• 1
  • 2
2023-06-07, 09:10
Medlem
Jag spelar poker. Väldigt mycket poker, spelar inte på CC.

Har efter flera månaders spelade ca 600 tusen i sedlar. Totalt värdelöst i världens sämsta land för kontanter.

Vad är smartast att göra? Växla svenska SEK i en arab butik som håller på med växling, få en låg avgift, växla till Euro, åka till Holland. Och köpa 3 Rolex full set, och sen sälja? Har pratat med butiker i Holland och dom tar kontanter utan problem. Även Tyskland.

Eller be 10 vänner öppna nya bankkonton. SEB,Nordea,Swedbank, Länsförsäkringar, handelsbanken.

Då får dom sätta in 10-15k per månad per person. Så en vän får in ca 50-60 på en månad. Problemer är banköverföringarna till mig sen så kommer garanterat på spärrad.

Pengarna är enligt svensk lag 100% vita. Spel inom EU är skattefritt , pengarna kommer inte från brottslig verksamhet. Jag har tagit bilder och dokumenterat varje gång jag varit på klubben och spelat och fått mina vinster.

jag har INTE vunnit 600 på en gång utan det är PLO under flera månaders tid.

Vilket av mina 2 förslag blir bäst för mig ekonomiskt?
Citera
2023-06-07, 09:14
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saras1057
Pengarna är enligt svensk lag 100% vita. Spel inom EU är skattefritt , pengarna kommer inte från brottslig verksamhet. Jag har tagit bilder och dokumenterat varje gång jag varit på klubben och spelat och fått mina vinster.
Då förstår jag inte ditt problem. Sätt in pengarna på ett sparkonto med bra ränta.

Här finns en tråd med konton som ger "bra" ränta. (FB) Tråden om sparkonton med hög ränta
Citera
2023-06-07, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Då förstår jag inte ditt problem. Sätt in pengarna på ett sparkonto med bra ränta.

Här finns en tråd med konton som ger "bra" ränta. (FB) Tråden om sparkonton med hög ränta

Vad menar du sätt in? Tror du jag kan gå in till en svensk bank med kontanter ? Vi lever inte på 90 talet längre.

Om jag personligen sätter in kontanter med kortet i en insättningsautomat kommer jag

1. Bli spärrad trotts att pengarna är vita

2. Jag kommer få sätta in 15k i månaden. Så det kommer ta 40 månader.

3. Min bank har varken kontor eller möjlighet att sätta in några pengar via insättningsautomat.
Citera
2023-06-07, 12:01
Medlem
Om du kan styrka pengarnas ursprung, och det ursprunget är något banken godkänner, får du sätta in dem på ett bankkonto. Huruvida din dokumentation är något som banken faktiskt godkänner vet dock bara banken. Det finns ingenting som hindrar att du frågar dem i förväg. Det finns dock heller ingenting som hindrar att de vägrar svara.

Om den bank du använder inte har några insättningsautomater där du bor, kan du öppna konto i en bank som har det. Nordea har insättningsautomater på väldigt många ställen.

Ett annat alternativ är att du struntar i peta in pengarna på konto och använder dem för konsumtion. Det finns fortfarande många ställen där du kan använda kontanter, framförallt kan du köpa drivmedel på bensinstation och mat i matbutiker. Om du har en vanlig lön, kan du därmed ha kvar mer av lönen på ditt konto än du annars skulle ha haft.

Jag vet inte vad du har för kompisar eller hur många kompisar du har, men det låter riskabelt att be så många människor utföra så omfattande tjänster. Att hantera skicka pengar hit och dit åt någon annan är inte direkt ett riskfritt beteende. Om du blir granskad kommer dina kompisar också att bli det.
Citera
2023-06-07, 12:03
Medlem
När du säger att du varit "på klubben", vad menar du då? Är det en privat pokerklubb? Har de gett dig skriftliga kvitton på dina vinster? Är dessa kvitton av sådan karaktär att man kan förvänta sig att en bank litar på dem?
Citera
2023-06-07, 14:01
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Ett annat alternativ är att du struntar i peta in pengarna på konto och använder dem för konsumtion. Det finns fortfarande många ställen där du kan använda kontanter, framförallt kan du köpa drivmedel på bensinstation och mat i matbutiker. Om du har en vanlig lön, kan du därmed ha kvar mer av lönen på ditt konto än du annars skulle ha haft.

Detta!

Plus, TS, skaffa ett ICA-betalkort. Du kan sätta in 8000 kr per 30-dagars period där i förbutiken i vanliga ICA-butiker. Det löser inte hela ditt problem men det är enkelt sätt att få in en delmängd av pengarna på konto. I övrigt använder du så mycket du kan för konsumtion.
Citera
2023-06-07, 14:05
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saras1057
Vad menar du sätt in? Tror du jag kan gå in till en svensk bank med kontanter ? Vi lever inte på 90 talet längre.
Kan du verkligen inte kontakta din bank och berätta att du vill sätta in ett större belopp i kontanter?
Citera
2023-06-07, 14:10
Medlem
pn222jws avatar
Guld,guld och återigen guld - 18 - 24 karat.
Citera
2023-06-07, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Guld,guld och återigen guld - 18 - 24 karat.

Vart köper man det kontant?
Citera
2023-06-07, 15:18
Medlem
Drugglarns avatar
600.000 i kontanter är mycket lappar, du har alltså 1200 st 500 sedlar liggandes? Det bästa du kan göra är att köpa diverse prylar på t.ex blocket för att sedan sälja vidare och få det insatt på kontot. Du kan t.om tjäna pengar om du håller ögonen öppna.

Använd i första hand till mat och övrig konsumption, skaffa en annan bank och sätt in 20.000 i månaden och sedan köper du typ bilar, klockor, elektronik då och då när du hittar en bra affär. Då har du fått in dessa pengar rätt snabbt.

Så gör jag.
Senast redigerad av Drugglarn 2023-06-07 kl. 15:21.
Citera
2023-06-07, 15:22
Medlem
pn222jws avatar
"Vart köper man det kontant?"

https://www.kaplans.se/

https://www.strandbergs-mynt.se/
Senast redigerad av pn222jw 2023-06-07 kl. 15:31.
Citera
2023-06-07, 15:28
Medlem
Kan du inte sätta in pengarna på en bank med kontanthantering? Om du har bevis på varifrån de kommer borde det inte vara något problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in