2006-08-09, 21:53
Medlem
karma chamelions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covergirl
Det där begriper jag inte alls. Man häller lika bra, och ibland bättre, ur en 1,5-litersförpackning jämfört med en 1-litersförpackning.
Jag kan möjligen hålla med om att paketdrickandet kan bli lite knepigare, kräver en viss teknik
nej, det rinner lixx längs kanterna
Citera
2006-08-09, 22:01
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covergirl
Jo, jag vet. Mormor i Ystad brukar retas med sådana. Men se Arla har ingen lättmjölk i 1,5-liters utan enbart mellanmjölk

Beror kanske lite på butiken och vilket mejeri mjölken kommer ifrån, men i Göteborg säljs 1.5 liters lättmjölk från Arla och vi brukar köpa den.
Citera
2006-08-09, 22:50
Medlem
Blåbärskungens avatar
Min morfar har vibrationskador så han använder något slags plaströr man kör genom överdelen av mjölkpaketet, finns att köpa på coop har jag sett.
Citera
2006-08-09, 23:00
Bannlyst
Ni dricker Arla, va? I mitt land har vi riktig mjölk.
Citera
2006-08-10, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karma chamelion
nej, det rinner lixx längs kanterna

Du får väl träna mer då.
Citera
2006-08-10, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Beror kanske lite på butiken och vilket mejeri mjölken kommer ifrån, men i Göteborg säljs 1.5 liters lättmjölk från Arla och vi brukar köpa den.

Gbg är ju något större än Kalmar så
Citera
2006-08-10, 10:18
Medlem
Pikies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On fire
Eftersom man bor i Skåne så köper vi mjölk av märket Skåne mejerier eller jag vet inte vad det heter men nåt sånt iallafall. Nu kommer lite enkla instruktioner: Först så trycker man båda flärparna bakåt sedan så trycker man ihop dom samtidigt som man trycker som framåt. Sedan är mjölken färdig. Kan fixa en film senare om det finns några oklarheter
Själv så öppnar man paketet med en hand

Snälla fixa en film! Om alla här uppe visste hur enkla och fördelaktiga 1,5 liters förpackningarna är så kanske dessa kunde införts över hela Sverige. Då hade jag sluppit svära över dessa dumma 1 litersförpackningarna. Jag kan inte se en enda fördel med dem?!
Citera
2006-08-10, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pikie
Då hade jag sluppit svära över dessa dumma 1 litersförpackningarna. Jag kan inte se en enda fördel med dem?!

Så att de är utmärkta att hälla ur, dricka ur, hålla i, tar mindre plats i kylen samt enkla att öppna är inte fördelaktigt då? Jaja, vi har alla olika preferenser vad som är bra och inte.
Citera
2006-08-10, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dotoar
Så att de är utmärkta att hälla ur, dricka ur, hålla i, tar mindre plats i kylen samt enkla att öppna är inte fördelaktigt då? Jaja, vi har alla olika preferenser vad som är bra och inte.
Jag tycker att de är skitdåliga att hälla ur, är svåröppnade och dessutom upptar de större yta (större bas) än en-litersförpackningar med vikflärpar.
Citera
2006-08-10, 23:39
Medlem
karma chamelions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyslektiker
Jag tycker att de är skitdåliga att hälla ur, är svåröppnade och dessutom upptar de större yta (större bas) än en-litersförpackningar med vikflärpar.
nu vill du bara säga emot
Citera
2006-08-10, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karma chamelion
nu vill du bara säga emot
Nej, faktiskt inte.
Citera
2006-08-11, 15:23
Medlem
Pikies avatar
Jag håller med Dyslektiker. Mjölken liksom "hoppar" ut ur kartongen och det har blivit några gånger då mjölken kommit för långt o missat glaset. Bara några droppar men ändå. Svåra att hälla ur är det i alla fall.

Det finns inte heller något att hålla fast dem i, är kartongen nyöppnad pressar man ut mjölken när man försöker undvika att den ska glida genom händerna. Speciellt om den är full av kondens.

Men det handlar väl om vana...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in