• 4
  • 5
2006-08-11, 15:51
Medlem
Jag känner mig som en riktig karlakarl när jag tänker på att jag minsann kan öppna både vanliga 1-liter och även 1,5-liter med sån där vik bak-moj.
Citera
2006-08-11, 18:03
Medlem
fleuretys avatar
Åh som jag har förbannat dessa skitförpackningar.
Jag är van vid dom utrymmessnåla och allmänt överlägsna "tegelstenarna" som jag tror heter Tetra Brik. Finns även som 1.5 liter för övrigt och är omöjliga att misslyckas med. Den undermåliga produkt som nämns här tillverkas av eller heter Elopak och verkar vara sydlänningarnas självklara val av någon dumsnål anledning. Förpackningsvärldens svar på Galne Gunnar?

Det är ett lotteri varje gång man ska försöka öppna skiten, med 35% vinstchans.
Problemet finns även på 1L-förpackningarna men det förstärks märkbart på 1.5 liter.
Det vanligaste är att papperslagren delar på sig så att strömmar av mjölk tillåts rinna i ett flertal strilar samtidigt åt olika håll. Ibland rivs ett stort sjok bort så det inte går att stänga paketet och då och då är paketjäveln så förstörd att man måste antingen tilverka ett nytt hål från andra sidan eller föra över innehållet till en tillbringare.

Nä, totalförbjud dessa tingestar och spara vårdplatser på psykakuten.
Citera
2006-08-13, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pikie
Jag håller med Dyslektiker. Mjölken liksom "hoppar" ut ur kartongen och det har blivit några gånger då mjölken kommit för långt o missat glaset.

Det gör den inte alls.

Citat:
Bara några droppar men ändå. Svåra att hälla ur är det i alla fall.

Nej, det är det inte.

Citat:
Det finns inte heller något att hålla fast dem i,

Det gör det visst.

Citat:
är kartongen nyöppnad pressar man ut mjölken när man försöker undvika att den ska glida genom händerna. Speciellt om den är full av kondens.

Nej, det gör man inte.

Citat:
Men det handlar väl om vana...

Äntligen ett sanningens ord!
Citera
2006-08-13, 13:45
Medlem
soers avatar
Har bott i en stad där alla förpackningar var av den typen som Arlas 1,5-litare så jag är ganska skicklig när det gäller att få upp de där . Föredrar faktiskgt den förpackningen, mjölken känns fräschare när man kan återförsluta paketet. Nåväl, man måste se till att böja back flärparna riktigt ordentligt, knipa ihop dem och föra fram bestämt. Gör man så är det inga problem.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in