2023-06-09, 14:20
Medlem
Det finns redan. När du uppburit försörjningsstöd i minst 6 månader är du berättigad till jobbstimulans. Det innebär i praktiken att 25% av din lön inte tas med i den ekonomiska beräkningen vid ansökan om försörjningsstöd.
Senast redigerad av Zetkin 2023-06-09 kl. 14:25.
Citera
2023-06-09, 14:24
Medlem
Rechargeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Jag tror jag träffade en öm tå där. Ditt hat mot flyktingar driver din avundsjuka. Att du röstar blåbrunt förvånar inte. Sådana som dig är det inte det minsta synd om när ni blir utförsäkrade. Hatiska små människor. Usch!

Ja, när du påstår att det är högern som utförsäkrar folk när det är vänstern som flertalet gånger har tvingat mig att arbeta då jag egentligen varit alldeles för sjuk för det.. då trampar du på ömma tå, det har du helt rätt i.

Hur du överhuvudtaget lyckas blanda in flyktingar och rasism i den här diskussionen det övergår mitt förstånd.. men det är ju ganska typiskt vänstern att vifta med det kortet i alla lägen. Jag är för ett bidragstak, oavsett om det drabbar svenskar sen 5 generationer tillbaka eller om det gäller en flyktingfamilj som satt det i system att addera olika bidrag för att kunna leva på det.

Jag har personligen bott granne med en sån här familj, vita som snö var båda föräldrarna (eftersom det tydligen är viktigt för dig). Vart annat till vart fjärde år tryckte dom ut en ny unge som dom inte brydde sig om överhuvudtaget. Barnen lekte mitt på vägen utan någon förälders uppsyn så bilarna fick bromsa in och runda dem för att ta sig förbi, det var väldigt tydligt att dom födde ungar av en enda anledning. Jag såg pappan slå hunden flera gånger, jag kan bara anta att barnen fick samma behandling bakom stängda dörrar. Det är inte normala människor som råkar föda 6 barn och som av en slump blir båda föräldrarna arbetslösa samtidigt, det är parasiter som utnyttjar systemet och det är fantastiskt att nån försöker sätta stopp för det.
Citera
2023-06-09, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recharged
Ja, när du påstår att det är högern som utförsäkrar folk när det är vänstern som flertalet gånger har tvingat mig att arbeta då jag egentligen varit alldeles för sjuk för det.. då trampar du på ömma tå, det har du helt rätt i.

Hur du överhuvudtaget lyckas blanda in flyktingar och rasism i den här diskussionen det övergår mitt förstånd.. men det är ju ganska typiskt vänstern att vifta med det kortet i alla lägen. Jag är för ett bidragstak, oavsett om det drabbar svenskar sen 5 generationer tillbaka eller om det gäller en flyktingfamilj som satt det i system att addera olika bidrag för att kunna leva på det.

Jag har personligen bott granne med en sån här familj, vita som snö var båda föräldrarna (eftersom det tydligen är viktigt för dig). Vart annat till vart fjärde år tryckte dom ut en ny unge som dom inte brydde sig om överhuvudtaget. Barnen lekte mitt på vägen utan någon förälders uppsyn så bilarna fick bromsa in och runda dem för att ta sig förbi, det var väldigt tydligt att dom födde ungar av en enda anledning. Jag såg pappan slå hunden flera gånger, jag kan bara anta att barnen fick samma behandling bakom stängda dörrar. Det är inte normala människor som råkar föda 6 barn och som av en slump blir båda föräldrarna arbetslösa samtidigt, det är parasiter som utnyttjar systemet och det är fantastiskt att nån försöker sätta stopp för det.
Du verkar ju vara en rekorderlig person. Hur gick det när du beskrev den extrema familjesituationen för socialtjänsten?
Citera
2023-06-09, 14:35
Medlem
Rechargeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Du verkar ju vara en rekorderlig person. Hur gick det när du beskrev den extrema familjesituationen för socialtjänsten?

Jag var ganska ung då, gissar att jag var runt 15 när dom flyttade från våran gata så det var aldrig aktuellt för mig att prata med någon socialtjänst. Soc hade dock garanterat full koll på den familjen, bjöd dom säkert på fika en gång i veckan..

Jag såg däremot till att mina föräldrar polisanmälde att han slog hunden, men hunden bodde fortfarande kvar hos dem när de flyttade så det verkar inte som att det hade nån effekt överhuvudtaget
Citera
2023-06-09, 15:00
Medlem
Man bör verkligen fundera över barnbidragen. Det är inte rimligt att man har 6 barn och inget jobb.
Kanske ska man ha barnavdrag i stället.
Citera
2023-06-09, 15:00
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Ja, varför tror du att de importerar in folk som faktiskt skaffar barn?
Vänstern hävdar att det är pga av att vi är en human stormakt och höger vill mest av allt slå sönder socialförsäkringen! Fler frågor?
Citera
2023-06-09, 15:03
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Man bör verkligen fundera över barnbidragen. Det är inte rimligt att man har 6 barn och inget jobb.
Kanske ska man ha barnavdrag i stället.
Om man satsar på att bli ett idiocracy så är vi på väg. Låg IQ ska tydligen dominera en framtida slavbefolkning.
Citera
2023-06-09, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyra
Tvek på att du tjänar typ 15 lax efter skatt. 10 är vad en ensamstående får i bidrag. Man får inte ha hur dyr hyra som helst för soc. Dom har alltså ett tak för hur mycket dom betalar ut.

