2024-04-07, 14:07
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Fan vilket kap Mac har varit för Liverpool asså. Jag blev direkt avundsjuk på er när jag såg vilken summa ni lyckades köpa honom för. Han har imponerat både i landslag och klubblag, måste ju vara en av de bästa värvningarna denna säsongen i relation till priset.

Lite komiskt hur han spelat bättre än både Enzo och Caicedo även fast de gick för cirka 100 miljoner pund var och Mac endast 35. Liverpool är bra på business…
Kul du gillar köpet även det är till annan klubb, ni har lyckats lika bra med Rice som hand i handske likt när Diaz kom.
Enligt Transfermarkt kostade Mac €42m och Klopp är mer än glad han slapp Caicedo & Lavia.

En värvning jag håller lite högre sett till pris och prestation även om det tog tid för konditionen att komma ikapp är Endo. En sommarträning på honom och han är redo i höst.
Både Endo& Szobo kostade lite extra fast det gör det för alla storklubbar dessvärre.
Citera
2024-04-07, 14:12
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Det där är tyvärr en trådsanning, Mac kommer kosta mellan £50 – 60 miljoner.

Även om Mac hade kostat lika mycket som Mount är det ju ändå dag o natt på värvningarna. När var senast Man Utd gjorde en värvning där folk i efterhand satt o sa "där gjorde de ett fynd, snacka om att pricka rätt!"? Under Ferguson typ?
Citera
2024-04-07, 14:43
Medlem
Generalanderssons avatar
The Gunners visade var skåpet skulle stå mot Brighton. Nu får man bara satsa en slant eller två på att Man United gör jobbet mot Liverpool
Citera
2024-04-07, 14:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Om United förlorar idag vet vi hur det kommer låta: "är Man United den största bluffen i fotbollsvärlden? Några titlar för tusen år sen, Erik the Egghead som inte kan nånting och Antony den sämsta transfern i världshistorien lol. Och förresten Liverpool hade bara tur, men helt säker på att Arsenal vinner titeln ändå COYG"
Citera
2024-04-07, 14:56
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Även om Mac hade kostat lika mycket som Mount är det ju ändå dag o natt på värvningarna. När var senast Man Utd gjorde en värvning där folk i efterhand satt o sa "där gjorde de ett fynd, snacka om att pricka rätt!"? Under Ferguson typ?

Vi får se. Om Liverpool gör som brukligt nu för tiden att halka efter varannan säsong och sedan vara hyfsat med igen om två år så kanske värvningen av Mac ses i ett annat ljus redan nästa säsong.

Angående Mount så är £10 - 15 miljoner extra som engelsman rätt så normalt ändå.

Fördelen är ju att Man Utd har så fina intäkter att det nästan blir en nackdel av det hela. Det blir svårt att värva smart när hela världen vet hur mycket pengar klubben omsätter.

Sen kan en dyr värvning vara smart också, om det levereras vill säga. Det tycks vara svårt för man Utd att pricka rätt och vi får väl se om Ineos, Jim Ratcliffe i spetsen kan få in lite sunt förnuft i det hela och hitta rätt tränare och spelare.
Citera
2024-04-07, 14:59
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Om United förlorar idag vet vi hur det kommer låta: "är Man United den största bluffen i fotbollsvärlden? Några titlar för tusen år sen, Erik the Egghead som inte kan nånting och Antony den sämsta transfern i världshistorien lol. Och förresten Liverpool hade bara tur, men helt säker på att Arsenal vinner titeln ändå COYG"
Glöm inte " helt ärligt så imponerade inte Liverpool på mig" även om det blir 52-0..

Ska bli intressant att se hur United väljer att ta sig an matchen. Ska man bara försvara för att försöka förstöra för Liverpool eller skiter man i allt och kör offensivt för man inte har något att förlora?
Senast redigerad av Free12 2024-04-07 kl. 15:01.
Citera
2024-04-07, 15:00
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Man måste ändå uppskatta det ironiska när 33% av inläggen handlar om hur usla Man Utd är, hur dålig Egghead är, klubben har egentligen aldrig varit mycket bättre än Swindon utan lever på en hyfsad period under whiskeynäsan (som också var överskattad) och att laget har en mörk framtid med Championship framför sig. Trots allt det så vill man ändå lägga en slant på att laget ska ta poäng mot Liverpool som inför omgången toppade ligan.
Citera
2024-04-07, 15:01
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Glöm inte " helt ärligt så imponerade inte Liverpool på mig" även om det blir 52-0..

Ska bli intressant att se hur United väljer att ta sig an matchen, ska man bara försvara för att försöka förstöra för Liverpool eller skiter man i allt och kör offensivt för man inte har något att förlora?

Ja, den du nämner kommer garanterat.

Jag fruktar parkerad buss och ligga på rulle, 0-0 är taget för United för det sabbar för LFC och innebär att man slipper skämmas. Men visst hoppas jag de vill spela boll idag.
Citera
2024-04-07, 15:05
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Man måste ändå uppskatta det ironiska när 33% av inläggen handlar om hur usla Man Utd är, hur dålig Egghead är, klubben har egentligen aldrig varit mycket bättre än Swindon utan lever på en hyfsad period under whiskeynäsan (som också var överskattad) och att laget har en mörk framtid med Championship framför sig. Trots allt det så vill man ändå lägga en slant på att laget ska ta poäng mot Liverpool som inför omgången toppade ligan.

Äh nu ska vi inte vara såna mot den gode generalen han är trots allt den mest rakryggade användaren härinne som äger alla oss andra i alla diskussioner.

Viktigt för Tottenham att vinna idag mot Nottingham torskar vi känns det näst intill kört med CL.
Citera
2024-04-07, 15:06
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
The Gunners visade var skåpet skulle stå mot Brighton. Nu får man bara satsa en slant eller två på att Man United gör jobbet mot Liverpool

Med tanke på att du inte öht anser United vara en toppklubb så kan du väl inte räkna med att det räcker att de "gör jobbet" för att skaka tabellettan? Vi är ju tom sämre än Totts.
Citera
2024-04-07, 15:07
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Tacksamt det där, att oavsett hur det går för egna laget kan man välja en strykpåse bland Liverpool, United, Spurs eller Chelsea att pissa på. Eftersom alla dem inte kan utmana om titeln varje år, finns det ju alltid någon av dem som inte riktigt möter förväntningarna, och då är det bara välja dem och ignorera de andra. Alltid retar det någon när man har "objektiv, nyktra och nyanserade åsikter" om haveriet som pågår i <insert konkurrerande klubb>. Just nu är det United, skulle de börja vinna blir det Spurs, osv. Och det fina är att även om det egna laget ligger på nedflyttningsplats, kan man ändå håna ett annat lag för att de inte vann senast eller toppar tabellen. Helgarderat och klart, win everytime.

För övrigt imponerade inte United på mig alls sist och hela laget är ett luftslott och vi kommer vinna enkelt, sanna mina ord, YNWA
Citera
2024-04-07, 15:13
Moderator
zanteras avatar
Citat:
För övrigt imponerade inte United på mig alls sist och hela laget är ett luftslott och vi kommer vinna enkelt, sanna mina ord, YNWA

På gott o ont har det blivit ett uttryck jag har börjat använda mer och mer i olika sammanhang. Folk runtom mig har såklart ingen aning om vart jag fått det ifrån så de höjer på ögonbrynen ibland. Det blir roligare och roligare beroende på sammanhanget.

Märklig dag för övrigt idag utan någon tidig match och 2 sena kvällsmatcher efter 'stormatchen'. Ändå skönt att det börjar 16:30 och inte 17:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in