2006-07-27, 22:11
Medlem
Tja

Jag skte 4 utbildningar, och kom in p 4:e valet. Jag vill vara reserv p 2st olika samt anta den jag kom in p.

P antagningssidan str det shr:
"Av de utbildningar som du tackar ja till fr hgst 40 pong vara VHS-alternativ.

Nr du tackar ja till det hgst prioriterade alternativet p ett lroste/VHS kan du ven tacka ja till dess reservalternativ utan att dessa pong rknas in i den maximala ponggrnsen."
(mina alternativ rknas som 20pong styck).

Jag skte via VHS, s alla r VHS alternativ antar jag. Vid en frsta anblick kan man ju anta att jag bara kan stlla mig i reserv p ett alternativ (+ anta den jag kom in p).
Men i andra delen av citatet lter det ju som att jag ven kan vara reserv p fler alternativ lgre prioriterade utan att det "kostar" extra? Nr jag skickar ivg det str det att jag fyllt i fr mnga pong.

Om jag chansar och ser vad som hnder om jag bara fyller i ett reservalternativ, kan jag sedan ndra det, eller r det krt nr det vl r sparat?

Tack!
Citera
2006-07-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruxor
Tja

Jag skte 4 utbildningar, och kom in p 4:e valet. Jag vill vara reserv p 2st olika samt anta den jag kom in p.

P antagningssidan str det shr:
"Av de utbildningar som du tackar ja till fr hgst 40 pong vara VHS-alternativ.

Nr du tackar ja till det hgst prioriterade alternativet p ett lroste/VHS kan du ven tacka ja till dess reservalternativ utan att dessa pong rknas in i den maximala ponggrnsen."
(mina alternativ rknas som 20pong styck).

Jag skte via VHS, s alla r VHS alternativ antar jag. Vid en frsta anblick kan man ju anta att jag bara kan stlla mig i reserv p ett alternativ (+ anta den jag kom in p).
Men i andra delen av citatet lter det ju som att jag ven kan vara reserv p fler alternativ lgre prioriterade utan att det "kostar" extra? Nr jag skickar ivg det str det att jag fyllt i fr mnga pong.

Om jag chansar och ser vad som hnder om jag bara fyller i ett reservalternativ, kan jag sedan ndra det, eller r det krt nr det vl r sparat?

Tack!

Det bsta vore ju att ringa VHSs kundservice, men det gr ju inte s hr dags frmodligen och ens beslut ska vara inskickat senast fredagen den 28 juli.

Men jag kan iaf svara p din sista frga. Det gr att ndra sitt alternativ nr man anvnder sig av internet. Det r bara att g in igen och spara ett nytt alternativ.

Men om jag skulle vara du skulle jag fylla i internet anmlan ikvll och sedan skulle jag ringa VHS tidigt imorgon bitte fr att se hur det ligger till. Du kanske kan ndra dit alternativ imorgon ocks men fr att vara sker skulle jag fylla i anmlan ikvll och sedan ringa dem imorgon.
Citera
2006-07-27, 22:41
Medlem
P antagningsbeskedet man fick p posten str det:

"Om du svarar JA till en reservplacering kan du ven svara JA till lgre prioriterade alternativ, utan att dessa pong rknas in i de maximala 80 pongen. Detta gller inte de program du har skt genom VHS"

Hller dock med om att det r lite flummig info p sina stllen, och jag vet inte heller vad de kan syfta p fr program som man inte sker via VHS.

EDIT: och ja, du kan ndra ven efter du sparat. Fram till midnatt imorrn antar jag.
Citera
2006-07-27, 22:54
Medlem
Happ, antar att jag bara kan skriva upp mig p ett reservalternativ d, synd.
Tack fr hjlpen.
Citera
2006-07-27, 22:58
Medlem
agitators avatar
men, kom ihg att det alternativet du inte vljer, men nd vill st kvar p, ska bearbetas.

Ring dit och sg att du r utomlands och inte vet om du kommit in, be dem sen skriva upp dig p den lokala reservlistan. D kan du ju ven komma in dr om frsta-alternativet skiter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in