2023-06-05, 23:06
Medlem
Rundcrantzs avatar
Fragment?

Bob Lazar har varit i kontakt med hela farkoster.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bob_Lazar

Inget nytt.
Citera
2023-06-05, 23:12
Medlem
Helt fantastiskt.

Men jag måste hålla med Ross Coulthart att det är skamligt hur uselt msm hanterat detta. Det tycks snarast som att de är del av en cover up. Jag är faktiskt helt övertygad om att så är fallet.

Man bör därför inte heller vara för hård mot skeptiker som fortfarande inte ens kan överväga hypotesen att vi har besök av främlingar i flygande farkoster. Skeptikerna är i de flesta fall bara okunniga pga medias mörkande och vinklande. (nästan så man undrar om det finns någon sorts parallell till annat)
Citera
2023-06-05, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Hur kommer det sig att UFOs framförallt verkar gilla att flyga och landa i USA?

Som de säger så gäller detta hela världen. Du noterar bara USA eftersom de är engelskspråkiga. Bara se på den enorma mängd observationer som har gjorts i Sverige, vilket antagligen är närmast okänt utomlands.

Sen kan det kanske finnas andra okända förklaringar till USA fokuset också.
Citera
2023-06-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rundcrantz
Fragment?

Bob Lazar har varit i kontakt med hela farkoster.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bob_Lazar

Inget nytt.

Bob Lazar är en nobody som inte ens kan backa upp sina påståenden om utbildning. Det här är helt annat. Detta är något som tas på allvar på högsta nivå.
Citera
2023-06-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Fragment har figurerat tidigare i olika sammanhang. Vissa har visat sig ha intressanta legeringar i skikt.

O om det finns fragment någon missat så bör det finnas än mer rester av farkosten i något magasin hos försvaret.

Det intressanta är att mer o mer läcker ut om Tick-tack o Fofighters i mellanöstern o andra ställen. Samma metallbollar som följde bombplanen under 2a värdskriget.
Någon är nyfiken…

Det finns ett dokument från ett möte mellan Admiral Wilson och Dr Eric Davis som säger att försvaret inte ens har kontroll på grejerna utan att de flyttats ut i privata företag för att undvika nyfikna byråkrater som vill veta vart alla miljarder tar vägen.
Citera
2023-06-05, 23:26
Medlem
Ett litet djurs avatar
Jag tycker ni som är skeptiska ska kolla https://youtu.be/e2DqdOw6Uy4 och återkomma. Den är under 20 minuter och Garry Nolan förklarar bättre än mig hur man bör närma sig ämnet.
Citera
2023-06-05, 23:51
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Hur kommer det sig att UFOs framförallt verkar gilla att flyga och landa i USA?

De har ju även varit vanliga i mellanöstern, Ryssland o även under perioder i Sverige.
Citera
2023-06-06, 00:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Jag vill ha hårda bevis innan jag tror någonting överhuvudtaget, typ vrakdelar som med hundra procents visshet kan sägas inte vara människotillverkade. Så många människor som "träder fram efter årtionden" och så den där psykopaten Bob Lazar som inte är något annat än en bedragare.

Jag har sett två vrakdelar inkapslade i sandsten. Jag tror inte de är fejk då de hittades på 40-talet, o då var de kuriosa. Man vet fortfarande inte vad de är.
En är ett blomkålsliknande objekt av något som ser ut som koppar men som inte oxiderar. Det andra ser ut som en bit av en deformerad T-balk av aluminium eller liknande utan tecken på oxidation.
Ägaren tror det är bitar av meteoriter…
Citera
2023-06-06, 00:41
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Jag tycker ni som är skeptiska ska kolla https://youtu.be/e2DqdOw6Uy4 och återkomma. Den är under 20 minuter och Garry Nolan förklarar bättre än mig hur man bör närma sig ämnet.
Wow. Shit just got real. Tack för länken
Citera
2023-06-06, 01:24
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Modern UFO-mytologi startade med Betty och Barney Hills historia om hur de skulle ha blivit bortförda 1961.

Resten av alla historier är i olika stor mängd baserade på den ursprungliga myten.

Äldre historier (Kenneth Arnold 1947, Roswell osv) har anpassats till att passa in i mönstret i makarna Hills historia.

Bob Lazar är inget annat än en lögnare.
Citera
2023-06-06, 01:29
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=ZSj7QsHRxHQ

Jag får intrycket av att han vill ha uppmärksamhet. Vartenda svar dras det ut på så mycket det bara går så att kameratiden ska vara längre, verkar det som.

Reportern: "Do we have bodies? Do we have species of non-humans?"
Grusch: "Well, naturally, um, when you recover something that's either landed or crashed, um, sometimes you encounter, um, dead bodies, and uh, believe it or not, as fantastical as that sounds, it's true."

Det var en simpel ja/nej-fråga. Varför gav han inte ett simpelt ja/nej-svar?

Att undvika definitiva svar på direkta frågor är ett vanligt beteende hos bedragare som vill undvika att ljuga, så att om de blir avslöjade så kan de säga att "jag sa aldrig si eller så om den saken".

Antingen så vet han att det finns utomjordiska kroppar på Jorden, eller så vet han det inte. Hade han talat från hjärtat och inte behövt tänka igenom sina ord först för att hålla ihop storyn så hade han gett ett mycket enklare svar.

Och vad är det han tror att folk tycker är "fantastical" med döda kroppar i vrak? Titanic, Estonia, diverse flygplan och tusentals kraschade bilar har hittats med döda kroppar i sig. Det är väl inget nytt för mänskligheten? Men det är alltså vad han tror att folk tror - att kraschade fordon aldrig har döda förare i sig.

Och givetvis har han inte ett enda bevis för sina påståenden. Nej, hans "appeal to authority" ska tydligen räcka för att folk ska ta honom på allvar.

Kul också att NewsNation passar på att intervjua Leslie Kean. Imponerande att hon hinner vara expert på UFO:n också mitt bland all sin "forskning" kring klärvoajans och allsköns new age-trams.
Citera
2023-06-06, 05:43
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Helt fantastiskt.

Men jag måste hålla med Ross Coulthart att det är skamligt hur uselt msm hanterat detta. Det tycks snarast som att de är del av en cover up. Jag är faktiskt helt övertygad om att så är fallet.

Man bör därför inte heller vara för hård mot skeptiker som fortfarande inte ens kan överväga hypotesen att vi har besök av främlingar i flygande farkoster. Skeptikerna är i de flesta fall bara okunniga pga medias mörkande och vinklande. (nästan så man undrar om det finns någon sorts parallell till annat)

Det behöver ju inte vara främlingar, om du med det menar utomjordingar. Det finns berättelser från mängder av kulturer som handlar om andra varelser på jorden, som alltid funnits här.

Det ska dessutom finnas en hemlig (dokumenterad) grupp, NYMZA som hållit på med flygande farkoster långt innan the Wright brothers.

Walter Bosley, Origins - The Emergence of the Breakaway Civilization.

https://www.youtube.com/watch?v=SmwKh2gnzxs

Väldigt intressant det här. Många av de sk Ufo-sightings skulle kunna härstamma från den här gruppens farkoster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in