2024-04-06, 23:57
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
4-3 till United igen alltså.. Inte mig emot!
Nu tar du lite väl mycket ton
Vars ett tecken låter rättvist och X 1 är redan taget..
Citera
2024-04-07, 07:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag avundas inte er Liverpool-fans imorgon. Från vårt perspektiv är säsongen körd, enda vi har att leva för är en potentiell FA-Cup (lär inte hända om vi får City i finalen t.ex.) CL anser jag kört, spelar ingen roll om vi tar 3p mot Liverpool för vi kastar bort poäng mot skitklubbar (i sammanhanget) som Fulham och Brentford t.ex. Så i princip inget för oss att spela för mer än hedern / samt ETH för sitt jobb, att stoppa rivalen Liverpool från att vinna PL är väl det enda. Liverpool däremot måste ta 3p även om det är bortaplan.

Känns för övrigt som Liverpool varit storfavoriter i denna matchen senaste 2-3 åren men det har ju ändå inte gått enligt planerna så ofta. 4-3 i cupen nyligen, men blev ju 0-0 i december på Anfield. Liverpool storfavoriter imorgon men känns som den typen av match där Liverpool antingen får det väldigt svårt och eventuellt poängtapp, eller så går allt Liverpools väg (då menar jag inte domarna utan att de får rätt flyt in i matchen med tidigt mål osv) och det kan rinna iväg...

Några saker du nämner är det jag inte gillar. Liverpool är piskat att vinna, är favoriter, och United har rätt stort frikort att spela det spel Liverpool gillar sämst - lågt försvar och kontringsbollar på snabba anfallare. United har dessutom betydligt mer kvalitet att gå på kontring än många sämre lag, i det att era mittfältare och forwards är bättre än sämre lags.

Jag hoppas Liverpool kommer taggade till max och att United försöker spela boll, så det blir en rolig match. Lycka till men inte för mycket!
Citera
2024-04-07, 09:14
Medlem
BarnsligaBengts avatar
Nya siffror visar att Man United haft överlägset störst net spend i hela världen de senaste 10 åren. Vi snackar cirka 50% mer än Manchester City och Paris Saint-Germain. Mer än dubbelt så mycket som Barcelona med Bartomeu i spetsen.

De har det största löpande ekonomiska underskottet i hela Premier League.

De ligger på delad förstaplats över största skulderna.

https://www.bbc.com/sport/football/68713522.amp
Senast redigerad av BarnsligaBengt 2024-04-07 kl. 09:24.
Citera
2024-04-07, 09:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarnsligaBengt
Nya siffror visar att Man United haft överlägset störst net spend i hela världen de senaste 10 åren. Vi snackar cirka 50% mer än Manchester City och Paris Saint-Germain. Mer än dubbelt så mycket som Barcelona med Bartomeu i spetsen.

Förvånar inte. Strategin har varit post SAF att köpa sig tillbaka till toppen, betala överpris för spelare både i transfer, signon och lön till spelare som sällan presterat i United sen. Bara kolla lönerna de gav till Alexis, Ronaldo, Varane, Casemiro, Sancho, de Gea, och vad de fick ut av dessa spelare.
Citera
2024-04-07, 10:50
Medlem
BarnsligaBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Förvånar inte. Strategin har varit post SAF att köpa sig tillbaka till toppen, betala överpris för spelare både i transfer, signon och lön till spelare som sällan presterat i United sen. Bara kolla lönerna de gav till Alexis, Ronaldo, Varane, Casemiro, Sancho, de Gea, och vad de fick ut av dessa spelare.

Ja, det är intressant hur oerhört få spelare man sålt för bra pengar sedan SAF. De verkar alltid fastna med svartepetter eller köra sina spelare i botten innan de tvingas skänka bort dem i princip. Det verkar aldrig finnas på kartan att stärka sin ekonomiska situation med smarta försäljningar.

Nu är de flesta på RedCafe till exempel överens om att Casemiro är slut. Ändå sitter han på fett kontrakt till 2026 och han kostade typ 60 miljoner pund. Värdet lärt vara obefintligt om han säljs vidare efter det. Var det värt det för 1 hyfsad säsong i fjol?
Senast redigerad av BarnsligaBengt 2024-04-07 kl. 10:57.
Citera
2024-04-07, 12:06
Medlem
Drickbacks avatar
😱 Derby av det viktigare slaget är ett par timmar bort!
En bortavinst är perfekt men en förlust och man är ändå med trots det ligger det stor press på vinst inte minst på prestationen. Har man skärskådat gånga säsongen och satt matchplanen och är man på tå direkt? Saknaden av Jota i såna här matcher är stor. Salah har revansch att kräva av sig själv!!
De flesta vet hur det borde sluta på pappret men nu är det verklighet som gäller.. Liverpool har allt att förlora.

Finns mycket ta hänsyn till men urval orkar vi med.

