• 1
  • 2
2023-06-05, 22:19
Medlem
Den 1a juli har det gått 4 år med rökförbud på bl.a. uteserveringar. Själv röker jag väldigt sällan, men saknar ändå tiden när man kunde sitta på ett kafé i solen och ta en kaffe och cigg. Jag förstår argumenten som föranledde förbudet, men tycker ändå att det är ... TRÅKIGT!

Vad tycker du?
Citera
2023-06-05, 22:20
Medlem
olasvenssons avatar
Jag tycker det är bra med rökfritt. Men tycker att uteställen ska få välja det själva.
Citera
2023-06-05, 22:21
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Den 1a juli har det gått 4 år med rökförbud på bl.a. uteserveringar. Själv röker jag väldigt sällan, men saknar ändå tiden när man kunde sitta på ett kafé i solen och ta en kaffe och cigg. Jag förstår argumenten som föranledde förbudet, men tycker ändå att det är ... TRÅKIGT!

Vad tycker du?
Är det inte bättre och ta med sig kaffe och sätta sig i en schyst park och puffa cigg? hellre det än på ett kafe
Citera
2023-06-05, 22:23
Medlem
jonte500s avatar
Tycker det är bra, eftersom jag är icke-rökare. Jag är samtidigt drogliberal, men min "liberalitet" begränsar sig till att folk (jag) ska kunna skopa i mig kokain en gång om året eller så, inte att jag ska få i mig giftiga avgaser av någon annan.

Ergo; gör det du vill med din kropp, men påverka inte andra (som du gör med rökning på en uteservering).
Citera
2023-06-05, 22:28
Tycker det är bra, vill man röka kan man väl gå ut på gatan lite. Bara sunkigt att sitta vid ett bord där en äcklig askkopp finns placerad mitt på bordet samtidigt som man sippar på sin drink.
Citera
2023-06-05, 22:33
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Jag är enig med tidigare talare. Det är skönt att sitta och käka eller dricka på en uteservering utan att plötslig behöva andas in ciggarettrök. Jag som föredetta rökare tycker att det luktar pyton (vet att inte alla tycker det) och jag är för min egen del glad ju färre ställen där det luktar rök
Citera
2023-06-05, 23:00
Medlem
Man brukar ju ändå inte känna cigarett lukten mer än man känner de äckliga och på riktigt farliga röken och avgaserna från alla bilar som kör förbi och står på tomgång några meter från borden.
Citera
2023-06-05, 23:07
Medlem
auruns avatar
Så jävla gött.
Citera
2023-06-05, 23:08
Medlem
Idumeas avatar
Har det varit så länge alltså? Jag tycker det är skittråkigt faktiskt. Tycker iallafall att barer borde få ha rökning tillåtet. Sitta på en uteservering med en öl och en cigg var ett av få nöjen vi hade i det här jävla landet och nu har vi inte ens det.
Citera
2023-06-05, 23:13
Medlem
PerniWhas avatar
Är väldigt sällan ute men uppskattar att man inte stinker som hin håle när man väl varit ute någon gång.
Citera
2023-06-05, 23:15
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Har det varit så länge alltså? Jag tycker det är skittråkigt faktiskt. Tycker iallafall att barer borde få ha rökning tillåtet. Sitta på en uteservering med en öl och en cigg var ett av få nöjen vi hade i det här jävla landet och nu har vi inte ens det.
Näe, och det är en fröjd för alla andra.
Citera
2023-06-05, 23:20
Medlem
Mindbreaths avatar
Sällan man känner stanken av cigarettrök längre. Det är riktigt härligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in