Citat:
Ursprungligen postat av fruxor
Tja
Jag skte 4 utbildningar, och kom in p 4:e valet. Jag vill vara reserv p 2st olika samt anta den jag kom in p.
P antagningssidan str det shr:
"Av de utbildningar som du tackar ja till fr hgst 40 pong vara VHS-alternativ.
Nr du tackar ja till det hgst prioriterade alternativet p ett lroste/VHS kan du ven tacka ja till dess reservalternativ utan att dessa pong rknas in i den maximala ponggrnsen."
(mina alternativ rknas som 20pong styck).
Jag skte via VHS, s alla r VHS alternativ antar jag. Vid en frsta anblick kan man ju anta att jag bara kan stlla mig i reserv p ett alternativ (+ anta den jag kom in p).
Men i andra delen av citatet lter det ju som att jag ven kan vara reserv p fler alternativ lgre prioriterade utan att det "kostar" extra? Nr jag skickar ivg det str det att jag fyllt i fr mnga pong.
Om jag chansar och ser vad som hnder om jag bara fyller i ett reservalternativ, kan jag sedan ndra det, eller r det krt nr det vl r sparat?
Tack!
Det bsta vore ju att ringa VHSs kundservice, men det gr ju inte s hr dags frmodligen och ens beslut ska vara inskickat senast fredagen den 28 juli.
Men jag kan iaf svara p din sista frga. Det gr att ndra sitt alternativ nr man anvnder sig av internet. Det r bara att g in igen och spara ett nytt alternativ.
Men om jag skulle vara du skulle jag fylla i internet anmlan ikvll och sedan skulle jag ringa VHS tidigt imorgon bitte fr att se hur det ligger till. Du kanske kan ndra dit alternativ imorgon ocks men fr att vara sker skulle jag fylla i anmlan ikvll och sedan ringa dem imorgon.