Jo, boendekostnaden tar undegär 1/3 av min inkomst. Det är lite över snittet (27%).
Men du kanske tror att jag lever på bidrag? Det gör jag inte, jag har en normal lön.
Citera
2023-06-09, 15:36
Det är ju för i helvete inte bidragstak som egentligen behövs utan ett jävla tak för hur många gånger folk får ligga med varandra och hur jävla många ungar man får ha när man går på bidrag, sätt ett jävla tak på max 2 ungar får du ha om du överhuvudtaget skall ha nått jävla bidrag att röra dig med överhuvudtaget. Äckliga jävla land där man tar som exempel nån somalier med 6 ungar i förort eftersom det i princip endast är dessa som föder 6 ungar och ligger passiva hemma tills gubben kommer efter ha suttit på cafe hela dagen, på stadens torg.

Fan har man tid att ligga och föda 6 ungar så kan man för i helvete lägga den energin på att istället söka jobb. Finns för i helvete inga krav på svartingar i detta land, inga alls. Det är ju inte så att standard för svennebanan är att kläcka ur sig 6 ungar. Bidragen har aldrig varit ett problem för svennebanan familjer, i ytters få fall. Det handlar ju om extrema familje klan familjer som satt i system att kläcka ur sig 6 eller ännu fler barn, desto fler, desto bättre. Max två ungar får ni föda och där sätter man taket. En ytterligare unge så ryker alla bidrag eller vi betalar enkelbiljetten hem.
Citera
2023-06-09, 21:06
Medlem
Nej givetvis inte. Men nu ingår ju dessutom begränsad tillgång till välfärd i det nya "paketet". Så jag spår att färre kommer vilja komma hit.
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Men då lär sej Mamma neger Svenska. Att vi först skall importera halva Afrika som "flyktingar" och sedan skall vi försörja dem, det är inte hållbart.
Citera
2023-06-09, 21:11
Medlem
Vad dillar du om?
Citat:
Ursprungligen postat av BombaRom
Men vad är då ni européer som stjäl svenska skattemedel då, flitiga bedragare?
Lägg ner med din efterblivna bögretorik eurosopa det var ni som tog hit dom från början och nu sitter ni här i vårt land och "beklagar" er över dom. Håll käften istället.
Citera
2023-06-09, 21:21
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Det är ju för i helvete inte bidragstak som egentligen behövs utan ett jävla tak för hur många gånger folk får ligga med varandra och hur jävla många ungar man får ha när man går på bidrag, sätt ett jävla tak på max 2 ungar får du ha om du överhuvudtaget skall ha nått jävla bidrag att röra dig med överhuvudtaget. Äckliga jävla land där man tar som exempel nån somalier med 6 ungar i förort eftersom det i princip endast är dessa som föder 6 ungar och ligger passiva hemma tills gubben kommer efter ha suttit på cafe hela dagen, på stadens torg.

Fan har man tid att ligga och föda 6 ungar så kan man för i helvete lägga den energin på att istället söka jobb. Finns för i helvete inga krav på svartingar i detta land, inga alls. Det är ju inte så att standard för svennebanan är att kläcka ur sig 6 ungar. Bidragen har aldrig varit ett problem för svennebanan familjer, i ytters få fall. Det handlar ju om extrema familje klan familjer som satt i system att kläcka ur sig 6 eller ännu fler barn, desto fler, desto bättre. Max två ungar får ni föda och där sätter man taket. En ytterligare unge så ryker alla bidrag eller vi betalar enkelbiljetten hem.

Har tänkt på detta länge varför det inte är infört ännu. Barnbidrag till max 2 ungar. Fler än 2 ungar så blir det inga fler barnbidrag. Sandnegrerna kan ju föda ett nytt barn med 1år mellanrum och håva in ett nytt barnbidrsg för varje ny unge. Plus dubbla socialbidrag för båda föräldrarna plus betald hyra.

Hur många % av svenska familjer har liksom 6 barn. Måste vara jäkligt ovanligt, skulle gissa på att den siffran är hyfsat nära 0%. Flesta har 1 eller 2 barn eller max 3 barn. Sällan en svensk familj har mer än 3 barn. Skulle säga det vanligaste är 1 eller 2. Äckligt att Svantesson drar exemplet på 6 ungar i en familj. Säg som det är istället att det är niggers som skaffar 6 ungar.

Egentligen borde barnbidrag inte finnas överhuvudtaget men det är för djupt rotat för att det någonsin kommer att tas bort. Det är inte statens uppgift att försörja barn har man satt en unge i världen så är det primärt föräldrarna som ska försörja. Behövs bidrag iform av barnbidrag för att få vardagen att gå runt då är dessa föräldrar högst olämpliga att vara föräldrar och borde inte skaffat barn från första början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in