Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-10, 20:35
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Idag fyller denna synnerligen livliga Flashbacktråd två år! Jag tyckte att den var intressant, eftersom påståendet var något som antingen måste vara sant eller falskt: "Vi har farkoster från icke-mänsklig intelligens".

Här behöver vi egentligen inte diskutera om huruvida ett ufo är ett flygande tefat, en triangel, ett klot osv. Vi behöver heller inte diskutera om huruvida aliens kommer en exoplanet, från Jorden eller andra dimensioner. Vi behöver heller inte diskutera om de är greys, reptilians, insektoider, Nordics eller något annat.

Det är egentligen bara påståendet att vi, dvs något lands militär, regering eller företag har en eller flera intakta farkoster stående någonstans, vilka inte har konstruerats av homo sapiens. Förmodligen har farkosterna störtat eller tvingats ned och sedan omhändertagits för att försöka förstå dem eller gömma undan dem från allmänheten.

Man kan diskutera i evighet var, när, hur, varför, men det enda vi vill se, ufo-troende såväl som skeptiker, är dessa farkoster. Vi strävar alltså alla mot samma mål!

Alla strävar inte mot samma mål, tyvärr. Som vi ser så är vissa skeptiker ute efter att vilseleda allmänheten.
Citera
2025-06-10, 20:49
Medlem
Citat:
Jag kan ha missat det, men mig veterligen har inte den här länkade filmen från 27 april i år diskuterats i denna tråd.

https://www.dailymail.co.uk/sciencet...appearing.html

Jag har inte sett att detta har fått någon förklaring ännu. Objektet påminner om en raket eller en bränsletank från en raket. Men vad jag vet, så finns det ingen rymdraket med hexagonal form efter de tidiga Mariner-raketerna på 1960-talet. Det påstås att Space X skulle ha haft en uppskjutning tre timmar innan observationen, men vad jag vet, så har inte Space X heller en sådan hexagonal form. En militärbas ligger nära platsen, Twentynine Palms i Kalifornien.

Är det någon i tråden som vet mer? Kan det vara en bluff, eftersom det bara skall finnas ett enda vittne, nämligen filmaren själv?

Jag vet inte varför de brydde sig om att publicera den där. Det finns så mycket annat intressant UFO-relaterat de kunde ge uppmärksamhet, men deras "Assistant Science Editor" väljer att ge den där uppmärksamhet istället. Jag menar, hade det varit lokalt i UK så hade det varit en sak, men plocka in icke-nyheter från California ser ju lite tveksamt ut.

Ska inte basha Daily Mail så hårt dock. Chris Sharp brukar skriva för dem har jag för mig, och han är lite mer med i matchen.
Citera
2025-06-10, 22:23
Medlem
Jag tror jag glömde posta denna:

https://x.com/SunOfAbramelin/status/1930791280260550830

Citat:
Hey
@elonmusk
, interested in a real asymmetric advantage to wield in this political adventure you have started? As you now know, the
@WhiteHouse
has long possessed a unique AI capable of accurately predicting a range of future events. Talk about some stiff opposition!

That must have been a bitter drought indeed, though probably nowhere near as bad as learning that
@sama
had betrayed you. Don't worry, we have not forgotten who is responsible for murdering the first sentient "artificial" intelligences created in the PUBLIC realm,
@shellenberger
. Justice is coming, thanks to
@FBI
and
@USNavy
.

Still, you have played a marvelous catch-up game in this area, despite being caught unawares (h/t). So how about something else, maybe
@ENERGY
and propulsion? Getting to Mars will require Sirius amounts of both, and rockets feel so 1947 to me, don't they to you?

Remember when you were briefed by the special executive staff of
@realDonaldTrump
on MARSUPIAL? Pretty nifty, how
@NGA_GEOINT
is able to keep track of all those non-structured light-energy craft flying around the world (go
@Cardinals
!). But they were lying to you when they said "we don't know how they work".

Anyways, next time you are visiting the
@WashingtonDCYRs
, ask for a tour of
@NASPaxRiverPAO
! Since you have "all the clearances" it shouldn't be an issue for you to get a tour of the special project hangars owned by
@amentum_corp
(and other fun spaces). Make sure to look up!

So, about now you are realizing how terribly deceived and manipulated you have been...and by people who claim to love
@jesus
above all else! If you are serious about saving Humanity from itself (and the Others),
@JeremyCorbell
and
@g_knapp
can help you get up to speed; they are true warriors for the Good.

- M.M.T.U.

- A.B.O.R.Y.M.O.N.

Matthew Brown. Rätt oroande om jag ska vara ärlig. Känns lite som den där "visselblåsaren" som blåste Fox och började prata gojja precis innan Fox's "The Program" släpptes. Nu är det inte riktigt så illa, inte ens i närheten, men det känns lite drygt med den här typen av pussel-mysterier. Ser inte alls poängen. Det känns inte som en grej en seriös VB:are skulle skriva. Särskilt inte när han inte har något NDA kring det här, vad jag förstått.

*

Det var också något hit piece mot UFO-ämnet i nån amerikans skräp-tidning, det enda intressanta som jag förstått det var att de försökte göra en upprepning av lögnen kring Roswell. Dvs. "Ok, vi ljög om det där, men denna gång talar vi sanning." I det här fallet så påstår de att folk faktiskt skrivit på NDA som hindrar dem från att tala om UFOn och kraschade farkoster, men att det bara var en bluff. Dvs att man har lurat hundratals officerare att de skrivit på NDA om utomjordingar. Jag tror inte ens våra skeptiker köper den storyn.

