Citat:
Ursprungligen postat av
IngemarH
Jag, och många med mig, säger att om vi har farkoster från icke-mänsklig intelligens, så finns ju dessa, helt enkelt. Visa bara upp dem!
Vi kan ju alla se att det finns ett motstånd från regeringar/militär att lägga alla korten på bordet, men de jobbar ju i hemlighetsbranschen! De vill inte ha full insyn. Det är svårt att bevisa att saker som påstås inte finns. Om DoD säger att dessa farkoster inte finns, så måste ju den som har bevis för motsatsen dela dessa bevis.
Vad är det du försöker säga här? Först ett "visa upp dem bara" och sen tar du själv upp anledningen till att det resonemanget är galet eftersom hemligheterna skyddas. Men sen gör du en tvärvändning igen och avslutar med "Om DoD säger att dessa farkoster inte finns, så måste ju den som har bevis för motsatsen dela dessa bevis." Hann du glömma att du i början av stycket insåg att det är DoD som har kontrollen över dessa bevis?
Om vi talar om fysiska bevis alltså. Däremot har vi ju vittnen/visselblåsare som fortfarande inte motbevisats för att ämnet inte ens tillåts diskuteras öppet av DoD. Så vad är det egentligen de håller hemligt när de inte ens tillåter att urgamla dokument som diskuterar UFOn släpps till offentligheten?
Jag tror även du inser att DoD agerar helt orimligt om de inte har UFOn m.m. När t o m de folkvalda ledarna misstror sin egen försvarsmakt, och ändå försöker inte DoD åtgärda ett sådant "missförstånd". Varför motarbetas personer som Elizondo och Grusch av DoD, varför försöker man dölja först att AATIP alls existerat och sedan att Elizondo någonsin jobbat med det eller att det handlade om UFOn? Varför är det inte en endaste en som går ut öppet och säger "nej, den här personen har fel och jag vet det för att jag har jobbat på samma ställe bla bla?
Vi har hur många och hur mycket som helst som talar för att USG gömmer UFOn och ingenting som talar emot. Eller tycker du AAROs patetiska rapport var övertygande? Deras utredning av om företag X hade ett UFO-program handlade om att de helt enkelt frågade företaget, som nekade. Därmed tyckte man sig bevisat att det inte fanns något UFO-program. Den där stringenta vetenskapliga inställningen som Kirkpatrick skröt om innan...
Det är inte svårt att bevisa någots icke-existens, det enda man behöver göra är att motbevisa de bevis som redan lagts fram. DoD har totalt misslyckats med det, antagligen för att de faktiskt har UFO-program, precis som alla vittnen hävdar.