2004-02-25, 21:49
Medlem
Kashmirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
en fråga bara efter att ha klickat på lite länkar o sett geografiska beskrivningar :

vad innebär : - København/Frederiksberg

och

- Storkøbenhavn.

Hur ser det ut på en karta.

Vilket är staden i sig.

Fredriksberg är precis som Gentofte kommuner till Köpenhamn.
Stor-Köpenhamn däremot är ett större område där runt grannkommunen är inräknade. Finns även något som kallas huvudstadsregionen som är ännu större. Där räknas bl a Roskilde in.
Citera
2004-02-25, 21:52
Medlem
Ghandis avatar
så stor köpenhamn e 1 större område.

Om man vill inrikta sig på köpenhamn stad, så är det köpenhamn/fredrik....som gäller.
Citera
2004-02-25, 22:05
Medlem
Kashmirs avatar
Citat:
så stor köpenhamn e 1 större område.

Om man vill inrikta sig på köpenhamn stad, så är det köpenhamn/fredrik....som gäller.

Jag vet inte riktigt vad som räknas till exempelvis Stockholmsregionen men finns ju olika benämningar där med. Rinkeby och Jacobsberg låter inte så lockande och är nog ingen höjdare i Köpenhamns utkanter heller gissar jag på.

Fast Själva staden Köpenhamn är klart bra. Tror det var förra året staden blev vald till Europas roligaste stad. Precis vid centralen ligger mycket kul. Istergade precis bakom, Tivolit, ströget och en massa annat. Riktigt kul uteliv också.

Har du aldrig besökt Köpenhamn?
Citera
2004-02-26, 00:03
Medlem
Ghandis avatar
så isetergade e kul.....
Citera
2004-02-26, 01:37
Medlem
Kashmirs avatar
Citat:
så isetergade e kul.....

Nja tveksamt. Framförallt var det jävligt risigt när jag var där senast. Fast läst att det planeras att rusta upp möget. Göra stället attraktivare och i slutändan jaga bort alla gatuprostituerade och pundare. Hur långt de kommit eller om de ens börjat har jag dessvärre ingen aning om.

Finns lite bordeller, strippklubbar och en jäkla massa sexbutiker samt tattueringsställe och kan vara lite småkul att besöka men så väldigt spännande har jag inte tyckt det varit.

Förekommer även barnprostution några gator ifrån har jag läst så riktigt skabbit ställe.
Citera
2004-02-26, 10:34
Medlem
Ghandis avatar
låter som ett hårt område, finns kanske intressanta ställen att besöka. ge några gatunamn man kan kolla upp nästa gång man e i köpenhamn.

vore schysst

isetergade....och....
Citera
2004-02-26, 15:52
Medlem
gick igenom istedgade i somras när jag skulle till den för övrigt bästa klubben och konsertlokalen jag nånsin varit på, stora vega.

istedgade var jävligt rough.. pundare som satt och injicerade öppet i princip varje gatuhörn, vissa var bara barn. smutsigt. skabbiga porrbutiker, tatuerarstudior och barer. tjackhoror i mängder som såg riktigt nergångna ut. kom fram hundar och nosade på en, och jag tänkte va fan är detta för jävla gata.. men vid slutet av gatan låg några coola affärer också. men jag tror jag tar en annan väg nästa gång, hade inte varit kul och få en snedtänd galning efter sig. förstår inte vem som skulle vilja krypa på nån som går på denna gatan.
Citera
2004-02-26, 19:02
Medlem
Kashmirs avatar
Citat:
låter som ett hårt område, finns kanske intressanta ställen att besöka. ge några gatunamn man kan kolla upp nästa gång man e i köpenhamn.

vore schysst

isetergade....och....

Tyvärr är jag usel på gatunamn. Kan knappt dem i min egen stad ens. Lite intresserad själv så ska försöka leta runt lite i helgen. Postar i så fall det här.
Citera
2004-02-26, 20:44
Medlem
Ghandis avatar
ok, låter bra. kanske kan hitta en karta på nätet.
Citera
2004-04-08, 11:14
Medlem
Ghandis avatar
så vilka gator var det o vilka tider ?

Ska till DR, snart o kan ju kolla läget
Citera
2004-08-23, 19:01
Medlem
Citygirls i Helsingör

Är det någon som har någon erfarenhet från Citygirls i Helsingborg? Är det bra service, trevliga tjejer osv.(?)..
Citera
2004-08-25, 01:07
Medlem
Kashmirs avatar
Jag har inte varit där på länge eftersom jag haft förhållande men det är samma ägare och ser dessutom ut att se exakt likadant ut.

Man kommer in och så ber de dig stiga in i "väntrummet" Väl därinne serveras du kaffe eller en pilsner och så finns det lite porrtidningar du kan bläddra i allt medan du samlar dig. Sen tar de dig in i ett annat rum, du betalar och säger vad du vill ha. Servicen har de gånger jag, och även vänner till mig, besökt bordellen varit mycket bra och tjejerna var supertrevliga. Dock ska det påpekas att jag inte träffat någon av de som jobbar där numera.

I övrigt är det snyggt och rent där. Inget överlyxigt på något sätt men klart trevligt.

Edit; Enda nackdelen ifall du är lite ljusskygg är att ingången/utgången är vid en hyffsad traffikerad gågata. Det är alltså inte på något sätt en omöjlighet att du stöter på en barnfamilj direkt du kommer ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in