2023-06-06, 16:55
Medlem
siljaeuropa94s avatar
En rutinerad ryttare hade inte stigit av hästen-utan endast satt hästen i galopp och trampat ned hunden.
Citera
2023-06-06, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Hon försökte alltså få bort den uppe på hästryggen, vilket är omöjligt. Hon skulle använt ridspöet (om hon hade ett) och slå med det på hundens nos så hade hunden garanterat slutat hugga och sprungit därifrån.

😂😂😂 tror du på det där själv ???
Citera
2023-06-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja det är ju inte konstigt, fördomar verkar vara en stor grej för dig med tanke på att du anser att hundägare ska eldas på bål, rakt av, innan man har hela bilden klar.

Eller vet du vad som faktiskt hänt?

Eller vad var det i det jag skrev som bekräftar dina fördomar?

Räcker med att varför ha en lös hund överhuvudtaget??? Få ägare som kan ha en hund lös i kontroll i alla lägen/situationer

Jag gissar på att 90% av alla hundägare skall inte ha hund.
Citera
2023-06-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
En rutinerad ryttare hade inte stigit av hästen-utan endast satt hästen i galopp och trampat ned hunden.

Rutinerad vete fn men en med lite mer iq än en fiskmås 😀
Citera
2023-06-06, 19:15
Medlem
Om det var en så kallad "kamphund" så ger de sig inte i första taget. Finns (tyvärr) flera filmer på nätet som vittnar om detta. Angrepp på hästar alltså.
Se denna film t.ex.
https://fb.watch/k-8fulXbBp/
Hemskt.
Citera
2023-06-06, 19:44
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
😂😂😂 tror du på det där själv ???
Ja det är väl ett sätt att försöka få bort hunden. I alla fall bättre än att slita bort den från hästen med händerna med risk att bli biten.
Citera
2023-06-06, 19:45
Medlem
Ingen som vet identiteten på inblandade?
Tror fan det att man inte bara står och tittar på när en djur blir angripna, hur korkat det än är att utmana en bitsk hund.

Skulle vara intressant att höra om hunden slitit sig eller om den sprang lös. Ras spelar ju mindre roll, stor eller liten, i fel händer så blir de galna. Hon kan ju bli biten i ansikten efter att hon trillat omkull exempelvis. Hade det varit en riktigt stor sak så hade den nog skadat henne betydligt mer, haft energi och kraft att göra det.

Oavsett hur och varför den fick möjlighet att angripa så ska ägaren ha djurförbud. En icke upptrissad vovve skulle inte attackera oavsett.
Citera
2023-06-07, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Ja det är väl ett sätt att försöka få bort hunden. I alla fall bättre än att slita bort den från hästen med händerna med risk att bli biten.

Bättre att bara sitta kvar och skritta eller vad man nu väljer för gångart det där sköter hästen själv. För hästar är flykt djur vet du lättast att fånga in den om man sitter på ryggen.
Senast redigerad av Blacksune 2023-06-07 kl. 11:13.
Citera
2023-06-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94

Märks att det inte är hästfolk som kommenterar här utan Robban och Peter som sett ”en del westernfilmer och exets syrra hade en häst så atte”

”Satt hästen i galopp” 🤦🏻‍♀️
Citera
2023-06-07, 12:07
Medlem
Steff83s avatar
Givetvis en tragisk och oacceptabel händelse. Men vad skulle hon i hela friden där att göra från början? Vad trodde hon att hon skulle bidra med? Hade hon bara gett fan i att lägga sig i så hade hästarna lärt hunden en rejäl läxa.

Tråkigt och hundägaren ska såklart stå till svars men det var riktigt korkat av henne också. Det går inte att komma ifrån. Det borde hon räknat vad som skulle hända.
Citera
2023-06-07, 12:32
Medlem
Säkert nån knäpp kamphundsras. Alla gånger fatala incidenter med hundar sker är det såna skit raser och både media och andra knäppgökar som flännar om att det är ägarena fel och skyll ej på rasen. Sätt ägaren i fängelse och förbjud alla dessa totalt livsfarliga hundraser som ska tugga i sig allt så fort de kommer lös.

Hittar jag en lös byracka i min hage som tuggar på mina djur kan ägaren hämta sin gund i en sopsäck. Inte konstigt att folk hatar hundar
Citera
2023-06-07, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av generalfranz
Säkert nån knäpp kamphundsras. Alla gånger fatala incidenter med hundar sker är det såna skit raser och både media och andra knäppgökar som flännar om att det är ägarena fel och skyll ej på rasen. Sätt ägaren i fängelse och förbjud alla dessa totalt livsfarliga hundraser som ska tugga i sig allt så fort de kommer lös.

Hittar jag en lös byracka i min hage som tuggar på mina djur kan ägaren hämta sin gund i en sopsäck. Inte konstigt att folk hatar hundar

Det riktigt konstiga är att kamphundar inte är förbjudna i sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in