04
Medlem
Drickbacks avatar
Äntligen lite fotboll igen.

Mike Dean har slutat helt med engelsk fotboll efter ha lämnat VAR.

https://www.sportbible.com/football/football-news/mike-dean-quits-referee-var-video-assistant-referee-672822-20230715
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in