Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Jag avundas inte er Liverpool-fans imorgon. Från vårt perspektiv är säsongen körd, enda vi har att leva för är en potentiell FA-Cup (lär inte hända om vi får City i finalen t.ex.) CL anser jag kört, spelar ingen roll om vi tar 3p mot Liverpool för vi kastar bort poäng mot skitklubbar (i sammanhanget) som Fulham och Brentford t.ex. Så i princip inget för oss att spela för mer än hedern / samt ETH för sitt jobb, att stoppa rivalen Liverpool från att vinna PL är väl det enda. Liverpool däremot måste ta 3p även om det är bortaplan.
Känns för övrigt som Liverpool varit storfavoriter i denna matchen senaste 2-3 åren men det har ju ändå inte gått enligt planerna så ofta. 4-3 i cupen nyligen, men blev ju 0-0 i december på Anfield. Liverpool storfavoriter imorgon men känns som den typen av match där Liverpool antingen får det väldigt svårt och eventuellt poängtapp, eller så går allt Liverpools väg (då menar jag inte domarna utan att de får rätt flyt in i matchen med tidigt mål osv) och det kan rinna iväg...
Några saker du nämner är det jag inte gillar. Liverpool är piskat att vinna, är favoriter, och United har rätt stort frikort att spela det spel Liverpool gillar sämst - lågt försvar och kontringsbollar på snabba anfallare. United har dessutom betydligt mer kvalitet att gå på kontring än många sämre lag, i det att era mittfältare och forwards är bättre än sämre lags.
Jag hoppas Liverpool kommer taggade till max och att United försöker spela boll, så det blir en rolig match. Lycka till men inte för mycket!