* första passningar från varje spelare måste vara rätt
* vakenhet, högt tempo från början, boll på snöre
* sätta chanserna när dom uppstår
* inga knasiga byten förrän matchen ev är klar

Klarar Konate match idag och på torsdag? Lite hugget som stucket vem som startar idag och mot Atalanta. Gomez har tappat sin magiska form. Om Endo är ”skadad” ska Klopp sätta Quansah/Jones/Graven på den platsen och låta Mac ta sin offensiva roll annars pajar man 2 roller.

Laget som borde få förtroende och mest lämpad för uppgiften.

Diaz Nunez Salah
Mac Endo Szobo
Robertson VvD Konate Bradley
Kelleher

Dagens mest förvånade är om Anthony Taylor är felfri med pipan.
Citera
2024-04-07, 12:15
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Några saker du nämner är det jag inte gillar. Liverpool är piskat att vinna, är favoriter, och United har rätt stort frikort att spela det spel Liverpool gillar sämst - lågt försvar och kontringsbollar på snabba anfallare. United har dessutom betydligt mer kvalitet att gå på kontring än många sämre lag, i det att era mittfältare och forwards är bättre än sämre lags.

Jag hoppas Liverpool kommer taggade till max och att United försöker spela boll, så det blir en rolig match. Lycka till men inte för mycket!

Tror United som i så många andra matcher mot bra lag kommer försvara med 8 man och försöka få till omställningar genom Bruno/Garnacho/Rashford/Hojlund (förutsatt att de alla spelar) och Liverpool kommer nog ha mer bollinnehav och chanser. Hade varit mycket mer taggad på denna matchen om CL-platsen levde men Man Utd är för ojämna för att utmana om den. Även om det görs en felfri match idag och vi slår Liverpool med 4-0 (överdrivet men bara ett exempel) så har man ändå magkänslan av att vi förlorar borta mot Bournemouth nästa helg, så varje match känns meningslös när man inte kan förbättra spelet och plocka några i rad.

Oavgjort vore såklart sämst för alla. Har 2 Liverpoolare på min avdelning på jobbet och jag vill verkligen inte gå imorgon om det blir en tråkig 0-0 och man får höra allt från "ni parkerade bussen" till "domaren gav oss inte straff" eller vad det nu är. Förstår såklart frustrationen från er sida när ni möter United på dekis med en titelstrid i luften, om det blir en grisig 0-0 match. Personligen hoppas jag på ett tidigt mål åt något av lagen så det iaf blir en öppen och svängig match. Blir det 4-3 till något av lagen är det ju iaf mer underhållande än 0-0 och Mourinho-buss.
Citera
2024-04-07, 12:24
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarnsligaBengt

Det mest intressanta är ändå hur lite Man City får in från sin publik under en matchdag. Man förstår snabbt varför klubben måste fuska och mygla med ”sponsorer”.

Efter det så kan vi svart på vitt se vilja sjuka löner Liverpool betalar ut. 63% av kostnaderna står löner för. Det är inte hälsosamt i längden. Arsenal och Man Utd ligger på 50–51%.

Högst löner har Man City följt av Liverpool. Man Utd har fjärde högsta löner och Arsenal är efter sp*rs på en sjätteplats.
Senast redigerad av Schmoove 2024-04-07 kl. 12:52. Anledning: Stavfel
Citera
2024-04-07, 12:51
Medlem
HycklarSveriges avatar
Fan vilket kap Mac har varit för Liverpool asså. Jag blev direkt avundsjuk på er när jag såg vilken summa ni lyckades köpa honom för. Han har imponerat både i landslag och klubblag, måste ju vara en av de bästa värvningarna denna säsongen i relation till priset.

Lite komiskt hur han spelat bättre än både Enzo och Caicedo även fast de gick för cirka 100 miljoner pund var och Mac endast 35. Liverpool är bra på business…
Citera
2024-04-07, 13:03
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Lite komiskt hur han spelat bättre än både Enzo och Caicedo även fast de gick för cirka 100 miljoner pund var och Mac endast 35. Liverpool är bra på business…
Edwards, som nu kommer tillbaka, är den som är mest känd för att göra bra affärer för Liverpool. Bra köp, visst, men ännu bättre på försäljningar. I fallet med Mac fanns det dock en klausul. Underlättar en del. 😉
Citera
2024-04-07, 13:12
Moderator
zanteras avatar
Nu kändes det ju som Mac var "Liverpool-bound" sedan ryktena började i våras, dock kan jag känna som Man Utd supporter att skillnaden mellan klubbarna kan summeras i att Liverpool plockar in Mac för 35m medans vi plockar in Mount för 70m. Bara en sån sak visar hur stor skillnad det är på scouting/rekrytering/osv osv.
Citera
2024-04-07, 13:29
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Nu kändes det ju som Mac var "Liverpool-bound" sedan ryktena började i våras, dock kan jag känna som Man Utd supporter att skillnaden mellan klubbarna kan summeras i att Liverpool plockar in Mac för 35m medans vi plockar in Mount för 70m. Bara en sån sak visar hur stor skillnad det är på scouting/rekrytering/osv osv.
Det där är tyvärr en trådsanning, Mac kommer kosta mellan £50 – 60 miljoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in