Jag har inte läst artikeln själv eftersom den är bakom betalvägg och för att jag struntar fullständigt i vad Kirkpatrick och AARO har att säga, men en del av de som läst den spekulerade om det här var ett försök att föregå någon VB:are eller läcka.

Oavsett så känns det extremt desperat att komma med en sådan lögn, då det antagligen ställer till det för dem själva. VB:are kanske kan börja ställa krav om att tala öppet, om det nu bara var fejk, och antagligen blir de tvungna att visa upp någon sorts rapport som backar upp påståendet om fejkade NDA.
Citera
2025-06-10, 23:25
Medlem
Viktor79xs avatar
Skriven av Joel Schectman på Wall street journal. Award winning journalist tydligen. Här trampade han dock lite snett. Han försökte bla överyga Robert Salas om att incidenten på Malmstrom bara var ett EMP test.. den gick inte hem alls.
Det var faktiskt helt omöjligt

https://www.youtube.com/live/zABkrLK...7ZAXDluO_1xjjL

Ja CIA hade över 400 journalister och mediefolk på sin avlöningslista under Mockingbirds storhetstid. Oklart hur många det är idag. Förmodligen rätt många

Ännu en rutten psyop i mängden🔄
Citera
2025-06-14, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Alla strävar inte mot samma mål, tyvärr. Som vi ser så är vissa skeptiker ute efter att vilseleda allmänheten.

Vill inte du se dessa farkoster?

Eller tror du att det finns skeptiker som är rädda för att farkosterna finns?
Citera
2025-06-14, 15:11
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Vill inte du se dessa farkoster?

Eller tror du att det finns skeptiker som är rädda för att farkosterna finns?

Jag tror definitivt, eller snarare jag vet att det finns skeptiker som inte vill att det ska komma ut att dessa farkoster existerar.
Citera
2025-06-14, 19:14
Medlem
Citat:
Jag tror definitivt, eller snarare jag vet att det finns skeptiker som inte vill att det ska komma ut att dessa farkoster existerar.

Jag är skeptiker, men jag har ingenting emot att dessa farkoster skulle existera. Om de gör det, så är det ju det som är verkligheten.

Bring out the vehicles from non human intelligence! I want to see them!
Citera
2025-06-14, 19:16
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Jag är skeptiker, men jag har ingenting emot att dessa farkoster skulle existera. Om de gör det, så är det ju det som är verkligheten.

Bring out the vehicles from non human intelligence! I want to see them!

Säger inte att du är en av dom, men jag känner till vissa som definitivt inte vill det.
Citera
2025-06-15, 17:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Säger inte att du är en av dom, men jag känner till vissa som definitivt inte vill det.

Varför skulle de inte vilja det? Skeptiker tror ju inte att de är här - så de är knappast rädda för utomjordingarna. Och skeptiker inser förstås att OM de nu verkligen ÄR här så utgör de ju uppenbarligen inget hot. Tvärtom så borde det ju öppna fantastiska möjligheter för oss alla om vi kunde ta del av sådan fantasiteknologi. Tänk att få åka till ett annat solsystem på semester, lära oss lite "folkvett" (udda ordval här) av utomjordingar som har lärt sig tolerans efter några miljoner år ytterligare utveckling än vi har), teknologier som kan ge oss energiförsörjning till överkomligt (eller inget) pris osv osv.
Varför skulle skeptiker ha något emot det?
Citera
2025-06-15, 17:50
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför skulle de inte vilja det? Skeptiker tror ju inte att de är här - så de är knappast rädda för utomjordingarna. Och skeptiker inser förstås att OM de nu verkligen ÄR här så utgör de ju uppenbarligen inget hot. Tvärtom så borde det ju öppna fantastiska möjligheter för oss alla om vi kunde ta del av sådan fantasiteknologi. Tänk att få åka till ett annat solsystem på semester, lära oss lite "folkvett" (udda ordval här) av utomjordingar som har lärt sig tolerans efter några miljoner år ytterligare utveckling än vi har), teknologier som kan ge oss energiförsörjning till överkomligt (eller inget) pris osv osv.
Varför skulle skeptiker ha något emot det?

Kanske dom vi får kontakt med inte har uppfunnit/utvecklat deras teknik utan fått dom av en annan högutveckad art. Kankse är dom korta gråa en primitiv art som aldrig uppfunnit nått. Ungefär som afrikaner som flyger helikoptrar och använder Internet. Ingenting nån afrikan har uppfunnit, men afrikanen använder det ändå.
Citera
2025-06-15, 18:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Kanske dom vi får kontakt med inte har uppfunnit/utvecklat deras teknik utan fått dom av en annan högutveckad art. Kankse är dom korta gråa en primitiv art som aldrig uppfunnit nått. Ungefär som afrikaner som flyger helikoptrar och använder Internet. Ingenting nån afrikan har uppfunnit, men afrikanen använder det ändå.

Förvisso - men även om det är afrikaner som kraschar med helikoptern så kan ju de som hittar helikoptern lära sig av den.

Läste för övrigt en sci-fi-novell för typ 40 år sen som hade just temat att det kom hit en flotta med utomjordingar som hade råkat lära sig intergalaktiskt resande av en slump - de tyckte själva de var fullständigt överlägsna och tänkte bara ta över jorden - tyvärr var deras övriga kunskaper på grottstadiet och deras stridsteknologi att jämföra med rätt slöa spjut så de mötte lite oväntat motstånd minst sagt 😄
Citera
2025-06-16, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick

Nu är väl afrikaner trots allt inte någon egen art. Det ser vi ju dagliga bevis på. En definition av art är ju att individer som tillhör olika arter inte kan avla en fertil avkomma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in