2025-09-09, 21:09
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabenfrantensta
Hur ska jag veta det? Finns väll alla möjliga anledningar. Hur förklarar du att objektet inte sprängs utan stöter bort missilen?
Kaptenen sa: ”Shield Up”
Citera
2025-09-09, 22:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur ska jag veta det? Finns väll alla möjliga anledningar. Hur förklarar du att objektet inte sprängs utan stöter bort missilen?

Varför tror du det inte sprängs? Jag tyckte det var rätt tydligt att den gick i bitar och dessutom saktade ner.

Edit: du har nog rätt i att den inte sprängs, det ser mer ut som den slås sönder och tappar kontrollen.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-09-09 kl. 23:04.
Citera
2025-09-10, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför tror du det inte sprängs? Jag tyckte det var rätt tydligt att den gick i bitar och dessutom saktade ner.

Edit: du har nog rätt i att den inte sprängs, det ser mer ut som den slås sönder och tappar kontrollen.
Varför störtar inte objektet ner i havet när den blir träffad av en missil? Om en missil avfyras och träffar en helikopter när den flyger så störtar den. Det här objektet fortsätter att flyga.
Citera
2025-09-10, 07:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför störtar inte objektet ner i havet när den blir träffad av en missil? Om en missil avfyras och träffar en helikopter när den flyger så störtar den. Det här objektet fortsätter att flyga.

Enligt Burlison är det filmat från en MQ-9-drönare, och dessa flyger på upp till 15000 meters höjd - vilket skulle innebära en falltid på långt över en minut även för ett objekt i vakuum. Nu vet jag inte höjd för vare sig drönaren eller objektet, men även från 5000 meters höjd har du en falltid på upp emot en minut eller mer beroende på objektets luftmotstånd.
Så om den föll i havet kan den ha gjort det långt efter filmklippets slut.
Citera
2025-09-10, 09:39
Medlem
Jag förhåller mig försiktigt skeptisk till videon tills vi vet mer om var den kommer ifrån. Det kan mycket väl vara någon sorts psyop.

Burlison ska ha sagt att han fick den anonymt:

Citat:
“I received it anonymously in a way in which I’ve learned is called ‘the dead drop’. The video was scrubbed from all information… There’s nothing to trace back to and I have no idea who gave it to me.”

Men å andra sidan så har han Grusch på sin sida, och jag har för mig att Knapp sa att han kände till videon sedan innan, även om han inte hade sett den (eller var det angående en annan video?). Det vore underligt om Burlison tilläts göra en Elizondo utan motstånd. Troligare är att någon, Knapp/Corbell, Grusch, eller liknande, gett honom videon, kanske anonymt, och tanken kanske t o m är att sedan kunna bekräfta och släppa den i efterhand, som man gjorde med någon av de tre pentagon-videosarna. Dvs. "den är redan offentlig så hemlighet-stämplingen är inte längre relevant."
Citera
2025-09-11, 23:34
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Hellfire missilen har ingen sprängladdning utan fyra blad som fälls ut och gör stor skada där den träffar..

https://youtu.be/1T2uFfzHOF4?si=dtKKFs2BP16sEb1c
Citera
2025-09-11, 23:41
Medlem
DevilsDens avatar
Fake!

Allt påstående med farkoster osv är fake.

Det är inte mänsklig intelligens för dom är inte människor.

Nu till det viktiga läs!!!

Dom är inte människor, dom har levt ibland oss sen över 2000 år om inte mer.

Dom har med sina farkoster beblandat sig med oss sen länge. Dom har varit här länge, tekniken som finns idag har dom delvis gett till människor,,detta är AI samt farkoster, datorer, mobiler etc.

Vad alla ”visselblåsare” vill är att få er att tro det finns ett yttre hot. Det finns inget hot, dom har alltid funnits här och påverkar människans urveckling.

Vi manipuleras ej av människor utan av icke människor. Inte Aliens, inte greys, inte syrsor. Utan mera aura av reptiler samt Nephilim med fallna änglar. Mera ljusfenomen som kan ta vilken form som helst.

Om du har ett iq över 100 så
Förstår du det här. När någon annan människa dödar en annan människa tex, tror du det är pga av människan eller blir den influerad av något? Vi människor dödar inte varandra, vi blir manipulerade till det. Kraften bakom är exakt det jag pratar om. Något påverkar oss till att göra saker mot mänskligheten.

Våra hjärnor är som modem, dom sänder och tar emot information. Detta har utnyttjas, det är inte människor som dödar varandra. Det är en annan kraft som vi inte ser men som påverkar oss.
Senast redigerad av DevilsDen 2025-09-11 kl. 23:52.
Citera
2025-09-12, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Hellfire missilen har ingen sprängladdning utan fyra blad som fälls ut och gör stor skada där den träffar..

https://youtu.be/1T2uFfzHOF4?si=dtKKFs2BP16sEb1c
Vad vill du säga med det? Att objekt som träffas inte sprängs? Se denna video.
https://youtu.be/wm4h1dA8ORo?si=v3B0LFHqW1fg9U69

Har inte tid att se en lång video, berätta ist vad du vill säga med klippet
Citera
2025-09-21, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
tekniken som finns idag har dom delvis gett till människor,,detta är AI samt farkoster, datorer, mobiler etc.

Det är att nedvärdera mänsklig intelligens när man påstår att mycket av modern teknik kommer från ET. Sådana påståenden dyker upp t.o.m. i mainstream, tv-program som Ancient Aliens i kabelkanalerna etc.

Detta är ovetenskapligt strunt, vi klarade av att bygga pyramider på egen hand och även att utveckla transistorn! Att påstå annat är galenskaper, och tydligen någon slags psyop, vars syfte till historierevisionism är något oklart, men har tydligen bedrivits under namnet "Yankee Blue".
Citera
2025-09-23, 16:21
Medlem
Tim Burchett, en politiker invald i USAs representanthus, hävdar att icke-mänskliga entiteter kommer från haven:

https://futurism.com/congressman-burchett-aliens-water
Citera
2025-09-23, 16:36
Medlem
Standard drönare sköts ner med missil. Missil som inte ska användas till ändamålet. Lite av en hemlighet. Som nu är röjd pga en oinsatt militär som filmade en skärm han inte skulle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in