https://www.youtube.com/watch?v=ZSj7QsHRxHQ
Jag får intrycket av att han vill ha uppmärksamhet. Vartenda svar dras det ut på så mycket det bara går så att kameratiden ska vara längre, verkar det som.
Reportern: "Do we have bodies? Do we have species of non-humans?"
Grusch: "Well, naturally, um, when you recover something that's either landed or crashed, um, sometimes you encounter, um, dead bodies, and uh, believe it or not, as fantastical as that sounds, it's true."
Det var en simpel ja/nej-fråga. Varför gav han inte ett simpelt ja/nej-svar?
Att undvika definitiva svar på direkta frågor är ett vanligt beteende hos bedragare som vill undvika att ljuga, så att om de blir avslöjade så kan de säga att "jag sa aldrig si eller så om den saken".
Antingen så vet han att det finns utomjordiska kroppar på Jorden, eller så vet han det inte. Hade han talat från hjärtat och inte behövt tänka igenom sina ord först för att hålla ihop storyn så hade han gett ett mycket enklare svar.
Och vad är det han tror att folk tycker är "fantastical" med döda kroppar i vrak? Titanic, Estonia, diverse flygplan och tusentals kraschade bilar har hittats med döda kroppar i sig. Det är väl inget nytt för mänskligheten? Men det är alltså vad han tror att folk tror - att kraschade fordon aldrig har döda förare i sig.
Och givetvis har han inte ett enda bevis för sina påståenden. Nej, hans "appeal to authority" ska tydligen räcka för att folk ska ta honom på allvar.
Kul också att NewsNation passar på att intervjua Leslie Kean. Imponerande att hon hinner vara expert på UFO:n också mitt bland all sin "forskning" kring klärvoajans och allsköns new age-trams.